بهترین ساز برای شروع آموزش موسیقی

آهنگ فور الیز

بهترین ساز برای شروع آموزش موسیقی

برای آموزش موسیقی سازهای متعددی وجود دارد که می توان آموزش را با همه آنها آغاز کرد و اصلا اینطور نیست که یک ساز پیش نیاز خاصی لازم داشته باشد.

برای ورود به کلاس موسیقی کودک کلیک کنید

موسیقی کودک

آموزش موسیقی برای هر یک از ساز ها دارای برنامه آموزشی مشخصی است که همه نیازها در آن تعبیه شده است.

برای پاسخگویی به این پرسش که بهتر است آموزش با چه سازی آغاز گردد باید بگوییم که این مساله بسته به شرایط مختلف از جمله سن هنرجویان می تواند متفاوت باشد.

بهترین شروع برای کودکان

بلز

برای سنین پایینتر(3 تا 7 سال) برای آموزش بهتر است تا آموزش روی ساز بلز صورت گیرد. بلز سازی است که مختص کودکان طراحی شده است که در آن همه نت ها به ترتیب پشت سر یکدیگر قرار گرفته اند و از این لحاظ کودکان می توانند درک بصری و تصور ذهنی بهتری به نت ها پیدا کنند.

آموزش موسیقی

علاوه بر آن هر یک از نت ها دارای یک رنگ خاص است و همین تفاوت رنگ ها هم برای تفکیک نت ها و درک بهتر موسیقی به کودک کمک می کند و هم باعث جذابیت بیشتر آن گردیده است.

در ضمن برای آموزش موسیقی کودک روی این ساز به جای اسم اصلی نت ها(دو ، ر، می ، فا و…) از حروف انگلیسی استفاده می شود تا کار را راحت تر نماید و البته برای کودک قابل فهم تر باشد.

برای آموزش موسیقی روی این ساز برنامه و هدف مشخصی تعیین شده است که معمولا به ارف شهرت دارد و  آموزش بر پایه اصول صورت می گیرد.

در خلال آموزش این ساز کودک را برای آموزش تخصصی و یادگیری ساز اصلی آماده می کنند.

فلوت

برای کودکان(5 تا 8 سال) این ساز فوق العاده است. هم صدای زیبای آن برای کودک بسیار جذاب است هم مکانیزم تولید صدا در آن برای بچه ها جالب است.

آموزش موسیقی

ضمن اینکه ساز کوچک و سبکی است و دست گرفتن آن برای کودک آسان است.

نحوه جای گیری نت ها نیز آموزش را راحت تر می نماید.

بهترین شروع آموزش موسیقی برای بزرگسالان

برای بزرگسالان توصیه می کنیم سازهایی را انتخاب نمایند که هم موسیقی را تخصصی بیاموزند و هم از جذابیت کافی برای این سنین برخوردار باشد.

پیانو

پیانو از کامل ترین ساز ها می باشد که به علت انعطاف و قابلیت های فراوانش بسیار طرفدار دارد.

از قابلیت های ویژه این ساز دم دست بودن همه نت ها، گستره صدایی فوق العاده و انعطاف بالای آن در اجرای آکورد ها و … است.

آموزش موسیقی

همه این موارد باعث شده تا در همه دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار باشد و در همه مراکز آموزشی و آموزشگاه موسیقی به عنوان ساز عمومی ارائه می گردد.

آموزش آنرا مخصوصا برای افرادی که علاقه به آهنگسازی و کارهای ویژه در موسیقی دارند، توصیه می کنیم.

ویولن

ویولن از خانواده سازهای زهی آرشه ای و از سازهایی است که فوق العاده برای این سنین پیشنهاد می کنیم.

نداشتن جای مشخص برای نواختن نت ها باعث می شود تا گوش نوازنده بسیار خوب تربیت شود و قابلیت شناسایی نت ها را با گوش بیابد.

آموزش موسیقی

این قابلیت باعث می شود تا نوازندگان ویولن در موسیقی بسیار پیشرفت داشته باشند و با درک درستی که از آن پیدا می کنند می توانند تا گام های مهمی در این زمینه بردارند.

گیتار

از پر طرفدار ترین سازها در همه جای دنیا می توان این ساز را نام برد که با ارتباط خوبی که با نوازنده اش برقرار می کند  بسیار دوست داشتنی و جذاب است.

آموزش موسیقی

قابلیت بالای آن در اجرای ریتم و آکورد این توانایی را به نوازنده می دهد تا بتواند علاوه بر نوازندگی روی ساز خود آواز نیز بخواند و همین امر باعث شده تا کسانی که به خواندن علاقه دارند بتوانند به بهترین شکل از این توانایی خود روی ساز بهره ببرند.

 

 

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *