معرفی نوازندگان معروف پیانو-قسمت اول

ریچارد کلایدرمن

فیلیپ باژه مشهور ریچارد کلایدرمن نوازنده فرانسوی پیانو در ۱۹۵۳ متولد و آموزش پیانو را در ۵ سالگی آغاز کرد،در ۱۲ سالگی در رشته ی نوازندگی پیانو در هنرستان عالی موسیقی پاریس پذیرفته شد؛ چهار سال بعد با رتبه ممتاز فارغ التحیصل شده و سال بعد، دوره پیشرفته «پیانیست کنسرت» در کنسرواتور عالی ادامه داد که به خاطر مشکلات، نیمه کاره رها شداز آن پس تا سال 1976 در کنار شغل کارمندی بانک، شب ها در گروه های موسیقی به عنوان هم نواز پیانو به فعالیت پرداخت، در این سال کلایدر من به همران دیگر نوازندگان برتر پیانو توسط الیور توسان ( آهنگساز و تهیه کننده موسیقی) و پل سنویل ( آهنگساز و موؤسس استودیو دلفین _ پاریس ) برای اجرای قطعه ای پیانو _نوشته سنویل به مناسبت تولد فرزندش_ دعوت شد.

ریچارد کلایدرمن
برترین نوازنده پیانو جهان

در میان تمامی اجراها این قطعه پیانو، اجرایی لطیف و دلنواز کلایدرمن در کنار شخصیت محجوب وی دلنشین ترین اجرا شد و پس از ضبط، تک آهنگ _ Ballade pour Adeline _ فروشی ۲۲ میلیون نسخه ای در سرتاسر جهان پیدا کرد.

کلایدرمن در ۱۹۷۷ علاوه بر ضبط آلبوم‌ های پی در پی، اولین کنسرت بین‌المللی خود را آغاز نمود. ریچارد کلایدرمن سبک رمانتیک نوین ای از تلفیق موسیقی پاپ با کلاسیک خلق کرده است،همچنین سطح استانداردی برای اجرای پیانو تعیین کرده است که حتی مبتدیان قابلیت اجرا آن را دارند. موسیقی ریچارد کلایدرمن پلی پیوندی است که موسیقی پاپ را به موسیقی کلاسیک متصل می نماید، و از این راه ارتباط و درک با موسیقی کلاسیک را برای همه افراد سهل تر نموده است.

” موفق‌ترین نوازنده پیانو ” در حال حاضر عنوانی است که در گینس به نام کلایدرمن ثبت شده است. وی جزوء درخشانترین نوازندگان پیانو حال حاضر است،و مجموعه ای کم نظیر از محبوب‌ترین ملودی‌های دنیا با اجرای پیانو و ارکستر کلاسیک-پاپ در سوابق او می درخشد و با این حال به هیچ وجه موسیقی او را نمیتوان موسیقی عامیانه دانست.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *