راهنمایی برای خرید پیانو

خرید پیانو
در پی سوال برخی هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه در این پست قصد داریم یک سری راهنمایی برای خرید پیانو داشته باشیم که می توانید با توجه به آن ها ساز مناسب برای خود یا فرزندتان را بهتر انتخاب کرده و خریداری نمایید در ضمن می توانید با تماس با شماره های آموزشگاه از راهنمایی های مشاوران ما برای کلاس ها و یا خرید بهره ببرید تا برای آموزش ساز مناسب تری تهیه نمایید بهتر است که قبل از اقدام به خرید در برخی موارد بیشتر بدانید.

راهنمایی برای خرید پیانو

برای تهیه پیانو جدای از مساله قیمت و … یک سری موارد دیگر اهمیت بیشتری دارند که می تواند در انتخاب شما بسیار موثر باشد مواردی که در زیر عنوان می کنیم بایستی رعایت گردد تا هم پیانویی که تهیه می کنید صدای استانداردی داشته باشد و در مرحله بعد مناسب فضا و شرایط شما نیز باشد و اینگونه نیست که هر پیانویی حتی اگر حرفه ای هم باشد مناسب هر فضایی باشد به همین خاطر برای اینکه بهتر بتوانید برای تمرینات و پیشرفت خود از پیانو استفاده مناسب تری نماید باید به یک سری موارد توجه ویژه ای داشته باشید.

فضای منزل

قبل از هر چیز فضایی را که برای قرار دادن پیانو در منزل دارید ارزیابی کنید اگر فضای زیاد بزرگی در اختیار نیست بهتر است که پیانو هایی با سایز بزرگتر را انتخاب نکنید گاهی اوقات به علت اینکه پیانو در اتاق جا نمی شود هنرجویان آن را در حال یا پذیرایی جا می دهند که این خود باعث عدم تمرکز برای تمرین می شود و ساعات تمرین را نیز محدود می کند بهتر است که فضایی مناسب تمرین برای پیانو داشته باشید و یا حداقل بر اساس فضای موجود ساز تهیه نمایید.

پیانو دیواری و رویال

شرایط آکوستیک منزل

در برخی آپارتمان ها به علت نازکی بیش از حد دیوار ها و یا وجود همسایگان زیاد در یک طبقه صدای پیانو دردسر ساز می شود البته این موضوع قابل حل است و می توانید اتاقی را برایا ین منظور آکوستیک نمایید تا صدای خاصی بیرون نفوذ نکند ولی خوب اگر شرایط این کار را ندارید یا قصد این کار را ندارید بهتر است از پیانو های دیجیتال تهیه کنید که صدایی قابل تنظیم دارند.

شرایط آب و هوایی

در بخی شرایط آب هوایی مانند جاهایی بسیار مرطوب نگهداری برخی پیانو ها دردسر ساز است و برخی برند ها که بسیار حساس هستند با این شرایط مشکل دارند که بهتر است اگر چنین شرایطی دراید قبل از تهیه حتما تحقیق کنید تا برند مناسب را برای شرایط خود بیابید این مساله همچنین در مورد فضا هایی که استاندراد است اما از لحاظ سرما یا گرما رعایت نمی شود نیز می تواند مشکل ساز باشد. بهتر است پیانو را کنار شوفاژ یا بخاری و همچنین جلوی باد مستقیم کولر قرار ندهید.

ساعات تمرین

اگر کار یا شرایتتان به گونه ای است که بیشتر در ساعات شب می توانید تمرین کنید شاید با پیانو های آکوستیک مشکل پیدا کنید البته همانطور که گفتیم این مساله با آکوستیک کردن فضا و یا استفاده از پدال پیانو می تواند به خوبی مرتفع گردد ولی اگر می خواهید پیانوی شما گاهی بسیار کم صدا باشد بهتر است که پیانو های دیجیتال را انتخاب کنید که صدای آن ها قابل کم و زیاد شده است و حتی با هدفون هم می توانید تمرین کنید.

میزان بودجه

میزان بودجه البته جدای از موارد بالا عامل تعیین کننده ای است اگر نمی خواهید برای شروع خیلی زیاد برای پیانو هزینه کنید قطعا گزینه های شما محدود تر خواهد بود که البته بهتر است با توجه به بودجه خود از بین برند های موجود تحقیق کرده و با توجه به شرایط بهترین را انتخاب نمایید دراین مورد برخی هنرجویان ابتدا پیانو های دیجیتال تهیه می کنند که ارزان تر هستند و هر چند که صدای طبیعی پیانوهای مکانیکی را ندارند ولی می توانند گزینه ای خوب باشد برخی هنرجویان هم برای شروع کار کیبورد تهیه می کنند که بالاجبار میتوان زمانی را با آن تمرین کرد هر چند که اساتید خیلی این گزینه کیبورد را توصیه نمی کنند. برای هنرجویانی که به هر دلیل نمی خواهند برای شروع خیلی زود ساز تهیه کنند آموزشگاه فرصتی فراهم آورده تا هنرجویان در ساعات مختلف در طول هفته بتوانند برای ترمین از پیانو های آمزوشگاه به طوررایگان استفاده نمایند و تا هر زمان پیانو تهیه کنند این گزینه قابل انتخاب است. در هر مرحله می توانید از طریق تماس با مشاورین ما در آموزشگاه راهنمایی برای خرید پیانو های مختلف را داشته باشید.

انتخاب برند و مدل

برندهای بسیار زیادی اخیرا در بازار موجود است که طبیعتا بسیاری از آن ها از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند در این زمینه بهتر از یک متخصص کمک بگیرید و یا اگر چنین شخصی را نمی شناسید می توانید خود اندکی بیشتر در این زمینه تحقیق کنید و مزایا و معایب هر برند را بررسی نمایید یا از کسانی که خرید کرده اند بپرسید در نهایت باید بدانید که بدون مشورت یا بدون تحقیق نبایست ساز تهیه کرد چرا که اگر ساز کیفیت درستی نداشته باشد در پیشرفت نوازندگی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت و اگر با سازی با کیفیت آموزش ببینید قطعا هم بهتر پیشرفت می کنید و هم صدای جذاب تر ساز می تواند خود عامل مشوق برای شما باشد تا حس بهتری از ساز بگیرید.

دقت در انتخاب

پس از انتخاب برند و مدل بایستی برای خرید دقت کنید فقط به ظاهر یا رنگی خاص توجه نکنید بلکه عواملی که دربالا ذکر شد مانند دقت به فضای منزل و … میت واند بسیار تعیین کنند باشد پیانو را از لحاظ ظاهری چک کنید و از لحاظ صداییهم باید بررسی گردد در این زمینه میت وانید از شخصی که تبحر دارد کمک بگیرید مورادی مانند جنس چکش ها و تعداد پدال ها و … هم در ادامه بسیار موثر هستند.

گارانتی

سعی کنید حتی المقدور ساز نو تهیه کنید و حتما سازی با گارانتی بخرید مخصوصا در پیانو های دیجیتال این قضیه بسیار مهم است چرا که ممکن است مانند هر وسیله برقی دیگر مشکل پیدا کند همچنین پپیانو های مکانیکی با گارانتی نیز به لحاظ کیفیت اجزا می تواند گارانتی شود تا بتوانید پیانویی بدون نقص در اختیار داشته باشید. سعی کنید از گالری های معتبر خرید کنید و به خاطر تخفیفات جزیی گول دلالان را نخورید تا پیانو سالم و بدون مشکل تهیه نمایید
کلاس آموزش پیانو

کلاس پیانو

اگر به دنبال کلاس پیانو و فراگیری حرفه ای پیانو هستید بهتر است قبل از هر چیز با خود پیانو آشنا شوید؛ پیانو جزو دسته

بیشتر »
دوره آموزش پیانو

آموزش پیانو

پیانو سازی است که شاید نسبت به دیگر سازها اهمیت و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است و دلیل این اهمیت هم البته

بیشتر »
انواع پیانو

انواع پیانو با قیمت

برای آن دسته عزیزان و هنرجویان پیانو در آموزشگاه موسیقی منظومه و یا علاقمندانی که قصد تهیه ساز زیبای پیانو را دارند این جلسه قصد

بیشتر »
نحوه کوک پیانو

کوک پیانو

امروز در وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه با شما عزیزان همراه هستیم با توضیحاتی درباره کوک پیانو و نحوه درست و زمان مناسب برای این

بیشتر »
معرفی پیانو

معرفی ساز پیانو

در این مقاله با ساز زیبای پیانو بیشتر آشنا می شویم این ساز یکی از سازهای پایه ای در آموزش موسیقی محسوب می شود که

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *