کلاس آموزش ویولن

کلاس ویولن

آموزش ویولن یکی دیگر از دوره های ویژه آموزشگاه موسیقی منظومه است برای این که اندکی بیشتر با این دوره آموزشی آشنا شوید در کلاس آموزش ویولن در ادامه با ما همراه باشید تا با روش های آموزشی در آموزشگاه منظومه و آموزش آن در سطوح مختلف توضیحاتی را داشته باشیم که روش اصولی یادگیری این ساز زیبا را بهتر بشناسید.

آموزش ویولن

ویولن سازی خاص و با قابلیت های بسیار فراوان در اجرای نت ها و سبک های مختلف است در واقع قابلیت اجرای نت ها به شکل ها و در دسترس بودن همه ان ها در یک مجموعه در غالب یک ساز جمع و جور و واحد با صدایی دلنشین و رویایی باعث شده تا ویولن به یک ساز خاص بدل گردد که در تمام دنیا طرفداران خاصی دارد.

این جعبه کوچک که چنین قابلیت گسترده ای به نوازنده می دهد در واقع ساختار خیلی پیچیده ای ندارد و لی ترکیب صدایی آن و طنین خاص صدای سیم ها در محظه صدا در کنار آرشه کشی اصولی است که این قابلیت را فراهم اورده است.

در واقع این به نوعی قابلیت ساز است که با ایجاد ساختاری خاص دست نوازنده را نمی بندد و قدرت مانور و خلاثیت را به نوازنده می دهد و این به آن معنی است که در این ساز نوازنده همه چیز است و از اجرای نت ها و قدرت تشخیص صدا گرفته تا مهار و کنترل آن برای تولید صدایی گوشنواز همه و همه به چیره دستی نوازنده بستگی دارد.

همه این ها را گفتیم تا تاکید کنیم که آموزش ویولن به شکلی اصولی بایستی صورت بگیرید و درا ین راستا هیچ گونه خطایی قابل جبران نیست و نوازنده بایستی از ابتدا در کلاس آموزش ویولن به طرزی درست و اصولی پیش برود تا به نتیجه مطلوب برسد.

کلاس آموزش ویولن

منظور ما از کلاس آموزش ویولن فقط آموزش و یاددهی آن به روال ساده نیست در واقع کلاس آموزش ویولن پکیجی است که نتیجه سال ها تجربه و تلاش ما برای آموزش صد ها نوازنده بوده است که به مرور از سالیان گذشته تا اکنون طراحی شده و در این راستا کلیه نواقص آن بررسی شده و سعی کرده ایم تا روشی آموزشی مناسب سنین مختلف ارائه دهیم تا کمترین نواقص و بیشترین بازده آموزشیی را در کلاس ویولن داشته باشد.

روش آموزشی ما در کلاس آموزش ویولن بر خلاف تمامی روش های موجود یک روش خشک و خاص که از قبل تعیین شده باشد نیست و روشی نیست که برای همه سنین به شکلی یکسان باشد.

در واقع در این روش ما تاکید زیادی روی تفاوت های فردی داشته ایم تا کلاس ویولن بر اساس سطح و قدرت هر فرد در نوازندگی پیش برود در واقع در این روش هر هنرجو بر اساس خودش ارزیابی می شود و تمریناتی متناسب با خود او برای جلسات بعدی تعیین می گردد.

مهم ترین مزیت این روش این است که خلاقیت فردی هر هنرجو از بین نمی رود بلکه بسیار هم تقویت می گردد.

ما به دنبال آن نیستیم که هنرجو مانند بهترین نوازنده ها باشد چون این هدف هدفی تکراری است که به لحاظ موسیقی ارزشی ندارد بلکه ما به دنبال آن هستیم تا نوازنده درونی هر هنرجو را پرورش دهیم و این یعنی تفاوت در موسیقی و ایجاد انگیزه و روحیه در نوازندگی.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *