آموزش ویولن کلاسیک

کنسرت جدید

در آموزشگاه موسیقی منظومه دوره هایی ویژه برای آموزش ویولن کلاسیک در نظر گرفته شده است در این دوره ها که در ادامه مختصری از طرح درس و شرایط دوره را می توانید مشاهده کنید هنرجو تمامی موارد اصولی این ساز را در نوازندگی ، تئوری و اجرا می آموزد در اینجا ما بخش های خاصی برای ویولن داریم که آموزش آن را تحت نظر اساتید مجرب این ساز خواهیم داشت.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه )

ویولن

از سازهای بسیار خاص و زیبا که تقریبا می توان گفت کمتر کسی است که از صدای این ساز دلنشین لذت نبرد و از شنیدن آن به وجد نیاید این ساز از خانواده سازهای زهی آرشه است که نواختن آن به وسیله آرشه صورت می گیرد ، چهار سیم دارد که به ترتیب با کوک می ، لا ، ر و سل و طنینی که در کاسه آن تشکیل می شود صدای خاص آن تولید می گردد. از این خانواده ویولا ، ویولنسل و کنترباس را نیز داریم که بزرگ ترین نوع آن می باشد.

آموزش ویولن کلاسیک

آموزش ویولن به سبک های مختلفی صورت می گیرد اما اگر خواسته باشیم آموزش ویولن را به صورت کاملا تخصصی و آکادمیک و اصولی پیش ببریم بایستی آموزش ویولن کلاسیک را مد نظر قرار دهیم. آموزش ویولن در این سبک که سبک اصلی آموزشی ویولن است کاملا اصولی و از پایه با آموزش تئوری و نت خوانی آغاز می گردد و با رعایت اصول کلاسیک آن در نوازندگی پیش می رود تا هنرجو از همان ابتدا با آموزش تخصصی و درست این ساز پیش برود.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه )

در ادامه آموزش ها می رسیم به نوازندگی و اجرای تمرین هایی از اساتید بزرگ ویولن که در کنار نوازندگی قطعات خاص روی ویولن پیش می رود در این مرحله استاد طریقه صحیح نوازندگی را روی قطعات خاص به هنرجویان می آموزد پس از این دوره آموزش ها می رسد به هم نوازی و اجراهای مختلف که در پیشرفت سطح هنرجویان در سطوح بالاتر بسیار موثر و مفید می باشد.

هنرجویان در مراحل بعدی به ارکستر آموزشگاه معرفی می گردند تا در کنسرت ها و اجراهای هر دوره به هنرنمایی و اجرا در کنار سازهای مختلف بپردازند در اینجا نیز آموزش ها در ارکستر زیر نظر رهبر ارکستر و استاد ارکستر پیش می رود.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *