کلاس تنبک مبتدی تا پیشرفته / آموزشگاه موسیقی منظومه

در خصوص کلاس تنبک و اینکه بهترین روش برای یادگیری تنبک که در آموزشگاه موسیقی ارائه می شود چگونه است باید بگوییم که برای آموزش این ساز روش های مختلفی وجود دارد که قطعه هر یک شاید معایب و محاسنی داشته باشند ولی در بحث آموزش بایستی بدانید که بهترین روش آموزش اصولی و پایه ای این ساز است.

( عکس از کنسرت گروه کوبه ای آموزشگاه موسیقی منظومه )

تنبک

از سازهای کوبه ای که در موسیقی ایرانی جایگاه خاصی از گذشته تا کنون داشته است ساز تنبک است البته این ساز با نام تمبک نیز شناخته شده است تم و بک دو تا از تکنیک هایی است که روی این ساز پیاده می شود.

در مورد قدمت این ساز باید بگوییم که قدمتی هم پایه تمدن ایرانی دارد و جزء اولین آلات موسیقی مورد استفاده بوده است.

سازهای ضربی

تنبک از دو بخش بدنه و پوسته تشکیل گردیده است در گذشته از گل و سفال و همچنین در برخی موارد از فلزات برای بدنه ساز استفاده می گردید که در کنار تنبک های چوبی مورد استفاده قرار می گرفته است اما امروزه با چوب ساخته می شود.

کلاس تنبک

برای آموزش تنبک از روش ها و سبک های مختلفی استفاده می گردد که به نوعی این روش ها سبک های اساتیدی بوده است که از گذشته تا کنون بر جای مانده است در زیر به برخی از این سبک های اموزشی اشاره خواهیم کرد :

مکاتب آموزش تنبک

حسین تهرانی

بهمن رجبی

امیر ناصر افتتاح

اسد اله ملک

ناصر فرهنگ فر

آموزش آکادمیک و روش مند و کتبی تنبک با حسین تهرانی شروع و با بهمن رجبی تکامل بیشتری میابد در این میان نوازندگان جوان و خوش نوازی جای گرفته اند همچون پژمان حدادی ، نوید افقه و پدرام خاور زمینی که با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و پیدایش عناصر فرهنگی کشور های همسایه در موسیقی ما شیوه های دیگری از تنبک نوازی را معرفی کرده اند.

بخش های کلاس تنبک

کلاس تنبک شامل دو بخش اساسی است که در آمزوشگاه موسیقی منظومه بر اساس سطح و سن هنرجویان به طرق مختلفی ارائه می گردد :

تصنیف و ضربی خوانی

ریتم خوانی و وزن خوانی

آموزشگاه موسیقی

در این دو بخش موراد آموزشی به گونه ای تدوین می گردد که آموزش تنبک همراه با شور انگیزه در هنرجو باشد تا کلاس ها هم از جنبه آموزشی و هم از جنبه انگیزشی پر بار باشند.

 تنبک

کلاس تنبک شامل دو بخش اساسی است که در آمزوشگاه موسیقی منظومه بر اساس سطح و سن هنرجویان به طرق مختلفی ارائه می گردد :

تصنیف و ضربی خوانی

ریتم خوانی و وزن خوانی

در این دو بخش مورا دآموزشی به گونه ای تدوین می گردد که آموزش تنبک همراه با شور انگیزه در هنرجو باشد تا کلاس ها هم از جنبه آموزشی و هم از جنبه انگیزشی پر بار باشند.

انواع تنبک

تنبک خیلی ساز متنوعی نیست و معمولا همه تنبک با تفاوت های کوچکی که دارند در یک رده قرار میگیرند که شامل تنبک های چوبی با کیفیت های مختلف چوب است.

تنبک های با بدنه یک تکه

تنبک هایی با بدنه چند تکه

تنبک های ترکه ای

تنبک های فایبری

 

خرید تنبک

برای خرید تنبک توصیه هایی که در پست های گذشته با عنوان (( خرید تنبک )) داشتیم می تواند بسیار به شما کمک کند که همچنین شامل اطلاعات کامل تری راجه به قیمت تنبک و انواع و نخحوه خرید آن است.

یادآوری می کنیم که خرید تنبک با کیفیت مناسب قطعا یکی از ضروریات کلاس تنبک است که بدون آن اداغمه کار  بسیار مشکل خواهد بود.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *