هنگ درام چیست ؟

معرفی هنگ درام

در پی سوال عده ای از دوستان در مورد اینکه هنگ درام چیست یا چگونه می توان نواختن این ساز را آموخت امروز قصد داریم اندکی در مورد این ساز صحبت کنیم. همچنین در مورد نحوه آموزش هنگ درام در آموزشگاه موسیقی منظومه و کلاس های این ساز خواهیم گفت شما عزیزان نیز اگر سوالی در مورد این ساز داشتید می توانید مطرح نمایید.

ساز هنگ

هنگ درام چیست ؟

در موسیقی سازهای زیادی از گذشته تا کنون وجود داشته است و همینطور سازهای زیادی نیز جدیدا ابداع می گردد و به حوزه موسیقی معرفی می شود که معمولا اقبال چندانی ندارند و خیلی مورد توجه قرار نمی گیرند اما در این میان سازهایی نیز وجود دارند که علاوه بر زیبایی با استقبال نوازندگان هم مواجه می گردند در این میان هنگ درام نمونه خوبی از این سازها است که با وجود اینکه قدمت چندانی ندارد اما خیلی زود جایگاه خود را پیدا کرد و به عنوان یک ساز کوبه ای بسیار زیبا در خیلی از کارها استفاده می گردد.

در مورد تاریخچه ساز هنگ می توانید با کلیک روی نام هنگ درام اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید.

ساز هنگ درام چیست ؟ هنگ درام سازی است که جزو دسته سازهای خود صدا قرار می گیرد این ساز در حدود سال های 2000 به وجود آمد توسط روهنر و شارر و در کشور سویس ساخته شد.

سازهای ضربی غربی

هنگ درام تشکیل شده است از دو قسمت یک قسمت بخش بالایی که قسمت اصلی ساز است و نت ها روی این بخش سوار شده است و به نسبت سازهای مختلف می تواند این نت ها نیز متفاوت باشند به این بخش دینگ گفته می شود.

بخش زیرین که یک حفره در مرکز آن قرار دارد برای ایجاد طنین در صدای ساز و خروج صدا می باشد این بخش را گو می نامند.

ساز هنگ درام به وسیله ضربه ، سابیدن ، کشیدن روی ساز و یا مالش و ضربه های ریز تولید صدا می کند و نوازنده با مهارت در ساز می تواند ریتم های مختلف و برخی نت ها را روی ساز داشته باشد.

کلاس هنگ درام

کلاس هنگ درام به عنوان یکی از سازهای تخصصی در آموزشگاه موسیقی منظومه تدریس می گردد برای آموزش این ساز روش های مختلفی وجود دارد که ملاک همگی آن ها تسلط یافتن روی ریتم است و در این کلاس ها نیز استاد با این روند پیش می رود و در ادامه و با تسلط نسبی روی ساز همچنین استاد تکنیک های نوازندگی ساز هنگ درام را نیز آموزش به هنرجویان آموزش می دهد.

ساز هنگ درام ساز خیلی دشواری نیست اما بایستی بدانید که برای یادگیری هر سازی باید تمرین و حوصله داشته باشید چرا که تسلط بر مبانی موسیقی زمان بر است و هر سازی نیز آسانی و سختی های خاص خود را دارد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *