کلاس تمپو

تمپو یا داربوکا یکی از سازهای جذابی است که آموزشگاه موسیقی منظومه به صورت تخصصی در کلاس تمپو آموزش می دهد نواختن داربوکا پر از شور و هیجان است و نوازندگی با این ساز تجربه لذت بخشی برایتان خواهد بود اگر بخواهیم به صورت تخصصی به این ساز زیبا نگاهی بیندازیم بایستی یک سری اصول برای آموزش آن لحاظ گردد تا هم بتوان به شکل اصولی و پایه ای آن را آموزش دید و هم بتوان به صورت حرفه ای از نوازندگی ساده گرفته تا تکنیک نوازی و ریتم های پیچیده از آن بهره برد در ادامه با ما همراه باشید تا اندکی در مورد این ساز و آموزش اصولی آن بیشتر بدانیم.

تمپو یا داربوکا

تمپو ، تیمپو ، داربوکا این ها در واقع یک ساز هستند.

و تشکیل شده از یک بدنه فلزی یا سفالی و یک بخش طلقی یا پوستی که روی آن کشیده می شود.

تمپو یا چیزی شبیه به آن تقریبا در همه فرهنگ ها وجو دارد کما این که ساز ایرانی تنبک نیز به نوعی به لحاظ ساختاری کاملا مشابه این ساز است با این تفاوت که جنس بدنه از چوب است.

این ساز یکیاز سازهای کوبه ای است که با ضربه زدن روی قسمت تلقی آن به صدا در می آید با ایجاد طنین در بدنه صدایی خاص تولید می کند.

شیوه نوازندگی آن اما تفاوت مهم این ساز در فرهنگ های مختلف است.

چیزی که باعث جذابیت خاص این ساز نسبت به دیگر سازهای این خانواده می شود همین جنس صدای خاص آن است.

کلاس تمپو

یادگیری تمپو از سویی بسیار آسان است و از سویی هم می تواند اینگونه نباشد.

به این معنی که حتی اگر سررشته خاصی در موسیقی نداشته باشید و تا بحال کلاس تمپو هم نرفته باشید و این ساز را در دست بگیرید با چند ضربه ساده می توانید صدایی نسباجذاب و توجه بر انگیز از آن بگیرید.

اما از سویی به این راحتی ها هم نیست و نوازندگی زیبا و اصولی آن بستگی به آموزش درست و اصولی دراد.

شاید بهتر باشد که اینطور بگوییم که نوازندگی مبتدی آن بسیار ساده است و هر کسی حتی بدون آموزش خاصی می تواند یک سری حرکات ریتمیک روی آن پیاده کند اما نوازندگی خاص و حرفه ای آن قطعا مستلزم اموزش اصولیو  پایه است.

از این رو اگر قصد یادگیری حرفه ای ان ساز را دارید بهتر است از ابتدا زیر نظر یک استاد متبحر در کلاس تمپو وارد شوید و آموزش آن را از ابتدا درست و اصولی بیاموزید.

اگر به دنبال بهترین کلاس تمپو در تهران هستید ما این کلاس را در آموزشگاه منظومه برای شما در یک دوره خاص و جذاب فراهم نموده ایم.

انواع تمپو

انواع تمپو بیشتر به لحاظ جنس بدنه و طلق روی آن و همچنین بسته با ظاهر آن می باشد.

یک سری تمپو که البته نوع معمول آن است با بدنه فلزی و رویه طلقی است البته جنس فلز آن می تواند هر فلزی باشد و بخش طلقی آن نیز بسته با کیفیتش می تواند صدای متفاوت تولید کند.

نوع دیگری از آن بدنه سفالی است که معمولا در این نوع جنس رویه از پوست است.

تفارت تمپو عربی و تمپو ترکی

همانطور که گفتیم این ساز و یا چیزی شبیه به ان در اکثر جاها وجود داشته است.

در مورد تفاوت تمپو عربی و ترکی هم بایستی بگوییم که این ها فرق چندانی به لحاظ ساز ندارند و تفاوت عمده این دو روی سبک های اجرایی است.

در واقع در تمپو عربی نوع دست گرفتن ساز و نوع نواختن و حالت انگشتان و یا اینکه چطور و چگونه ضربه زده شود با تمپو ترکی متفاوت استو

شیوه نوازندگی در این دو است که تفاوت ایجاد می کند تا خود ساز که معمولا تفاوتی در خود ساز نیست در کلاس تمپو می توانید در این مرود بیشتر بدانید.

قیمت تمپو

تمپو ساز خیلی گرانی نیست و مدل های مختلف آن بسته به کیفبت جنس بدنه و یا طلق آن در بازار وجود دارد.

مارک های مختلف این ساز را می توانید از حدود 500 هزار تومان تهیه کنید.

مدلی که برای کلاس تمپو مناسب باشد لازم نیست خیلی ساز گرانی باشد بلکه فقط اگر استاندارد صدایی ساز را دشاته باشد می توان به راحتی با آن نوزاندگی این ساز را شروع کرد.

کلاس تمپو در آموزشگاه منظومه

  • آموزش پایه ای و اصولی
  • آموزش از صفر تا صد تمپو
  • اسانید برتر آموزش تمپو
  • سبک های مختلف تمپو
  • آموزش تکنیک های تمپو نوازی
  • کلاس تمپو عربی و تمپو ترکی
  • آموزش اصولی به همراه آموزش نت ها
  • کلاس در روزهای مختلف هفته
  • کلاس تمپو برای همه سنین
  • کلاس های تمپو کاملا خصوصی
  • برگزاری کنسرت های موسیقی
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *