توصیه های مهم خرید ویولنسل در آموزشگاه موسیقی

چگونه موسیقی تمرین کنیم

درباره خرید ویولنسل و اینکه بتوانید سازی مرغوب تهیه نمایید اساتید ما در آموزشگاه موسیقی منظومه همیشه توصیه هایی برای هنرجویان دارند که بهتر است قبل از خرید ساز یا ورود به کلاس ویولنسل حتما به آن ها توجه نمایید تا بتوانید هم سازی مناسب و با کیفیت و هم سازی بر اساس خواسته هایی و توقعاتی که دارید بتوانید تهیه نمایید در ادامه با ما باشید.

( عکس مربوط به کنسرت های آموزشگاه منظومه )

ویولنسل

از سازهای زهی آرشه ای که از خانواده ساز ویولن می باشد ولی نسبت به دیگر سازهای این خانواده هم سایز بزرگتری دارد و هم صدای بم تری دارد این ساز در اکثر ارکستر ها و گروه های موسیقی جایگاه ویژه ای دارد و تقریبا در همه ارکستر ها وجود داشته و با صدای باسی که دارد زیبایی خاصی به ارکستر می بخشد.

معمولا این ساز را روی زمین می گذارند به واسطه میله ای که در قسمت انتهایی ساز تعبیه می گردد و آرشه کشی روی سیم ها حول محوری که با چرخاندن روی این میله است صورت می گیرد.

سازهای زهی غربی

کوک سیم های این ساز لا ، ر ، سل ، دو می باشد که از زیر به بم از سیم یک کوک می شود و نت نویسی این ساز نیز با کلید فا صورت می گیرد.

توصیه مهم خرید ویولنسل

– اول از همه انتخاب سایر مناسب این ساز است که بر اساس سن و اندازه دست و جثه نوازنده می تواند متغیر باشد. مخصوصا اگر برای کودکتان می خواهید خرید ویولنسل داشته باشید بایستی به این مورد بسیار دقت کنید چرا که سایز نامناسب ساز می تواند به دست کودک فشار وارد کند یا مشکلات حتی بیشتری بوجود آورد.

– مورد بعدی انتخاب برند ساز است که می توانید با مشورت با استاد یا مشاور آموزشگاه برندی خاص را که در محدوده قیمت خرید شماست انتخاب نمایید.

– مساله مهم بعدی انتخاب ساز سالم است اگر حتی در موسیقی یا در این ساز تخصصی ندارید حداقل چک کنید که ساز از لحاظ ظاهری سالم باشد و هیچ گونه آسیب یا ترک خوردگی نداشته باشد.

– فاصله خرک از سیم ها باید متعادل باشد.

– گوشی ها باید سالم و روان باشد.

– سیم ها باید مرغوب و سالم باشند.

– حتما ساز را با جعبه یا کیس محکم . ایمن خرید نمایید تا از آسیب های بعدی جلوگیری نمایید.

– صدای استاندارد که البته اگر در ساز ویولنسل تبحر نداشته باشید تشخیص این مورد برای شما آسان نیست به همین منظور می توانید ساز را با ضمانت تایید این مورد خرید نمایید و بعدا حتما صدای آن را به تایید استاد خود برسانید.

 

5/5

۲ پاسخ

  1. با سلام. بنده متقاضی خرید ویولنسل مرغوب جهت تحصیلات آکادمیک ۴/۴ هستم. لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *