کلاس فلوت / آموزشگاه موسیقی منظومه

دانلود نت آموزشگاه موسیقی

از جمله کلاس های تخصصی که در آموزشگاه موسیقی منظومه برگزار می گردد کلاس فلوت می باشد همچنین در اینجا ما دوره های آموزش تخصصی کلیه سازهای بادی را به طور ویژه برگزار می کنیم که از آن جمله کلاس سازدهنی و کلاس ساکسیفون و کلاس کلارینت است. آموزش فلوت به طور کاملا آکادمیک در دوره های خصوصی و تک نفره از مبتدی تا حرفه ای در کلاس ها برقرار است در ادامه می توانید با این دوره خاص بیشتر آشنا شوید.

 

فلوت

از ساز های بادی و از دسته سازهای غربی می باشد نوازندگی این ساز به وسیله دمیدن در ساز و با حالت خاصی که عبور هوا در ورودی ساز می نماید انجام می شود برای آموزش این ساز تکنیک ها و طرق آموزشی مختلفی وجود دارد که بر اساس سطح و سنین یادگیری می تواند متفاوت باشد.

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم سازهای بادی جزء اولین سازهای تولید بشر بوده است و به این دلیل قدمت طولانی دارد نخستین شکل های آن به صورت نی یا چوبی بوده است که توسط اقوام مختلف تولید و نواخته می شده است.

انواع فلوت

فلوت جزء متنوع ترین ساز های می باشد به طوری که تقریبا هر ملت و قومی برای خود نوعی فلوت داشته است که البته اشتراکات زیادی نیز با هم دارند انواع فلوت های چوبی یا پلاستیکی و همچنین پن فلوت جزء این دسته است. اما مهم ترین آن ها که درآموزشگاه ها نیز تدریس می گردد به دو نوع تقسیم می شود :

فلوت ریکوردر

این نوع فلوت البته باز هم چند نوع است ولی نوع معمول آن که بیشتر در موسیقی کودک نیز کاربد دارد و جزء سازهای ابتدایی برای کودکان هم تدریس می گردد بسیار معمول است.

کودکان در دوره های آموزشی موسیقی کودک این ساز را به طور اجمالی می آموزند چرا که هم طزیقه نوازندگی آن راحت است و همچنین از سویی کودکان با ساز های دمیدنی ارتباط بهتری برقرار می کنند.

فلوت کلید دار

این نوع فلوت هم که در ارکستر ها معمولا بسیار دیده می شود به نوعی فلوت تخصصی است که در کلاس فلوت نیز به طور ویژه آموزش داده می شود. نواختن این ساز اندکی با فلوت ریکوردر متفاوت است و به وسیله حالت خاصی از لب ها و دویدن با زاویه ای خاص در ساز تولید صدا می کند که ساز بسیار کاملی هم می باشد.

سازهای بادی

 

کلاس فلوت

کلاس فلوت در هر دو نوع معمول آن در آموزشگاه موسیقی منظومه در روز های مختلف هفته برگزرا می گردد که علاقمندان می توانند برای با مشاوره با اساتید و مشاورین آموزشگاه انتخاب نموده و از کلاس ها بهرمند گردند.

فلوت ریکوردر معمولا در کلاس کودکان استفاده می شود اما به این معنی نیست که برای بزرگسالان نمی شود در واقع به خاطر سهولت یادگیری برای کودکان از این ساز استفاده می شود ولی بزرگسالان نیز می توانند از یادگیری و نوازندگی ان بهرمند شوند.

فلوت کلید دار اما در همه مقاطع مورد استفاده قرار می گیرد.

صدای خاص آن باعث شده تا سازی خاص در ارکستر ها باشد و همیشه مورد توجه قرار گیرد.

برای آموزش این ساز دوره های تخصصی درآموزشگاه منظومه وجود دارد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *