4 برند برتر گیتار (+معرفی بهترین مدل ها در ایران)

گیتار مناسب برای شروع

شناخت 4 برند برتر گیتار به شما کمک می‌ کند تا بتوانید برند و مدل مناسب خود را تهیه کنید. بنابراین در زمانی که نمی‌دانید باید کدام برند را بخرید، خواندن این مقاله به شما کمک می‌ کند. اطلاعات مختصری را در مورد محبوب‌ ترین برندهای گیتار به شما خوانندگان گرامی می دهیم تا شناخت بهتری نسبت به آنها داشته باشید. هیچ ملاک واحد و علمی برای تعیین بهترین مدل گیتار وجود ندارد. بلکه هر شرکت، ابزارآلات و تنظیماتی را با توجه به حس سازنده اصلی در گیتار به وجود آورده است. بنابراین یک شرکت متمرکز است بر روی تولید گیتارهایی برای مبتدیان ولی شرکت دیگری فقط برای حرفه‌ ای‌ ها گیتار می سازد.

نکات 4 برند برتر گیتار

4 برند برتر گیتار کدام مدل ها هستند؟

4 برند برتر گیتار با توجه به بازخورد مشتریان تعیین شده اند. ممکن است ارزش اقتصادی بعضی از گیتارها هزاران دلار باشد اما برای کسانی که مبتدی هستند مفید نباشند. بنابراین تمرکز بر روی قیمت گیتارها برای انتخاب گزینه مناسب، ملاک خوبی نیست. برای اینکه بتوانید طعم لذت بخش موسیقی را بچشید بهترین گیتارها برای مبتدیان را ذکر می‌ کنیم. بعضی از گیتارهای حرفه‌ ای را نیز برای کسانی که دوره‌ های ابتدایی را طی کردند معرفی خواهیم کرد. اولین برند عبارت است از:

  • گیبسون: اورویل گیبسون در سال ۱۸۹۴ اولین گیتار خود را ساخت. سپس در تاریخ ۱۹۰۲ اولین سری از گیتارهای گیبسون به بازار آمریکا وارد شدند. در سال ۱۹۳۰ اولین سری از جدیدترین گیتارهای گیبسون طراحی شدند. سری ‌های جدید از یک قوس ظاهری برخوردار بودند که الهام گرفته از ویولن می باشند. برخی از محبوب‌ترین مدل‌ های گیبسون عبارتند از: Les Paul، J-50، J-45، Flying V، Les Paul و SG.

برند فندر نیز جز 4 برند برتر گیتار محسوب می‌ شود. دو برند Fender Player Telecaster و Fender Player Stratocaster در سال ۲۰۲۱ بیشترین فروش را در میان انواع گیتارها داشتند. شرکت فندر در ابتدا در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد و تعمیرات گرامافون را بر عهده داشت. اما به مرور وارد صنعت گیتار شده و امروز یکی از بهترین گیتارهای دنیا را تولید می‌ کند. به طور مثال مدل Stratocaster که یکی از بهترین مدل ‌های دنیا می باشد توسط شرکت فندر ساخته است. گیتارهای فندر بیشتر مناسب آهنگ های نوع الکترونیک و باس هستند. برخی از مدل‌ های فندر عبارتند از:  Jaguar، Jazz Bass،  Precision Bass و Jazzmaster.

نکات 4 برند برتر گیتار

آیا برند Taylor جز 4 برند برتر گیتار است؟

قطعاً برند Taylor جز 4 برند برتر گیتار در دنیا است. این برند جز تولید کنندگانی است که گیتارهای فوق العاده با کیفیتی تولید می‌ کنند. این شرکت گیتارهایی تولید می‌ کند که دارای آکوستیک اختصاصی هستند. بنابراین قیمت گیتارهای این برند نسبت به برند سایر گیتارها بیشتر است. برخی از مدل‌ های این برند عبارت است از: Grand Auditorium، Grand Pacific، Grand Orchestra، Dreadnought و Grand Symphony. برند مارتین نیز جز 4 برند برتر گیتار می باشد که به طور تخصصی گیتارهای آکوستیک تولید می‌ کند. شرکت مارتین در سال ۱۸۳۳ تاسیس شد که البته طراحی و توسعه X-bracing system  در این برند رعایت شده است. برخی از مدل های این گیتار عبارتند از: D-28، D-18، D-45 و D-35.

سایت 4 برند گیتار

آیا برند یاماها و الحمبرا نیز محبوب هستند؟

برند یاماها جز 4 برند برتر گیتار محسوب می‌ شود. اگرچه شرکت یاماها محصولات متعدد و مختلفی را در خط تولید خود دارد. اما این موضوع باعث نشده است که این شرکت به فکر تولید گیتارهای مختلف نیفتد. گیتار برند یاماها برای مبتدیان بسیار عالی است و کیفیت صدای خوبی دارد. نکته دیگر در مورد برند یاماها این است که نسبت به برند های دیگر از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. برخی از مدل‌ های برند یاماها عبارتند از: yamaha c40  yamaha c70 Yamaha FG830، Pacifica، REVSTAR، Yamaha Gigmaker Standard و SA2200. برای کسانی که به طور حرفه‌ ای و تخصصی از ساز استفاده می‌ کنند برند الحمبرا نام آشنایی است. این برند قطعاً از بهترین گیتارهای حرفه‌ ای محسوب می‌ شود که طراحی آن بسیار عالی و دقیق انجام گرفته است.

 

منابع:

  1. https://hellosimply.com/blog/guitars/guitar-brands/
  2. https://www.alhambraguitarras.com/en/professional/linea-profesional
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *