کالیمبا چیست ؟

کالیمبا

امروز در وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه قصد داریم بپردازیم به این سوال که کالیمبا چیست و با نحوه نوازندگی و ساختار آن اندکی بیشتر آشنا شویم شما هم اگر به این ساز علاقمند شده اید یا می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید می توانید در ادامه با همراه باشید تا هم با این ساز زیبا و هم با نحوه نوازندگی آن بیشتر آشنا شویم.

کالیمبا چیست ؟

کالیمبا سازی است بسیار جذاب و زیبا که در اندزاه ای کوچک ساخته میشود در واقع این ساز تشکیل شده است از یک جعبه کوچک تو خالی و تعدادی تیغه فلزی که وظیفه تولید صدا را در این ساز به عهده دارند این ساز که تاریخچه آن به بومیان آفریقایی بر می گردد سازی است بسیار ظریف و لطیف و به خاطر سبکی و راحتی جابجایی اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است از سویی هم یادگیری نوازندگی این ساز خیلی سخت نیست و شما می توانید به راحتی با گذراندن یکی دو ترم آموزشی از پس نوازندگی این ساز زیبا بر بیایید.

آموزش کالیمبا

آموزش کالیمبا همانطور که گفتیم خیلی سخت نیست و با گذراندن تایم اندکی و با گذاشتن مدت زمانی برای تمرین به راحتی می توانید دوره آموزشی آن را طی کنید و از نوازندگی آن لذت ببرید . در آموزشگاه موسیقی منظومه ما برای آموزش این ساز دوره های تخصصی را از مبتدی تا پیشرفته تنظیم کرده ایم که می توانید در کنار آموزش موسیقی به صورت اصولی هم با نوازندگی این ساز و هم با اصول مسویقی بیشتر و بهتر آشنا شوید.

گستره صدایی کالیمبا

کالیمبا معمولا از ده نت تا هفده نت ساخته می شود ولی خوب طبیعی است که هر چقدر تعداد نت ها بیشتر باشد قابلیت ساز در اجرای آهنگ های مختلف بیشتر خواهد بود و گستره صدایی بیشتری را شامل می شود در این حالت حدود دو و نیم اکتاو را می تواند اجرا نماید.

نت های کالیمبا

نت های کالیمبا به گونه ای چیده شده است که از مرکز ساز نت های بم تر شروع می شود و به ترتیب که به بغل های ساز نزدیک می شویم نت ها زیر تر می شوند و این امر خود باعث می شود که تسلط از نت های پایین تر به بالاتر به ترتیب در دو طرف شروع شده و قدرت مانور خوبی به نوازنده می دهد.

کوک ساز کالیمبا

کالیمبا سازی است که در یک گام خاص معمولا دو ماژور چیده می شود ولی به لحاظ این که تیغه های ساز قابلیت جابجایی دارند می توان کوک سازرا تغییر داد و دیگر گام ها را نیز نواخت به این شکل که با چکش مخصوصی که همراه ساز است می توان از دو طرف به تنظیم نت ها و تیغه های ساز پرداخت.

خرید کالیمبا

کالیمبا ساز خیلی گرانی نیست و می توانید آن را در قیمت های مناسب تهیه نمایید البته طبیعی است که ساز های با کیفیت قدرت بیشتری در نوازندگی زیبا تر خواهند داشت و از این رو بهتر است که با مشورت از استاد خود حتما به نکات مهم آن توجه نمایید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *