آموزش گیتار

دوره آموزش گیتار
یکی از دوره های خاص در آموزشگاه موسیقی منظومه دوره آموزش گیتار است به علت محبوبیت خاصی که این ساز دارد بسیاری از علاقمندان به موسیقی به این ساز گرایش پیدا می کنند البته باید بدانید که این محبوبیت بی دلیل نیست و در ادامه دلایل این اقبال را بیشتر بررسی می کنیم اما برای آموزش اصولی و حرفا این ساز ما برنامه ها و دوره های مشخصی را برنامه ریزی کرده ایم که آموزش این ساز را ازمبتدی تا پیشرفته شامل می شود برای این که بیشتر با این برنامه خاص اموزشی آشنا شوید در ادامه با ما باشید.

گیتار

سازی از دسته سازهای زهی که هر چند به ظاهرش نمی آید ولی بسیار تکنیکی و با فکر ساخته شده است بدنه چوبی آن و کاسه نسبتا بزرگش به طنین خاص آن کمک زیادی کرده است از طرف دیگر دسته خاص ان و فرت بندی بدون نقصش توانایی اجرای نت های مختلف را دارا است سیم های ساز نیز که به صورت شش سیم از پلاستیک و ترکیبی از مفتول و ابریشم است بسیار خوش صدا با کاسه و بدنه ترکیب می شود. گیتار را می توان به جرات پر طرفدارترین ساز در دنیا دانست که در کمتر کنسرت ها و یا گروه موسیقی می توان یافت که از گیتار استفاده نشود بسیاری از خوانندان نیز به علت قابلیت خاص آن معمولا این ساز را می آموزند و از سویی صدای ملیح ان باعث می شود هر سبکی از موسیقی را بتوان به راحتی روی آن پیاده نمود. (فیلم از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

چرا گیتار ؟

گیتار سازی است سراسر زیبایی و خاص بودن آن برای همه از نوازندگان ان گرفته تا علاقمندان به شنیدنش محرز است دلایلی وجود دارد که این ساز را بیشتر از چند تکه چوب و سیم می کند و آن هم بر می گردد به همه عوامل تشکیل دهند این ساز از ساختمان و جنس آن گرفته تا طریقه نت گذاری و صدا دهی گویی همه چیز بی نقص در کنار یکدیگر پدید آمده تا سازی جادویی را خلق نماید همه چیز این ساز درست با قائده و سر جای خود قرار گرفته است. همه این ها باعث شده تا صدای گیتار بسیار رسا و از سویی هم دلشین باشد البته این فقط قابلیت خوب گیتار نیست بلکه نوازندگی نسبتا آسان آن و اینکه نت ها در اکتاو های مختلف را به راحتی در اختیار نوازنده قرار می دهد یک ویگی فوق العاده است. از سویی اجرای گام های مختلف به راحتی روی آن صورت می گیرد و برای اجرای نت های نیم پرده به آسانی عمل می کند بدون آنکه نیاز باشد نوازنده خیلی به زحمت بیافتد می توان بدون تغییر کوک ساز به این ویژگی دست یافت. قابلیت دیگر و منحصر به فرد گیتار توانایی اجرای نت های همزمان و به تعبیری اجرای خوب آکورد و ریتم است این ویژگی فوق العاده که در گیتار به آسانی در دسترس است باعث گردیده تا استعداد نوازندگان در خوانندگی را نیز به چالش بکشد و هر فردی با هر سطحی از صدا می تواند به آسانی روی آکورد ها آواز اجرا نماید. ( تصاویر از کنسرت هنرجویان گیتار آموزشگاه موسیقی منظومه )  

آموزش گیتار

هر چد که گیتار ساز بسیار معمولی است که نوازندگان و شاید اساتید بسیاری به آموزش آن می پردازند اما باید بدانید که در مقوله آموزش به هیچ وجه نمی توان گیتار را سرسری گرفت چرا که آموزش این ساز اگر اصولی پیش نرود در نهایت به نوازندگی تعدادی قطعه پاپ و … منتهی می شود و با روش های معمول اکثرا هنرجویان به شکلی یکنواخت و تکراری آهنگ های تکراری تر را می آموزند و می نوازند در حالی که آموزش اصولی گیتار اصلا اینگونه نیست و روش های معمول بیشتر استعداد فرد را نابود می کنند تا اینکه چیزی بیاموزند. در ادامه ما طریقه آموزش صحیح و اصولی گیتار را بیشتر مورد بررسی قرار قرار می دهیم و با ضرورت آموزش آکادمیک آن بیشتر آشنا می شویم.

چرا آموزشگاه منظومه ؟

برای آموزش گیتار ما در اموزشگاه موسیقی منظومه به روش های معمول و تکراری که فقط به آموزش آهنگ های معروف می پردازند عملل نیم کنیم چرا که باید بدانید گیتار سازی است با قابلیت های بسیار فراوان و هر گونه آموزش غیر اصولی منجر می گردد به از بین بردن خلاقیت هنرجویان و اعمال روشی تکراری . گیتار سازی است که بهترین شکل می تواند سبک های مختلف را برای ما اجرا نماید از این رو امزوش گیتار در آموزشگاه منظومه در تمامی سبک های موجود این ساز توسط اساتید متخصص هر سبک پیش می رود این سبک ها شامل سبک های تخصصی پاپ ، کلاسیک ، جز ، بلور ، راک ، فلامنکو و … است که همگی از همان ابتدا و با رعایت علاقمندی هنرجویان روی همان سبک تخصصی آمزوشد اده می شود و اینکونه نیست که همه هنرجویان از اول با یک روش ثابت پیش بروند. مورد بعدی که باید به آن توجه داشت این است که خلاقیت در موسیقی را می توان به بهترین شکل روی این ساز پیاده کرد و گیتار قابلیت خاصی برای کارهای آهنگسازی دارد که اگر آموزش آن با روش های یکنواخت پیش برود عملا خلاقیت در هنرجویا از همان ابتدا از بین می رود در حالیکه در آموزشگاه منظومه ما نه تنها به این مهم توجه داریم بلکه حتی در غالب دوره اموزشی گیتار بخشی به عنوان آهنگسازی برای هنرجویان در نظر گرفته ایم. هم این موارد در برنامه ای مدون که توسط مجموعه اساتید طراحی شده در کلاس های مختلف و در سبک های مختلف اجرا می گردد ضمن اینکه ما آموزش کودکان را به دلیل علایق و سلایق در سنین مختلف از هم جدا کرده ایم و برای آمزوش هر کدامم برنامه ها ، سبک ها و آهنگ هایم تفاوتی متناسب با روحیات هر کدام در نظر گرفته ایم.
آموزش انواع گیتار

انواع گیتار

گیتار را شاید بتوان به جرات پر طرفدارترین ساز در سراسر جهان دانست دلیل این همه محبوبیت البته مشخص است گیتار سازی است با قابلیت های

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *