معرفی سازها در آموزشگاه منظومه آشنایی با سه تار

در ادامه معرفی ساز ها در آموزشگاه موسیقی منظومه می رسیم به آشنایی با سه تار و شناخت بهتر این ساز همچنین با ساختمان آن و اجزای ساز بیشتر آشنا خواهیم شد در مورد نوازندگی آن نیز اندکی بیشتر می خواهیم بدانیم در ادامه با ما همراه باشید تا با این ساز زیبای ایرانی آشنا گردیم.

عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه

آشنایی با ساز

سه تار از ساز های ایرانی است که جزء دسته سازهای زهی محسوب می گردد این ساز تشکیل شده است از یک کاسه نسبتا کوچک و دسته ای متناسب با آن که نت ها به شکل پرده ها روی دسته سوار شده اند سیم ها از یک سر به ابتدای دسته متصل است و از سمت دیگر به پایین کاسه بسته شده است.
تعداد چهار عدد سیم روی ساز وجود دارد که برخی به لحاظ ضخامت با یکدیگر متفاوت هستند و سیم ها از سر دسته توسط گوشی ها قابل کوک می باشند.

عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه

نوازندگی سه تار

نوازندگی سه تار از طریق ناخن صورت می گیرد البته گاها از مظرابی که به شکل ناخن نیز از استخوان یا سیم درست شده استفاده می گردد ولی عمدتا نوازندگی این ساز توسط ناخن سبابه دست راست می باشد.
نوازنده به سیم ها اصطلاحا زخمه می ند و این کار باعث می شود سیم ها به ارتعاش در بیایند و طنین سیم ها در کاسه ساز ، صدای اصلی را ایجاد می کند از سویی نوازنده با تغییر جای پرده ها که توسط انگشتان دست دیگر صورت می گیرد می تواند نت های دلخواه را بنوازد.

کلاس سه تار

کلاس این ساز در آموزشگاه موسیقی منظومه به صورت تخصصی در روزهای مختلف هفته تشکیل می گردد که هنرجویان علاقمند می توانند از مبتدی تا پیشرفته در این کلاس ها شرکت کرده و نوازندگی این ساز زیبا را بیاموزند برای دریافت شرایط یا شرکت در جلسات می توانید با شماره های آموزشگاه در ارتباط باشید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *