معرفی انواع سازها در آموزشگاه منظومه آشنایی با سازدهنی

به در خواست شما عزیزان از این هفته قصد داریم به معرفی انواع ساز ها بپردازیم امروز در سایت آموزشگاه موسیقی منظومه به آشنایی با سازدهنی خواهیم پرداخت و می خواهیم اندکی راجع به این ساز بیشتر بدانیم و با مکانیزم داخلی و تولید صدا و همچنین با نوازندگی این ساز زیبا بیشتر آشنا شویم.

عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه

آشنایی با سازدهنی

سازدهنی ( هارمونیکا ) از خانواده سازهای بادی است و جزء دسته ساز های زبانه آزاد قرار می گیرد که منظور از زبانه آزاد در این ساز ها این است که تولید صدای ساز در آن ها به وسیله یک تیغه یا زبانه ای است که آزادانه با جریان هوا تکان خورده و صدای ساز را تولید می کند به همین خاطر است که سازدهنی نیز در این دسته قرار دارد. جنس این زبانه در سازدهنی معمولا از تیغه های فلزی بسیار ظریفی است که کیفیت آن ها نیز در صدای سازدهنی بسیار موثر است هر چند که در سازهای بی کیفیت گاها جنس این تیغه تلقی است.

در این ساز بر خلاف دیگر سازهای این خانواده یک سری نت ها برعکس یعنی با مکش هوا به صدا در می آیند که این خود مزیتی برای این ساز است تا نوازنده بتواند بدون وقفه و بدون اینکه اصطلاحا نفس کم بیاورد نوازندگی کند که این خود می تواند در کیفیت نوازندگی موثر باشد.

انواع سازدهنی

آشنایی با انواع سازدهنی

در بخش انواع سازدهنی می توانید به طور مفصل با انواع و مدل های مختلف سازدهنی آشنا شوید در اینجا مختصرا به انواع آن اشاره ای خواهیم داشت. همانطور که دانستیم سازدهنی به لحاظ انواع از متنوع ترین ساز ها است از این رو سازها را در دو خانواده بزرگ قرار می دهند و چند مورد اضافه تر از آن که به صورت جدا بررسی می گردد خانواده سازهای دیاتونیک و خانواده سازهای کروماتیک در این میان نیز همانطور که اشاره کردیم چند ساز دیگر مانند ساز ترمولو ، ساز های کورد ، ساز های باس و ساز اسلاید نیز وجود دارد.

انواع سازدهنی

آموزش سازدهنی

آموزش سازدهنی بسیار تجربه زیبا و منحصر به فردی خواهد بود در کلاس سازدهنی در آموزشگاه منظومه کلاس های آموزش از صفر تا صد این ساز وجود دارد که آموزش ها را از مبتدی تا پیشرفته در بر می گیرد این کلاس ها زیر نظر استاد هر روزه در آموزشگاه برقرار است و تایم های خصوصی و تک نفره برای هنرجویان فراهم است که می توانند در هر سطح و دوره ای به آموزش بپردازند.

بهترین سازدهنی

هر چند سازدهنی انواع بسیار متنوعی دارد ولی واقعیت این است که همه انواع ان در جای خود و به نوبه خود زیبا و کارآمد است و نمی توان یکی را بر دیگری ارجح تر دانست اما می توان گفت که هر یک از آن ها مناسب برای سبک های خاصی است که در این میان سازدهنی های کروماتیک شانس و اقبال بیشتری دارند چرا که به واسطه کامل تر بودنشان بیشتر سبک ها و همه قطعات را می توان به زیبایی با آن ها نواخت و صدای بسیار زیبا و دلنشینی هم دارند ساز های ترمولو نیز به لحاظ صدایی بسیار دلنشین و جزء اولین سازدهنی هایی است که همه ما دیده ایم و بسیار زیبا و دلنشین است.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *