بلز چیست ؟ آموزشگاه موسیقی منظومه

بلز چیه

در مورد بلز و اطلاعاتی در مورد تاریخچه و نحوه نواختن آن و همچنین در مورد کلاس های بلز در آموزشگاه موسیقی منظومه در این مطلب خواهیم گفت در ادامه نیز شما عزیزان اگر سوال یا اطلاعاتی در مورد این مطلب داشته باشید می توانید با ما در میان بگذارید در مورد انواع بلز و کارایی آن در کلاس ها و اموزش نیز مواردی را خواهیم دانست.

بلز

بلز در واقع سازی طراحی شده است در کلاس موسیقی کودک این ساز یکی از ساز های اصلی می باشد. بلز به نوعی می توان گفت مدل ساده شده سازهایی مثل زایلافون و متالافون است و طراحی آن نیز مانند سازهای همین خانواده است.

این ساز در واقع تشکیل شده از تعدادی تیغه فلزی که با اندازه های مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته اند هر یک از این تیغه ها برای نت خاصی طراحی شده تا با ضربه زدن روی آن ها تولید صدا می کنند.

اما چرا چنین سازی در موسیقی کودک استفاده می شود :

– شکل و ساختمان ساده این ساز به نوعی طراحی شده است تا کودکان بتوانند ارتباط راحتی با آن برقرار کنند.

– نوازندگی در این ساز با ضربه زدن انجام می شود که حالتی است که برای کودکان جذاب است.

– استفاده از رنگ های مختلف که باعث می شود یادگیری نت ها برای کودکان ساده تر باشد.

– اندازه سازبه گونه ای است  که نواختن ان برای کودکان راحت تر باشد.

سازهای ضربی غربی

 

موسیقی کودک چیست ؟

موسیقی کودک از جمله مقوله های بسیار مهمی است که در آموزشگاه موسیقی منظومه اهمیت ویژه ای دارد. از سویی آموزش اصولی مد نظر است و از سویی نیز بایستی آموزش ها به گونه ای باشد که هم برای کودکان جذاب باشد و هم کلاس ها با اشتیاق و انگیزه پیش برود. در راستای این مورد ما کنسرت های منظم دوره ای را برای کودکان در برنامه داریم.

( عکس از کنسرت پایان دوره هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

موسیقی کودک در واقع هم آموزش است هم جذب کودکتان به دنیای بزرگ موسیقی از این روست که اساتید موسیقی کودک بایستی استیدی حرفه ای و با تجربه هم در امر موسیقی و هم در ارتباط با کودکان باشند.

موسیقی کودک ارف

ارف در واقع دوره ای است که شامل بخش های مختلفی برای آموزش موسیقی کودک است در این دوره کودکان هر آنچه را که نیاز دارند در مورد موسیقی بدانند و بیاموزند یاد می گیرند و همینطور آشنایی با سازهای تخصصی نیز دارند.

ارف شامل بازی ، آموزش ، جذب کودکان ، آشنایی با صداهای مختلف ، نت های موسیقی ، ایجاد و تولید صداهای مختلف و همچنین اطلاعاتی در مورد سازهای دیگر است تا در  مرحله بعد بتوانند بهتر به انتخاب ساز تخصصی بپردازند.

 

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *