زایلوفون چیست ؟

آرتیفون

در ادامه پاسخگویی به سوالات شما همراهان عزیز با ما باشید تا ببینیم زایلوفون چیست و چه ساختاری دارد همچنین در مورد نحوه کار و ساختمان و اجزای آن نیز مواردی را خواهیم گفت که می تواند بسار مفید باشد در سایت آموزشگاه موسیقی منظومه اگر سوال یا پرسشی داشته باشید می توانید مطرح نمایید همچنین خوشحال می شویم اگر اطلاعات و نظرات مفید شما را در ادامه همین مطلب داشته باشیم.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

زایلوفون

زایلوفون سازی است که معمولا در خانواده سازهای کوبشی قرار می گیرد اما در اینگونه ساز ها نحوه صدا دهی و اصلا خود ساز با دیگر سازهای کوبه ای متفاوت است چرا که در این ساز هر چند که به وسیله ضربه صدا تولید می شود اما صدایی که تولید می شود فقط یک صدای صرف برای تولید ریتم نیست بلکه هر یک نت مشخصی را اجرا می کند که نحوه ایجاد آن ار در ادامه خواهیم گفت.

سازهای ضربی غربی

زایلوفون از یک سری تکه چوب تشکیل شده که با اندازه های مختلف در کنار یکدیگر چیده شده اند هر یک از این چوب ها حود نماینده یک نت خاص است که به این ترتیب با ضربه ای که توسط مظراب به چوب ها وارد می شود صدای آن نت به وجو می آید و نوازنده می تواند قطعه خود را اجرا نماید.

موسیقی کودک

البته زایلوفن سازی است که مختص سن خاصی نیست اما به دلیل ساختار ساده و ملموس آن و همین طور به دلیل نوازندگی ساده آن معمولا در موسیقی کودک بسیار مورد توجه است به ترتیبی که جزء اولین ساز هایی است که در موسیقی کودک به کودکان آموزش داده می شود.

سازهای ضربی غربی

مدل های کوچک تر آن برای استفاده کودکان به شکل های مختلف تولید شده است که بسیار کوچک و سبک و قابل حمل می باشد و کودکان می توانند ارتباط خوبی با آن برقرار کنند معمولا با نام بلز شناخته می شوند.

 

5/5

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *