توصیه های مهم خرید ویولن در آموزشگاه موسیقی

سوردین چیست آموزشگاه موسیقی

درباره خرید ویولن و این که چه سازی بخریم که هم استاندارد باشد و هم قیمت مناسبی داشته باشد بایستی مواردی را رعایت کنیم که در جلسات مشاوره آموزشگاه موسیقی منظومه تاکید می گردد در زیر به برخی از این موارد می پردازیم با ما همراه باشید.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

توصیه های مهم خرید ویولن

برای خرید ویولن به دو بخش باید توجه داشت بخش نخست مربوط به استاندارد های ظاهری ساز است که می توانید با توصیه هایی که داریم خودتان به راحتی به بررسی سازتان بپردازید و از لحاظ سلامت آن را برسی نمایید و اما در بخش بعدی که استاندارد های صدایی مد نظر است اندکی کار تخصصی تر می شود و بایستی اطلاعات حداقلی در مورد موسیقی و همچنین نوازندگی این ساز داشته باشید تا بتوانید صدای ساز را چک کنید. در ادامه به تفکیک به بررسی برخی از مهم ترین ملاک های ساز مناسب اشاره خواهیم کرد.

معیار های ظاهری

– نخست بایستی ساز را به لحاظ سلامت بدنه چک کنید که این کار را به راحتی می توانید خودتان انجام دهید یعنی همه جای ساز را چک کنید تا ترک یا شکستگی نداشته باشد.

– بعد بایستی چک کنید که ساز تو رفتکی یا بر آمدگی نا همگنی نداشته باشد که این خود نیز نشانه اشکال در بدنه ساز است.

– سپس ساز را به لحاظ تقارنی چک کنید که همه جای آن متقارن و هماهنگ باشد که این مورد نشانه ساخت درست ساز است.

– فاصله سیم ها از خرک باید خیلی زیاد یا خیلی نزدیک باشد.

– گوشی ها باید سالم باشد و به راحتی حرکت کند.

معیار های صدایی

برای چک کردن صدای ساز بهتر است تا با استاد خود مشورت کنید یا در صورت امکان از شخصی که در موسیقی یا ساز ویولن مهارت دارد کمک بگیرید چرا که چک کردن صدای ساز کار راحتی نیست و برای افراد مبتدی غیر ممکن است.

اگر امکان این را ندارید که با یک شخص متبحر به خرید بروید بهتر است که ساز را به شرط تست و تایید خریداری کنید چرا که امکان دارد مشکل صدایی داشته باشد و در ادامه کار به مشکل بخورید.

بهترین برند های ویولن

برندهای فراوانی برای خرید ویولن وجود دارد که هر یک به نسبت مقداری که قصد دارید هزینه کنید می تواند متفاوت باشد اگر فعلا قصد ندارید زیاد هزینه کنید و می خواهید ساز ارزان تری برای شروع داشته باشید می توانید از برند های چینی مناسب تر مانند آماتی یا تی اف اسفاده کنید که برند های مناسبی برا مبتدی هستند.

سوردین چیست آموزشگاه موسیقی منظومه

برند ها بهتر چون برند های آلمانی مانند هافنر و .. نیز در ادامه می تواند مناسب تر باشد.

در نهایت توصیه می کنیم حتما برای خرید ویولن با استاد خود مشورت کنید و از تجربه استاد برای خرید استفاده نمایید تا به مشکلی بر نخورید. آموزشگاه موسیقی منظومه به عنوان تخصصی ترین مرکز و آموزشگاه موسیقی یوسف آباد دوره های آشنایی و مشاوره خرید ساز را به طور رایگان برگزار می کند که می توانید با تماس با شماره های آموزشگاه از آن اطلاع یابید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *