ارف سیستم آموزش موسیقی به کودکان

ارف عمومی ترین روش آموزش موسیقی به کودکان

«موسیقی ارف» روشی در آموزش موسیقی به کودکان است

که بر پایه ترکیب موسیقی با حرکات و کلام ریتمیک ( رقص و آواز ) استوار است.

این روش ابداع موسیقیدان آلمانی، «کارل ارف» با همکاری یک دوست موسیقیدان دیگر به نام «کیتمن» می باشد و عمومی ترین روش آموزش موسیقی برای کودکان می باشد.
روش ارف آموزش موسیقی برای کودکان را با ساده ترین مفاهیم و شیوه ها آغاز می کند و هدف اولیه آن آشنایی کودک با ریتم و اصوات است که به صورت آموزش جزء به جزء کودک را با نت ها و مفاهیم موسیقیایی آشنا می سازد.

برای ورود به کلاس موسیقی کودک کلیک کنید

موسیقی کودک
موسیقی کودک

در آموزشگاه موسیقی بسیار این روش حائز اهمیت است.

در طول تمام مراحل آموزشی در این روش، کودک در فضایی شاد و انرژی بخش اصوات مختلف را در قالب ترکیب ساز های ارف با آواز های کودکانه و رقص می آموزد.

سازهای ارف

ارف رایج ترین سیستم آموزش موسیقی به کودکان

سازهای ارف شامل سازهایی نظیر زایلوفون های سوپرانو، آلتو و باس، متالوفون های سوپرانو و آلتو و باس، ریکوردرهای آلتو و سوپرانو و سازهای ریتمیک دیگر چون دقک، خاشخاشک، دایره زنگی و طبلکها و… _ در بیشتر مواقع فلوت ریکوردر هم در کنار سازهای ارف آموزش داده می شود _ از این سازها علاوه بر سهولت استفاده برای کودکان میانه سنی 3 تا 12 ساله و صداهایی شعرگونه و شاد، می توان برای ساختن صدای پس‌زمینه‌ای ملایم و نرم، همراهی گرم و قوی، تأثیری و همیشگی یا همراهی ساده‌ای برای آواز کودکانه استفاده کرد.

در انتها باید یاداوری کرد که هر نوع آموزش موسیقی به کودکان، بر اساس سیستم آموزشی ارف نمی باشد

و بعضا افراد از روی نا آگاهی یا سودجویی با نام کلاس های ارف اقدام به پذیرش هنرجو می کنند، پس در هنگام ثبت نام در کلاس ارف از اصول اولیه ( حرکات و آواز های ریتمیک، شعرخوانی، نمایش) ، فضای مناسب برای کلاس های ارف ( فضاهای شاد و کودکانه مناسب بازی و رقص ) و آموزش سازهای ارف اطمینان حاصل کنید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *