کلاس تار

کلاس تار در دوره های ویژه تار نوازی آموزشگاه موسیقی ما به نحوی خاص در برنامه قرار گرفته است آموزش بنیادی تار پایه ی آموزش حرفه ای و اصولی آن است و نمی توان انتظار داشت که آموزش حرفه ای و پیشرفته بدون در نظر گرفتن مبانی و دوره مبتدی آن خوب پیش برود پس خیلی مهم است که دوره مبتدی را چگونه بگذرانید نحوه انگشت گذاری ، نحوه زخمه زدن به سیم ها و حتی نحوه درست نشستن و … تعیین کننده این است که شما می توانید در مراحل حرفه ای تر از پس یادگیری و نوزاندگی حرفه ای ساز تار بر بیایید یا نه، پس مهم ترین گام در نوازندگی حرفه ای تار گذراندن دوره پایه یا آن به طور اصولی است.

کلاس تار

اگر علاقمند به ساز تار هستید باید بگوییم که یک انتخاب بسیار خاص کرده اید.

ساز تار سازی زیبا و جذاب است که حتی شنیدن صدای آن برای شنونده اش بسیار خاص است چه برسد به نواختنش.

کلاس تار با آموزش پایه ای تار آغاز می گردد که در ادامه در بخش مبتدی به نحوه یادگیری آن می پردازیم.

در کلاس تار قبل از هر چیز بایستی به مبانی یادگیری آن توجه کنید.

در آموزشگاه منظومه به عنوان تخصصی ترین برگزار کننده کلاس تار و کلاس سه تار تهران ما بر یادگیری اصولی و پایه ای تار تاکید داریم تا قبل از هر چیز بر مبانی موسیقی تسلط پیدا کنید.

یادتان باشد اگر تار را به صورت اصولی و پایه ای در پیش نگیرید فقط در حد نوازندگی اولیه آن می توایند پیش بروید ولی اگر به یادگیری پایه آن توجه کنید مطمئنا علاوه بر یادگیری اولیه می توایند تا مراحل حرفه ای تر آن بدون هیچ گونه محدودیتی پیش بروید.

آموزش مبتدی تار

آموزش اصولی تار از آموزش مبتدی تار آغاز می شود.

برخی هنرجویان یا علاقمندان به ساز تار دوره های اولیه تار را بی اهمیت می دانند و با این توجیه که تا اندکی دستمان راه بیوفتد اقدام به خرید ساز تار می کنند و اندکی اوایل کار را بدون این که تحت نظر استاد خاصی باشند پیش می روند.

این مسلما نادرست ترین کار ممکن در یادگیری تار است چرا که اصول مهم تار نوازی معمولا همان اصول اولیه است یعنی نحوه دست گفته تار ، نحوه نشستن ، نحوه نواختن و …

اگر این ها درست رعایت شود شما می توانید بدون هیچ محدودیتی تا مراحل حرفه ای تر و پیشرفته تار نوازی پیش بروید.

اما اگر اصول اولیه تار نوازی درست رعایت نشود مثلا اگر نحوه انگشت گذاری درست و اصولی نباشد در ادامه و در مراحل بالاتر شما نمی توانید از پس قطعاتی که سرعت بیشتری دارند بر بیایید و احتمالا در نواختن سریع و تعویض نت ها به مشکل جدی بر می خورید.

زمانی که این اصول اولیه درست شکل نگیرد و شما به نواختن آن عادت کنید اصلاحش کار دشواری است به همین دلیل ما در کلاس تار بر آموزش مبتدی تار بسیار تاکید درایم.

آموزش حرفه ای تار

مراحل بعدی شامل آموزش حرفه ای تار است.

در بخش حرفه ای یعنی پس از آن که دوره آموزش مبتدی تار را گذرانده باشید دیگر دغدغه ای برای نحوه اصولی تار نوزای ندارید.

به همین دلیل در این بخش استاد در کلاس تار با یک برنامه اصولی منظم و درست شما به سمت یک نوازنده حرفه ای شدن سوق می دهد.

در این مرحله علاوه بر یادگیری نوزاندگی قطعات مختلف شما به راحتی می توانید آهنگ های مختلف را بر اساس علاقه تان بنوزاید.

در این مرحله ما در کلاس به شما کمک می کنیم تا با روش هایی که می آموزید خیلی روان تر و راحت تر تار بنوازید.

یادگیری اصولی که می تواند در روان نواختن قطعات مختلف به شما کمک کند در این مرحله صورت می گیرد.

همچنین در این مرحله مهارت نوزاندگی در بخشی از ردیف ها آغاز می کنید که در بحث نوزاندگی تار و موسیقی ایرانی مقوله بسیار مهمی است.

دوره تکمیملی آموزش تار

در دروه تکمیلی تار که در آموزشگاه منظومه طراحی شده است ما پس از مراحل آموزش مبتدی و پیشرفته تار ، به طور خاص بر موارد حرفه تر نوازندگی می پردازیم.

پس از گذراندن این دوره شما می توانید هر آن چیزی را که برای یک نوزانده حرفه ای شدن نیاز یاد گرفته باشید.

آموزش حرفه ای تر و کامل تر ردیف نوازی در این بخش به صورت کاملا حرفه ای آموزش داده می شود و شما می توانید با تسلط در این بخش وارد شوید.

در بخش بعدی که بخش مهم این دوره است ما لیستی کامل از تکنیک های تار نوازی را در برنامه کلاس تار داریم که با جزییات به شما آموزش می دهیم.

تکینک های تار نوزای باعث می شود تا علاوه بر نوزانده حرفه ای بودن شما یک نوزانده خاص تار باشید.

در این بخش همچین مهارت نوزاندگی در گروه را تجربه می کنید.

در کنار سازهای دیگر مثل تنبک و سنتور و … شما می توانید مهارت تار نوازی تار در کنار سازهای مختلف را ارتقا دهید و همچنین در این بخش شما می توانید در کنسرت هایی که آموزشگاه تدارک می بیند اجرا داشته باشید.

کلاس تار در آموزشگاه منظومه

  • کلاس های کاملا خصوصی
  • آموزش مبتدی تا پیشرفته تار
  • آموزش از صفر تا صد تارنوازی
  • استفاده از سبک مناسب آموزشی برای هر هنرجو
  • آموزش برای همه سنین از کودک تا بزرگسال
  • اساتید سطح یک و برتر تهران در آموزش تار
  • دوره مبتدی بر اساس اصول و مبانی پایه ای موسیقی
  • دوره حرفه ای آموزش تار
  • دوره تکمیلی تار نوازی
  • آموزش تکنیک های تار نوازی
  • شرکت در کنسرت های موسیقی

چکیده مطلب

اگر علاقمند به این ساز باشید مسلما همه نکات و جزییات مطالب را به اختصار مطالعه کرده اید ولی در کل بایستی بگوییم برای این که در یادگیری تار موفق باشید بایستی قبل از از هر چیز یک استاد خوب پیدا کنید توجه داشته باشید که منظورمان از استاد خوب ، نوازنده خوب نیست بحث نوزاندگی با بحث آموزش گاها می تواند کاملا متفاوت باشد به همی دلیل بهتر است قبل از ثبت نام در دوره یا کلاس تار حتما با استادی که قرار است به شما آموزش دهد مشاوره جزیی داشته باشید ما در آموزشگاه منظومه این مشاوره اولیه را به صورت رایگان برای همه هنرجویان در نظر می گیریم.

در مرحله بعد بایستی یک روش اصولی برای آموزش در برنامه وجود داشته باشد در اینجا بایستی بدانید که عجله کردن کاملا اشتباه است و بایستی دوره اولیه را کاملا اصولی و با دقت پیش ببرید.

در نهایت و با در نظر گرفتن تبحر استاد و شیوه آموزشی درست بایستی بگوییم که شما دقیقا در اولین مرحله قرار دارید و راهی را در پیش گرفته اید که در آن فقط و فقط با تمرین و تکرار می توانید به نتیجه برسید سعی کنید برای یادگیری اصولی تمرین روزانه را در برنامه خود داشته باشید و در طی دوره وقفه نیندازید.

اگر همه چیز درست و اصولی پیش برود در ادامه شما دوره حرفه ای تار را آغاز می کنید و با یاد گرفتن تکنیک های تار نوازی که بخش مهم کلاس است می توان انتظار داشت که یک نوازنده حرفه ای می شوید و مطمئن باشید که با ممارست به نتیجه خواهید رسید و در ادامه می توانید آهنگ های زیبا بنوازید و از موسیقی دلنشین تار لذت ببرید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *