آیا یادگیری گیتار سخته ؟

گیتار مناسب برای شروع

برای علاقمندان به کلاس گیتار و آموزش گیتار در آموزشگاه موسیقی منظومه گاها سوالاتی پیش می آید از قبیل این که آیا یادگیری گیتار سخته ؟ یا این که برای آموزش گیتار به تمرین و زمان زیادی نیازه ؟ در این پست قصد داریم به بررسی این مساله که نحوه آموزش گیتار چگونه است بپردازیم و همچنین برای علاقمندان به این ساز مراحل یادگیری و آموزش گیتار را بیان خواهیم کرد شما نیز اگر در این زمینه سوالی دارید می توانید در ادامه همین مطلب مطرح نمایید تا به بررسی آن بپردازیم.

 کلاس گیتار

کلاس گیتار تنها یک دروه آموزش ساده نیست.

در واقع کلاس گیتار مجموعه ای از آموزش ها است که شما را به نوزاندگی حرفه ای این ساز می رساند.

با این تعریف هر کلاس یا هر آموزشی قطعا نمی تواند ما را به هدف مورد نظر برساند.

شاید برخی کلاس ها به آموزش نوزاندگی چچند اهنگ بپردازند و در ابتدا جذاب هم به نظر برسد اما قطعا کلاس گیتار چیزی فراتر از ان خواهد داشت که همان آموزش اصولی موسیقی و نوازندگی حرفه ای گیتار است.

شاید بپرسید در این روش ها یادگیری گیتار سخته یا آسان البته در روش های غیر اصولی ابتدای کار بسیار خوب و آسان خواهد بود اما در ادامه هنرجو با در جا زدن خیلی زود از موسیقی و گیتار سرخورده میشود و گاهی با خود می گویید چرا گیتار یاد نمیگیرم !!

روش های اصولی آموزش گیتار آموزش این ساز را با نت و اصول اساسی موسیقی شروع می کنند در این روش ها هر چند که پایه ای کار می شود اما جالب است بدانید که دیگر به این پرسش که یادگیری گیتار سخته یا خیر نمی رسید چون هر چیزی که اصولی اموزش داده شود قطعا هم مسیر راه و هم هدف کاملا مشخص و دست یافتی است.

اگر آموزش گیتار با روش های اصولی پیش برود هم نتیجه مطلوب تری خواهد داشت و هم به همه چیز در کلاس طبق یک روند مشخص و آسان پیش خواهد رفت.

آیا یادگیری گیتار سخته ؟

در جواب به این سوال که آیا یادگیری گیتار سخته یا خیر باید بگوییم که یادگیری هر سازی اگر با روش درست انجام بشه قطعا سهل و آسانه و این به آن معنی است که یادگیری حرفه ای و درست گیتار چیزی دست نایافتنی نیست و هر کسی می تونه با هر سطحی به این مرحله برسه اما طبیعیه که در این دوره تلاش و تمرین کافی هم نیازه.

این که گفتیم یادگیری گیتار سخت نیست به این معنی هم البته نیست که به راحتی و یا بدون تمرین کافی می تونید به نتیجه برسید.

بعضی ها فکر می کنند همین که در کلاس موسیقی یا سازی ثبت نام کردند پس اون ساز رو یاد می گیرن اما این کاملا غلطه.

یادگیری هر سازی میسر و دست یافتنی است اما بدون تلاش و تمرین صرف کلاس رفتن هیچ چیزی یاد نمی گیرید.

در واقع در حیطه موسیقی شاید بهتر باشه که بگیم هر سازی رو میشه یاد گرفت به شرطی که چند عامل وجود داشته باشه :

اول علاقه بعد یک کلاس اصولی و آکادمیک و در نهایت و مهم تر از هر چیزی تمرین و ممارست روی ساز.

اگه علاقه داشته باشید و در بهترین کلاس گیتار هم ثبت نام کرده باشید تا وقتی که تمرین کافی نداشته باشید هیچ چیزی یاد نخواهید گرفت.

مراحل یادگیری گیتار

برای این که از آموزش گیتار درک بهتری داشته باشید و بدونید که یادگیری گیتار سخته یا نه بهتره قبلش مروری به مراحل یادگیری گیتار بیندازیم.

در بخش نخست برای یادگیری گیتار به آموزش اصول موسیقی ، نت ها و همچنین موارد پایه این می رسیم منظورمان از موارد پایه ای پیزهایی مثل دست گرفتن اصولی گیتار ، طریقه گرفتن درست جای نت ها و زخمه زدن صحیح به ساز هست.

موراد پایه ای در آموزش گیتار به این جهت اهمیت دارن که اگر از ابتدا درست یاد گرفته بشه در مراحل حرفه ای تر مثل اجرای تکنیک در مراحل پیشرفته و … مشکلی نخواهید داشت.

اما اگه درست و اصولی یاد نگیرید و یا به اونا دقت نکنید در همین مراحل ابتدایی باقی می مونید و درست کردن اونا در مراحل بعدی تقریبا نا ممکنه.

در مرحله بعد به آموزش نوازندگی روان روی ساز می پردازیم و مورادی مثل آهنگ نوازی و قطعه نوازی و همچنین اجرای نت های مورد علاقه را خوایم داشت.

در این مرحله میزان تمرین شما تعیین می کنه که می تونید وارد مرحله پیشرفته بشید.

در مرحله پیشرفته هم تکنیک نوازی و نوزاندگی حرفه ای گیتار آموزش داده می شه.

در این مرحله اجرای صحنه ای هم می تونید داشته باشید.

اجراهایی که آموزشگاه معمولا در پایان دوره برای هنرجویان در سالن های مختلف هماهنگ می کنه.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *