چرا گیتار یاد نمیگیرم

آموزش گتار

برخی هنرجویان کلاس گیتار که به آموزشگاه موسیقی ما مراجعه می کنند این سوال را مطرح می کنند که چرا گیتار یاد نمیگیرم با وجود این که شاید همیشه این ساز را دوست داشته اند و در برخی موارد هم حتی در برخی کلاس ها وارد شده اند اما علی رغم همه این موراد از این که دوست دارند دارند این ساز را بیاموزند صحبت می کنند اما به راستی دلیل ناکامی برخی هنرجویان از کلاس آموزش گیتار چیست و چرا برخی افراد با طی دوره ای کوتاه قادر می شوند به راحتی روی گیتار بنوازند و حتی بخوانند ولی برخی دیگر به راحتی نمی توانند این کار را انجام دهند امروز با ما باشید تا به بررسی دقیق تر این مساله بپردازیم قبل از هر چیز در مورد کلاس اصولی گیتار بایستی بیشتر بدانیم.

چرا گیتار یاد نمیگیرم

جواب این سوال که چرا گیتار یاد نمیگیرم به سادگی در این مساله نهفته است که آموزش اصولی گیتار مستلزم مقدماتی است.

نخست باید بدانید که کلاس های گیتاری که آموزش آن را فقط به شکل تبلیغاتی انجام می دهند به هیچ وجه نمی تواند شما را به هدفتان یعنی نوازندگی اصولی گیتار برساند.

در روش هایی که جدیدا باب شده است و اکثرا هم غیر اصولی است معمولا پس از چند جلسه کوتاه تئوری ، به سراغ آموزش نوازندگی یک سری آهنگ ها می پردازند.

عیب بزرگ روش های موجود در این است که چون هنرجو می آموزد که چند آهنگ ساده بنوازد دیگر نوازندگی اصولی گیتار برایش مشکل می شود و به نوعی معتاد این کلاس های غیر اصولی می شود تا استاد هر جلسه به او آهنگی جدید بیاموزد در حالی که بیس و پایه موسیقی و نوازندگی در او درست شکل نگرفته است ، نواختن این آهنگ ها آن هم به شکل کاملا غیر اصولی و غیر آکادمیک نه تنها آموزش گیتار محسوب نمی شود بلکه بعد از آن که مدتی به این شکل پیش رفت تازه از نحوه کار خود سرخورده می شود و فکر می کند که چون استعدادش را ندارد پس نمی تواند گیتار را بیاموزد.

اما در کلاس های اصولی گیتار :

  • اولا نوازندگی گیتار بایستی پایه ای باشد
  • با دو سه جلسه نمی توان گیتار آموخت
  • ابتدا بایستی روی اصول نوازندگی صحیح تمرکز کرد
  • نحوه دست گرفتن و نحوه نواختن از ابتدا بسیار مهم است
  • به جای نوازندگی چند آهنگ ساده تمرگز روی آموزش صحیح و اصولی است
  • پایه موسیقی یعنی تئوری در کنار کار عملی پیش می رود
  • آموزش روی سبک درست بر اساس علاقه فرد تعیین می شود

در روش های آموزش گیتار که به شکل اصولی باشد از ابتدا با یک روش ساده و تجویز آن برای همه پرهیز می شود و هیچ وقت به این پرسش نمی رسید که بگویید چرا گیتار یاد نمیگیرم !!!

در کلاس های گیتاری که ما در آموزشگاه موسیقی منظومه داریم نخست قبل از هر چیز با توجه به استعداد و علاقه فردی ، سبک درست انتخاب می شود و ادامه راه برای او برنامه ریزی می شود.

تمرکز و تاکید ما روی آموزش اصولی و پایه است.

به این شکل پس از پایان دوره هنرجو به جای یادگیری چند آهنگ ساده ، میی تواند خود هر آن چیزی را که روی سازش دوست دارد بنوازد.

تفاوت در سبک های مختلف آموزش گیتار

همان طوری که می دانید اساتید مختلفی با روش های مختلفی برای آموزش گیتار وجود دارد

طبیعی است که همه این روش ها نیم تواند ما را به مقصد برساند.

همه استعداد موسیقی را به نحوی دارند و همه می تواند در حد خود نوازندگی گیتار را بیاموزند اما چرا گیتار یاد نمیگیرم ج.ابش درست در اینجا نهفته است که برای آموزش شما روش درستی انتخاب نشده است.

شاید با برخی روش های تکراری برخی افراد توانسته باشند نوازندگی گیتار را بیاموزند اما طبیعتا این روش های تکرارای برای همه و برای همیشه جواب نمی دهد وشاید در برخی موارد به اینده نوازندگی شما هم آسیب بزند.

اما با آموزش از طریق روش های درست و اصولی همیشه می توان انتظار نتیجه ای ثبت داشت.

روشی که ما برای آموزش گیتار در آموزشگاه موسیقی منظومه در نظر گرفته ایم روشی است که بر اساس متد های جهانی آموزش گیتار وجود دارد و آموزش این از را به شیوه ای کاملا آکادمیک پیش می گیریم.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *