کلاس گیتار الکتریک

آموزش گیتار الکتریک

یکی از شاخه های مهم کلاس گیتار در آموزشگاه موسیقی منظومه کلاس گیتار الکتریک است ، دوره آموزش گیتار الکتریک در آموزشگاه منظومه یک تفاوت عمده با کلاس های معمول گیتار الکتریک دارد و آن هم این است که سعی کرده ایم کلاس های این ساز را در سبک های تخصصی خود آن آموزش دهیم در واقع نوازندگی گیتار الکتریک تفاوتی بزرگ با نوازندگی گیتار کلاسیک دارد از نحوه دست گرفتن ساز تا طریقه اجرا و البته مواردی که روی ساز اجرا می شود به همین دلیل است که سعی کرده ایم تا دوره ای متفاوت در این کلاس داشته باشیم که شامل آموزش درست و اصولی گیتار الکتریک می شود در ادامه با این کلاس ویژه بیشتر آشنا خواهیم شد.

گیتار و اشکال مختلف آن

همانطور که می دانید گیتار سازی است که به شکل های مختلف وجود دارد.

در مبحث انواع گیتار با شکل های مختلف آن آشنا شدید.

معمول ترن آن ها شامل گیتار کلاسیک ، گیتار آکوستیک و گیتار الکتریک است.

همه انواع گیتار به لحاظ سیم ها و قرار گیری نت ها تقریبا مشابه هستند.

تفاوت عمده آن ها ولی بیشتر در دو چیز است یکی صدای ساز و دیگری سبکی که روی آن اجرا می گردد.

جدای از صدای ساز که بسیار مهم است و جنس صدایی که قطعا در گیتار های مختلف فرق دارد ، سبکی که روی آن ها پیاده می شود نیز اهمیت بالایی دارد چرا که هر نوع از گیتار مناسب سبک خاصی است که قابلیت اجرای آن را دارا است.

کلاس گیتار الکتریک

همانطور که دانستید گیتار انواع مختلفی دارد و گفتیم که گیتار های مختلف به لحاظ جنس صدا و سبک اجرایی با هم بسیار متفاوت هستند.

این بدان معنی است که هر نوع از گیتار مناسب اجرای سبکی خاص است.

در واقع با همه انواع گیتار می شود سبک های مختلف را اجرا کرد مثلا با گیتار الکتریک می شود سبک پاپ نواخت و یا با گیتار کلاسیک می شود سبک راک یا بلوز اما باید بدانید که قطعا اجرای سبک های مختلف روی یک ساز از جذابیت آن می کاهد و البته این جدای از این مساله است که همه انواع گیتار قابلیت صحیح اجرا در سبک های مختلف را ندراند.

این موضوع از آن جا مهم می نماید که بسیار دیده شده که در کلاس گیتار الکتریک آهنگ های ساده گیتار کلاسیک را آموزش می دهند و هنرجو بدون اینکه بداند سبک اشتباهی روی گیتار را آموزش می بیند و پس از گذراندن دوره فقط چند آهنگ ساده و غیر اصولی روی ساز را می آموزد.

در آموزشگاه منظومه اما ما هر نوع گیتار را روی سبک تخصصی خودش آموزش می دهیم.

اشاره به این نکته البته بسیار مهم است که سبک های گیتار هم بسیار گسترده تر از انواع گیتار است و طبیعتا تخصص در همه سبک ها کار یک استاد نیست.

روش هایی که یک استاد اقدام به آموزش انواع گیتار می کند کاملا اشتباه و غیر اصولی است.

سبک آموزش در گیتار الکتریک

ما در کلاس گیتار الکتریک با دعوت از اساتید مجرب و متخصص در آموزش این ساز سعی کرده ایم برای انواع گیتار ، آموزشی درست و اصولی را در پیش بگیریم.

در سبک بلوز و راک که تخصصا برای گیتار الکتریک است استاد در کلاس از ابتدا به آموزش اصولی این سبک ها و نوازندگی در این حوزه می پردازد.

به این ترتیب هنرجویان پس از اتمام دوره قادر خواهند بود هر چیزی را که قابل اجرا روی گیتار الکتریک است بیاموزند و بدون این که نیازمند کلاس باشند خودشان به اجرا و خلاقیت روی ساز بپردازند.

گیتار الکتریک قابلیت هایی دارد که آن را مناسب نوازندگی در سبک بلوز ، راک ، جز ، متال و … می کند.

برای آموزش این ساز ما در همه این سبک های تخصصی آموزش های خاصی را طراحی کرده ایم که هنرجویان می توانند بنا به علاقه و استعدادشان در هر بخش آموزش ببینند.

برای هنرجویان و نوزاندگان علاقمند ما فضایی ایجاد کرده ایم که بتوانند آموزش را در هر سبک تخصصی که دوست دارند بیاموزند.

و این شامل تمامی سبک های تخصصی گیتار می باشد که در کلاس گیتار الکتریک آموزش داده می شود و هم آموزش های پایه ای و اولیه را شامل می شود و هم آموزش هایی حرفه ای مانند اجرای تکنیک های خاص گیتار الکتیرک در اجرا .

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *