آموزش موسیقی به کودکان از چه سنی شروع میشه ؟

کلاس ویولن

کلاس موسیقی کودک از جمله کلاس هایی است که آموزشگاه موسیقی منظومه دوره های ویژه آن را برای کودکان در بخش های تخصصی ارائه کرده است در این بین سوال برخی والدین در مورد این است بوده است که آموزش موسیقی به کودکان از چه سنی بایستی شروع شود و اصولا بهتر است کودکان موسیقی را از چه سنی بیاموزند که در ادامه به بررسی اجمالی این موضوع خواخیم پرداخت.

آموزش موسیقی کودک

موسیقی کودک اساسا به آموزش هایی اطلاق می شود که به نوعی زمینه آموزش صحیح موسیقی را برای کودکان فراهم می آورد.

موسیقی کودک شامل بخش های مختلفی است که در دوره ارف در مورد این مساله مفصلا صحبت کردیم.

این آموزش ها در مراحل اولیه شامل بازی های موسیقی می شود تا کودکان با مفاهیم اساسی موسیقی همچون ریتم و صدا آشنایی ملموس تری پیدا کنند.

در ادامه به مرحله نوازندگی روی سازهای اولیه می پردازند و درا دامه که زمینه فراهم گشت می توانند ساز تخصصی خود را انتخاب و روی آن به آموزش تخصصی بپردازند.

تمامی این مراحل در دوره موسیقی کودک در غالب یک پکیج کامل در آموزشگاه موسیقی منظومه ارائه می گردد.

آموزش موسیقی به کودکان از چه سنی شروع میشه

با دوره موسیقی کودک آشنا شدید اما می رسیم به این موضوع که آموزش موسیقی به کودکان از چه سنی شروع میشه و بایستی از چه سنی برای شروع آموزش اقدام کرد.

اساسا موسیقی کودک بین سنین 3 تا 7 سال شروع می شود در این سنین کودکان می توانند آموزش های اصولی را دریافت کنند و طبیعی است که هر جقدر به سمت پایین تر باشد بهره بهتری دارد.

اما برخی دیگر از والدین که تا سنین 7 سالگی اقدام به آموزش موسیقی برای کودکشان نکرده اند و یا  کودک آن ها در سنین بالاتر یا خیلی بیشتر از 7 سال است گاهی نگران هستند که برای آموزش دیر نشده باشد.

در مورد این مساله باید بگوییم که هر چقدر کودک به سن 3 سالگی نزدیک تر باشد آموزش های پایه ای و ماندگار تری می تواند دریافت کند اما اگر این سنین را رد کرد می تواند در بخش های دیگر موسیقی شروع نماید.

برای سنین بالاتر از 7 سالگی فقط پکیج های آموزشی متفاوتی باید داشته باشند که ما در آموزشگاه منظومه برای سنین مختلفا ین دوره ها را طبق اصول جهانی موسیقی کودک طاحی کرده ایم.

برخی اساتید به غلط کودکان بالای هفت سال هم به روال کودکان سه یا چهار ساله آموزش می دهند که این از نظر ما کاملا غلط است و هر سنی آموزش های خاص خود را دارد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *