کلاس تئوری در آموزشگاه موسیقی قسمت 27 کرشندو

کلاس تئوری موسیقی بخش مهمی از کلاس های آموزشگاه منظومه است اهمیت این موضوع از آنجایی است که در نوازندگی بایستی هم به صورت عملی و هم به صورت تئوریکی موارد را بیاموزیم تا هم یادگیری پایدار و هم اصولی داشته باشیم از جلسات گذشته اندکی با اصول و نشانه های موسیقی آشنا شدیم این بار می خواهیم بپردازیم به علامت کرشندو که در ادامه با نحوه اجرا و شکل این علامت و همچنین کاربرد آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

کرشندو

علامت کرشندو یکی از علامت هایی است که کاربرد زیادی در اجرای قطعات مختلف دارد.

کرشندو یا crescendo علامتی است که در زیر شکل آن را مشاهده می نمایید .

علامت کرشندو

این علامت زیر تعدادی از نت ها می آید و به این معنی است که بایستی نت هایی را که این علامت در زیر آن ها قرار گرفته است به لحاظ صدایی با صدایی بیشتر که به تدریج افزایش می یابد اجرا نمود.

در واقع با صدایی آرام تر این نت ها را می نوازیم و به تدریج که به انتهای خط کرشندو می سیم صدای اجرایمان را بیشتر می نماییم.

این علامت و علامت هایی شبیه به این باعث می گردد تا اجرای قطعه به شکلی یکنواخت و بی روح پیش نرود و در اجرای قطعات انعطاف لازم رعایت شود.

اشاره به یک نکته در این جا حائز اهمیت است و ان هم این است که در اجرای قطعات مختلف قبل از رعایت این چنین مواردی مانند کرشندو بایستی در اجرای صحیح و درست نت ها ابتدا تسلط پیدا کرده باشیم و بایستی ابتدا بتوانید قطعه را درست و صحیح اجرا نماییم و به یک پیوستگی و نظمی در اجرای آن برسیم و سپس بعد از آن مرحله به اجرای با حس تر و دقیق آن به علاوه اجرای درست کرشندو و … بپردازیم و همه این ها در کنار یکدیگر باعث اجرای بدون نقص قطعات می گردد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *