چه سازی برای کودکان مناسب است ؟

در پی سوال عده ای از شما عزیزن در آموزشگاه موسیقی منظومه و در دوره های مهم موسیقی کودک امروز قصد داریم به این پرسش بپردازیم که چه سازی برای کودکان مناسب است و اصلا شروع آموزش موسیقی برای کودکان بهتر است با چه سازی آغاز گردد که نتیجه مطلوبی را به همراه بازده خوب هم در یادگیری موسیقی و هم در روحیه کودک داشته باشد در حقیقت این سوال بسیار معمولی است که برای همه والدین در ابتدا پیش می آید و برای بررسی این موضوع بایستی چند مورد را در نظر بگیریم که انتخاب ساز بستگی به آن ها دارد در ادامه می توانید مشاهده نمایید.

موسیقی کودک

موسیقی برای کودکان از مهم ترین حوزه های آموزش محسوب می گردد و اگر تاثیرات مثبت و نتایج خوب آن را بر روحیه و ذهن کودکان در نظر بگیریم شاید امری بسیار ضروری تر هم به نظر برسد که داشتن یک برنامه خوب و مدون را برای آموزش موسیقی به کودکان می طلبد.

در مورد تاثیرات مثبت و مهم موسیقی برای کودکان قیلا مفصلا صحت کردیم و از فواید بسیار موسیقی برای کودکان گفتیم در اینجا می خواهیم بپردازیم این که چه سازی برای کودکان مناسب است و برای برسی این موضوع لازم است که ابتدا با روند آموزش موسیقی کودک اندکی بیشتر آشنا شویم.

موسیقی برای کودکان مانند کلاس های آموزشی دیگر برای آنان نیست این حیطه بایستی به گونه ای برای کودکان پیش برود که مانند یک تکلیف نباشد و در واقع آموزش ها بایستی به گونه ای باشد که کودکان خود به سمت موسیقی گرایش پیدا کنند ، اگر قرار باشد مانند کلاس های دیگر با اصرار یا با اکراه موسیقی را دنبال کنند نه تنها هیچ فایده ای ندارد بلکه ممکن است تاثیرات منفی دیگری هم داشته باشد.

اینا صحبت از موسیقی است موسیقی سراسر با احساس سروکار دارد و از این روست که کلاس ها نباید مانند تکلیف یا دروس تکراری باشد چرا که باید حس در کودکان تقویت گردد و از سویی هم بایستی دروس تکراری یا مرور حفظیات نباشد تا خلاقیت در کودکان از بین نرود.

چه سازی برای کودکان مناسب است ؟

از بررسی موارد بالا به این نتیجه می رسیم که سازی که برای کودکان باید انتخاب شود اصلا نباید مد نظر باشد بلکه بایستی کلیت مسویقی را مورد تاکید قرار داد از سویی اساتید موسیقی روند آموزشی را برا کودکان پیشنهاد می کنند که موسیقی را روی چند ساز ابتدایی با تاکید بر آموزش ریتم و درک مفاهیم پیش می برد و تاکید بر جایی است که کودک موسیقی را خوب درک کند و سپس خود به مرحله ای برسد تا بتواند یک ساز مناسب برای خود انتخاب کند.

از این رو ساز هاییی که در موسیقی کودک مد نظر است صرفا سازهای اولیه و ابتدایی و نه ساز تخصصی است که شرایط را برای انتخابی مناسب فراهم گرداند در این میان سن کودکان از جمله مواردی است که بایستی مورد تجه قرا گیرد چرا که در مقطعی که صحبیت می کنیم سن مد نظر بین 3 تا 6 سال است و برای سنین بیشتر دستور العمل متفاوتی خواهیم داشت.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *