نحوه صحیح نشستن پشت پیانو

نحوه صحیح نشستن برای پیانو

در پی سوال عده ای از هنرجویان در آموزشگاه موسیقی منظومه در مورد نحوه صحیح نشستن پشت پیانو امروز قصد داریم درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم تا هم نحوه صحیح نشستن در نوازندگی این ساز را بهتر بدانیم هم با اهمیت این موضوع بیشتر آشنا شویم که اصلا ضرورتی دارد که حالت نشستن به مدل خاصی باشد یا این قضیه بیشتر ظاهری است و اهمیت چندانی ندارد پس در ادامه با ما همراه باشید برای بررسی بیششر این سوال.

نحوه صحیح نشستن پشت پیانو

در مورد نحوه صحیح نشستن پشت پیانو بایستی یک سری موارد خاصی رعایت گردد اهمیت این موضوع از آنجاست که برای نوازندگی صحیح باید یک سری اصول فیزیکی را نیز رعایت کرد تا هم از لحاظ بدنی به مشکلی نخوریم و هم از لحاظ تسلط روی ساز این مساله بسیار مهم است چرا که اگر نحوه صحیح نشستن را رعایت کنیم قطعا دسترسی بهتری برای نوازندگی نیز داریم.

حالت نشستن پشت پیانو باید به نحوی باشد که کمترین فشار روی بدن باشد و از سویی هم دسترسی به کلید ها و نوازندگی را راحت تر نماید به این ترتیب هنگام نشستن سعی کنید درست در وسط پیانو قرار بگیرید و به سمت راست و یا چپ نباشید و اینگونه می توانید دسترسی بهتری روی اکتاو های بالاتر و یا پایین تر داشته باشید.

پس از رعایت مورد نخست بایستی صندلی را مقداری از پیانو فاصله دهید به این ترتیب صندلی خیلی چسبیده به پیانو نخواهد بود و خیلی هم نباید دور باشد بایستی در فاصله ای قرار بگیرد که بتوانید دست ها را بدون اینکه به جلو خم شوید درست روی کلاویه ها قرار دهید.

پس از رعاین دو مورد قبلی می رسیم به ارتفاع صندلی هر چند که معمولا صندلی های ثابت هم ارتفاع استانداردی دارند اما بهتر است از صندلی های قابل تنظیم استفاده نمایید به این شکل می توانید ارتفاع ان را برای هر شکلی تنظیم نمایید اگر صندلی با قابلیت تنظیم دارید بایستی به نحوی آن را تنظیم نمایید که دست ها دوست موازی کلید ها قرار بگیرند و زاویه 90 درجه ای را با کلید ها داشته باشند در این حالت کمترین فشار وارد خواهد آمد.

به هیچ وجه پشت پیانو قوز نکنید و همچنین بایستی تا کمی به سمت لبه حرکت کنید و تا بدن انعطاف بهتری برای مانور روی ساز داشته باشد و اینگونه برای تنظیم روی اکتاو های مختلف به زحمت نمی افتید.

کلاس آموزش پیانو

کلاس پیانو

اگر به دنبال کلاس پیانو و فراگیری حرفه ای پیانو هستید بهتر است قبل از هر چیز با خود پیانو آشنا شوید؛ پیانو جزو دسته

بیشتر »
دوره آموزش پیانو

آموزش پیانو

پیانو سازی است که شاید نسبت به دیگر سازها اهمیت و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است و دلیل این اهمیت هم البته

بیشتر »
معرفی پیانو

معرفی ساز پیانو

در این مقاله با ساز زیبای پیانو بیشتر آشنا می شویم این ساز یکی از سازهای پایه ای در آموزش موسیقی محسوب می شود که

بیشتر »
نحوه کوک پیانو

کوک پیانو

امروز در وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه با شما عزیزان همراه هستیم با توضیحاتی درباره کوک پیانو و نحوه درست و زمان مناسب برای این

بیشتر »
انواع پیانو

انواع پیانو با قیمت

برای آن دسته عزیزان و هنرجویان پیانو در آموزشگاه موسیقی منظومه و یا علاقمندانی که قصد تهیه ساز زیبای پیانو را دارند این جلسه قصد

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *