نحوه صحیح قرار گرفتن دست روی پیانو

حالت صحیح نوازندگی پیانو

یکی از دوره های آموزشی مهم در آموزشگاه موسیقی منظومه دوره های آموزش پیانو است برای یادگیری پیانو نکات و موارد زیادی مد نظر است مانند نحوه صحیح قرار گرفتن دست روی پیانو ، رعایت این نکات و موارد هر چند که شاید در ابتدا خیلی مهم به نظر نرسد اما باید بدانید که رعایت و انجام صحیح آن ها بسیار ضروری و مهم است تا جایی که امکان دارد به خاطر رعایت نکردن این موارد با مشکلات جدی روبرو شوید از این روست که نه تنها برای رعایت اصول پیانو نوازی بلکه برای سلامت انگشتان ، دست ها و بدن بایستی حالت درست نوازندگی در همه ساز ها به درستی رعایت شود تا راحت تر بنوازید و از نوازندگی تان هم دیگران و هم خودتان لذت ببرید.

نوازندگی پیانو

برای نوازندگی پیانو در خلال آموزش نوازندگی همچنین مواردی برای رعایت قوائد حالت ها و فرم های بدن توسط اساتید تاکید می گردد که همگی آن ها برای ادامه روند درست نوازندگی بسیار مهم و ضروری است در ادامه برخی از فواید رعایت این نکات را با هم مرور خواهیم کرد از جمله این نکات نحوه صحیح قرار گرفتن دست روی پیانو که بسیار مهم است.

در آموزش پیانو به صورت آکادمیک بایستی تمامی مواردی که از تئوری موسیقی گرفته تا نکات و ریزه کاری ها درج شود و در واقع یک نوازنده وقتی می تواند به نتایج خوب برسد که تمامی اصول را در کنار موارد جزئی رعایت کند ما برای آموزش اصولی پیانو برنامه های مختلفی داریم که در کلاس پیانو تحت عنوان یک برنامه مدون و جامع با هنرجویان کار می شود و در غالب یک کلاس کامل تمامی اصول و موارد آموزشی با هنرجویان کار می شود.

لازم است نکاتی مهم در نوازندگی پیانو رعایت گردد این موارد گرچه شاید از سوی هنرجویان در ابتدای آموزش خیلی این موارد مهم نباشد و شاید مورد توجه قرار نگیرد اما باید بر مهم بودن و جدی بودن تاثیر آن ها در نوازندگی تاکید داشت.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه )

نحوه صحیح قرار گرفتن دست روی پیانو

یکی از موارد مهمی که همیشه برای نوازندگی پیانو روی آن تاکید می گردد رعایت این مورد است طرز صحیح قرار گرفتن دست ها روی پیانو باید به گونه ای باشد که حالق قوسی مانند خود را حفظ کند و انگشتان صاف نباشد بلکه مانند حالتی باشد که مثلا یک توپ تنیس یا یک تخم مرغ در دست دارید در تصویر زیر حالت درست دست را می توانید مشاهده نمایید.

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که چه ضرورتی بر رعایت این حالت وجود دارد باید بدانید که در این حالت به انگشتان و مچ دست فشار کمتری وارد خواهد آمد و برای نوازندگی و یا تمرین طولانی هم خستگی کمتری وجود خواهد داشت از سویی تسلط دست ها و انگشتان نیز روی کلید های پیانو بیشتر خواهد بود.

نتیجه طولانی مدت در حالی که حالت انگشتان درست نباشد منتهی می شود با مشکلات و درد های مزمن دست و ممکن است ادامه و آینده نوازندگی شما را به خطر بیندازد از سویی هم وقتی که حالت انگشتان و دست ها درست باشد می توان سرعت مناسب تر و بهتری را روی ساز داشت.

حالت صحیح نوازندگی پیانو

کلاس آموزش پیانو

کلاس پیانو

اگر به دنبال کلاس پیانو و فراگیری حرفه ای پیانو هستید بهتر است قبل از هر چیز با خود پیانو آشنا شوید؛ پیانو جزو دسته

بیشتر »
دوره آموزش پیانو

آموزش پیانو

پیانو سازی است که شاید نسبت به دیگر سازها اهمیت و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است و دلیل این اهمیت هم البته

بیشتر »
معرفی پیانو

معرفی ساز پیانو

در این مقاله با ساز زیبای پیانو بیشتر آشنا می شویم این ساز یکی از سازهای پایه ای در آموزش موسیقی محسوب می شود که

بیشتر »
نحوه کوک پیانو

کوک پیانو

امروز در وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه با شما عزیزان همراه هستیم با توضیحاتی درباره کوک پیانو و نحوه درست و زمان مناسب برای این

بیشتر »
انواع پیانو

انواع پیانو با قیمت

برای آن دسته عزیزان و هنرجویان پیانو در آموزشگاه موسیقی منظومه و یا علاقمندانی که قصد تهیه ساز زیبای پیانو را دارند این جلسه قصد

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *