آموزش تار مقدماتی تا پیشرفته

سه تار آموزشگاه موسیقی

تار یکی از ساز های اصیل ایرانی و از سازهای تخصصی در آموزشگاه موسیقی منظومه می باشد که دوره های ویژه و خاصی برای آموزش آن وجود دارد آموزش تار مقدماتی تا پیشرفته در ترم های آموزشی و به صورت خصوصی برقرار است برای این ساز همچنین روزهای مختلفی در هفته وجود دارد که هنرجویان می توانند از کلاس ها استفاده نمایند در کلاس تار ، استاد آموزش ها را از مبتدی در برنامه کار دارند و به صورت آکادمیک و کاملا بر اساس اصول اساسی آموزش آن پیش می روند در زیر به بخش های مختلف آموزش آن می پردازیم.

تار

از سازهای قدیمی ایرانی و از خانواده سازهای زهی است تار به خاطر صدای جذاب و خاصش همیشه در همه گروه های موسیقی جایگاه ویژه ای داشته است و به خصوص در موسیقی ایرانی جایگاه و ارج و قرب خاصی بین نوازندگان و اساتید دارد و این محبوبیت هم به خاطر صدای جذاب آن و هم به خاطر قابلیت های فراوان ان در اجرای موسیقی و تکنیک های مختلف آن است.

ساز تشکیل شده است از یک بدنه تو خالی که در واقع قسمت کاسه ساز است که به شکلی خاص طراحی و ساخته شده است و بخش بالایی آن توسط پوست پوشانده می شود.

دسته ساز که پرده های روی آن سوار می شود نیز مورد توجه است و اندازه خاصی دارد که سیم ها سرتاسر آن کشیده شده اند و از یک سو به انتهای دسته و از سویی به کاسه ساز وصل می شوند تعداد سیم ها شش عدد است که البته به صورت جفت کوک و نواخته می شوند.

نوازندگی این ساز توسط یک مظراب که معمولا از جنس برنج است صورت می گیرد که خود در صدای ارتعاش سیم ها موثر است صدای سیم ها که در کاسه می پیچد طنین خاص ساز را به وجود می آورد و با گرفتن پرده های روی دسته نیز صدای نت های مختلف را می توان تولید کرد.

آموزش تار مقدماتی تا پیشرفته

آموزش تار شامل بخش های مختلف است ابتدا آموزش ها شامل طریقه صحیح در دست گرفتن و مظراب زدن ساز است که بسیار مهم است این اموزش ها از پایه صحیح شکل بگیرد در ادامه آموزش ها اساتید به آموزش نت ها روی ساز می پردازند که آموزش اصولی تار از همین جا آغاز می گردد در بخش های ممختلف استاد به اموزش تئوری موسیقی روی ساز و همچنین نوازندگی صحیح آن می پردازد که این آموزش ها شمال آموزش تکنیک های مختلف نوازندگی روی تار نیز می گردد .

آموزش موسیقی ایرانی و شناخت دستگاه ها و همچنین اجرای درست و اصولی آن ها روی ساز البته یکی از بخش های مهم و ضروری آمزوش ها می باشد که در خلال آن اساتید به آموزش قطعات مختلف پاپ و ایرانی و … نیز روی ساز می پردازند تا آموزش ها هم شامل اصول اساسی نوازندگی باشد و هم لذت نواختن قطعات مختلف را برای هنرجویان در کنار آن داشته باشید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *