مدت زمان یادگیری هنگ درام / آموزشگاه موسیقی منظومه

ساز هنگ

امروز میخواهیم بررسی کنیم در کلاس هنگ درام چی می گذره و مدت زمان یادگیری هنگ درام چقدره و در ضمن راه های آموزش این ساز رو به علاوه گام ها و نت های اون به شما معرفی کنیم قبل از هر چیز بایستی با خود این ساز آشنا بشیم و اصلا بدونیم این ساز چه قابلیت هایی داره و برای چه کسانی مناسبه باید این موضوع رو بدونید که انتخاب ساز بخش مهم کلاس های آموزش موسیقی هست و در این مرحله خیلی باید دقت کنید سازی انتخاب کنید که در ادامه به شما انگیزه کافی رو بده و اصلا بررسی کنید و ببینید از سازتون چی می خایید و بعد وارد دوره آموزشی بشید.

هنگ درام و مزایای آن

هنگ درام ساز بسیار زیبایی است که اگر صدای آن را شنیده باشید حتما جذب آن می شوید.

دلیل این جذابیت ساختار ساز و شکلی است که در واقع صدا درون محفظه به طریقی خاص طنین انداز می شود.

مزیت هنگ درام به سازهای دیگر این است که در این ساز بر خلاف سازهای کوبه ای دیگر که فقط ریتم را دارند در اینجا نت ها هم اجرا می شوند و ساز قابلیت اجرای نت هم دارد.

هنگ درام از ساز های کوبه ای و جزء سازهای پر طرفداری است که در مورد آن قبلا مفصلا صحبت کردیم و اطلاعات بیشتر را می توانید در بخش هنگ درام چیست ببینید . اموزش این ساز زیبا کار خیلی سختی نیست و در کلاس های ویژه هنگ درام در اموزشگاه منظومه می توانید به گذراندن دوره آموزشی آن به راحتی از پس نوازندگی این ساز زیبا بر بیایید و از نواختن ان لذت ببرید.

هر چند که نت ها در هنگ درام به صورت محدود وجود دارد اما همین هم خودش باعث جذابیت می شود.

در بررسی این سوال که مدت زمان یادگیری هنگ درام چقدره بایستی به این مورد هم توجه شود که یادگیری و نوازندگی ساز هنگ درام مانند سازهای دیگر نیست از سویی با یک ساز کوبه طرف هستیم و از طرفی با سازی مواجه می شویم که نت ها هم در آن وجود دارند.

البته این موضوع باعث سخت تر شدن کار نمی شود بلکه باید بگوییم که در این ساز نت ها آنچنان گسترده نیست که یادگیری ان را سخت کند و به همین علت آموزش آن خیلی راحت تر است.

چرا هنگ درام را انتخاب کنیم ؟

  • یادگیری آن بسیار ساده است
  • در کنار یک ساز کوبه ای همچنین قابلیت اجرای نت ها را داریم
  • طنین زیبای صدای ساز
  • جذابیت فوق العاده ساز
  • اجرای آسان قطعات پاپ و کلاسیک و حتی ایرانی
  • قیمت نسبتا مناسب
  • نوازندگی در طبیعت
  • نوازندگی در کنار سازهای دیگر
  • اجرا در کنسرت های موسیقی

آیا یادگیری هنگ درام سخته ؟

یادگیری هنگ درام به هیچ وجه سخت نیست.

اما یک شرط دارد و آن اینکه آموزش اصولی این ساز را در برنامه داشته باشیم.

در واقع یک شیوه آموزشی نا مناسب می تواند یاذگیری ساز را برای شما بسیار سخت کند و یک شیوه درست آموزشی می تواند بسیار مناسب و مفید باشد که در کمترین زمان ممکن شما را به نتیحه برساند.

در این میان یک استاد کار بلد بسیار بسیار مهم است و ما سعی کرده ایم در اموزشگاه منظومه بهترین اساتید آموزش هنگ درام را داشته باشیم که حتی می توانید قبل از ثبت نام به صورت رایگان با اساتید مشاوره داشته باشید.

کلاس هنگ درام یکی از کلاس های ویژه ای است که در آموزشگاه منظومه در روزهای مختلف هفته زیر نظر اساتید دانش آموخته در سطوح مختلف پیش می رود کلاس هنگ درام در سه سطح مبتدی متوسط و پیشرفته و با طرح درس های خاصی در هر بخش وجود دارد که هنرجویان می توانند در هر بخش از هم نوازی و شرکت در گروه های نوازندگی آموزشگاه شرکت نموده و در کنسرت های مختلف نیز حضور یابند.

مدت زمان یادگیری هنگ درام

هنگ درام در کل ساز خیلی دشواری نیست و در کلاس های ویژه آموزشی این ساز آموزش آن در دوره هایی کوتاه پیش می رود.

حال که موارد مهم این ساز را بررسی کردیم می رسیم به این موضوع که مدت زمان یادگیری هنگ درام واقعا چقدر است.

در کل و با در نظر گرفتن شرایط ایده ال و شیوه آموزشی مناسب و همچنین استاد مناسب باید بگوییم که مدت زمان یادگیری هنگ درام در دوره مبتدی چیزی حدود سه تا چهار ماه است.

در این بخش شما اصول اولیه هنگ درام را می آموزید که شامل نت ها و جای آن روی ساز و همچنین شیوه اصولی نواختن ساز است.

همچنین در این بخش شما نحوه اجرای چندین آهنگ و قطعه مختلف را نیز روی ساز یاد می گیرد.

در بخش متوسطه که خود شامل دو تا چهار می شود ما یادگیری کامل تر هنگ درام نوازی را داریم به همراه آموزش ها و تمرین هایی برای تسلط و روان نوازی روی ساز هنگ درام.

در این بخش می توان گفت که شما دیگر نوازنده هستید.

در بخش بعدی که بخش پیشرفته است نیز ما یادگیری تکنیک های هنگ درام نوازی و همین طور مباحث کامل تر موسیقی را داریم که خود می تواند حدودا بین سه تا چهار ماه پیش برود.

در این بخش از طرف آموزشگاه معرفی می شوید به گروه ها و ارکستر آموزشگاه که می توانید در اجرا ها و کنسرت ها نیز شرکت نمایید.

آموزش هنگ درام چقدر طول میکشه ؟

گام و نت های هنگ درام

هنگ درام روی گام های مختلفی ساخته می شود که نوازندگان می توانند برای اجرای قطعات مختلف از آن استفاده کنند.

اما گام معمول در هنگ درام گام ر مینور است که در این گام نت سی بمل می باشد و این بدان معناست که نوازنده برای اجرای قطعاتی در این گام می تواند به راحتی اجرا داشته باشد.

گام های دیگر و نواختن آن ها خیلی معمول نیست هر چند که می توان پس از تسلط روی این گام ، گام های دیگر را نیز به راحتی نواخت.

آموزش نت های هنگ درام به صورت عددی

جدیدا روشی برای آموزش هنگ درام در جاهای مختلف دیده می شود و آن هم آموزش عددی نت های هنگ درام است.

این شیوه هر چند که شاید در ابتدا آسان به نظر برسد و بتوانید به راحتی یک یا چند قطعه را با آن روی هنگ درام بنوازید اما باید بدانید که اصلا شیوه درست و اصولیی نیست.

بزرگترین نقطه ضعف این روش آن است که ما را محدود به نواختن همان چند قطعه می کند و دست نوازنده را می بنند که در ادامه یادگیری اصولی هنگ درام را نیز مختل می کند.

ولی شما با یادگیری اصولی هنگ درام قادر خواهید بود پس از اتمام دوره هر آن چیزی را که می خواهید روی ساز خود بنوزاید بدون نیاز به هیچ چیز دیگر.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *