چگونه یک ویولونیست خوب شویم ؟

بسیاری از هنرجویانی که در کلاس ویولن آموزشگاه موسیقی منظومه شرکت می کنند این سوال را دارند که چگونه یک ویولونیست خوب شویم و آیا این کار زمان زیادی می برد یا می توان در مدت زمان کمتری به این نتیجه رسید ؟ در جواب باید چند مورد را بررسی کنیم که در ادامه می توانید مشاهده نمایید در ضمن توضیحاتی خواهیم داشت در رابطه با تمرین درست و همچنین نحوه صحیح تمرین روی ساز ویولن ولی باید دقت داشته باشید که همیشه در یادگیری این ساز اصولی مطرح است که بدون ان ها یادگیری اصولی و درست میسر نخواهد بود.

عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه

چگونه یک ویولونیست خوب شویم

قبل از هر چیز بایستی اصولی را که برای آموزش صحیح و اصولی لازم است مهیا کنید این اصول شامل مواردی است که قبل از هر چیز نیازمند یک ساز خوب است ویولن از سازهایی است که بایستی از همان ابتدا سازی استاندارد برای تمرین و آموزش در اختیار داشته باشید چرا که در آمزوش ویولن صدای ساز بسیار مهم و ضروری است و اگر گوش ها با صدای نادرست آموزش ببینند دیگر تغییر آن به راحتی ممکن نیست پس قبل از هر چیز با مشورت با استاد یا مشاور آموزشگاه یک ساز مناسب و استاندارد تهیه نمایید تا در ادامه مشکلی نداشته باشید.

مورد مهم دیگر استاد است حتما آموزش و تمرین باید زیر نظر یک استاد متبحر پیش رود تا اصول اساسی آموزش پیانو را به شما بیاموزد و اشکالات را رفع کند تمرین ویولن بدون استاد یک اشتباه بزرگ است که ممکن است ادامه نوازندگی را برایتان غیر ممکن سازد و منجر به اشکالاتی در نوازندگی گردد که قابل جبران نیست.

عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه

یکی دیگر از عوامل اساسی در اینکه چگونه یک ویولونیست خوب شویم عامل تمرین است باید بدانید که بهترین استاد هم نمی تواند شما به حتی به یک ویولنیست ساده هم تبدیل کند زمانی که تمرین هدفمند نداشته باشید برای اینکه به یک نوازنده خوب تبدیل شوید بایستی هم برنامه ای منظم برای تمرین داشته باشید و هم تمرینات مشخص و با دقت را با توجه به نقاط ضعف خود پبش ببرید.

از عوامل مهم در رسیدن به این هدف را هم می توان به دقت در جزییات ربط داد چرا که اگر بخواهید نوازنده ای ساده باشید که قطعات مختلف را می نوازد به هر ترتیب به این هدف خواهد رسید اما برای اینکه یک نوازنده حرفه ای باشید بایستی به تمامی جزییات و تذکرات استاد توجه نمایید از طر ایستادن تا نحوه آرشه کشی و از استایل نوازندگی تا نحوه انگشت گذاری باید با دقت و ظرافت تمرین شود.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *