کلاس تئوری در آموزشگاه موسیقی قسمت 15 خط اتصال

با دوره های مباحث تئوری در آموزشگاه موسیقی با شما هستیم هر بار با توضیحاتی درباره اصطلاحات و همچنین اصول تئوریک موسیقی این بار می پردازیم به خط اتصال شایان ذکر است که دانستن تئوری موسیقی برای همه نوازندگان و هنرجویان موسیقی لازم و بسیار در نوازندگی آن ها تاثیر گذار است از این رو توصیه می کنمی حتما به موازات نوازندگی در موسیقی به مطالعه تئوری موسیقی نیز بپردازند. برای دریافت تدوری کامل موسیقی از ابتدا به بخش زیر مراجعه نمایید.
تئوری موسیقی

خط اتصال

قبلا در مورد خط اتحاد صحبت کردیم و دانستیم که مورد استفاده آن کجاست و چطور اجرا می گردد اینک می پردازیم به خط اتصال که یکی از علامات رایج در موسیقی است که می تواند در قطعات مختلف و در همه جای روی نت ها بیاید در واقع خط اتصال خطی است که روی دو و یا چند نت غیر هم نام می آید و با دیدن این خط نوازنده بایستی نت هایی را که با این خط پوشش داده شده اند به صورت پیوسته تر اجرا نمایند.

لگاتو

خط اتصال کمانی است که روی چند نت می آید و منظور آهنگساز از آن اجرای پیوسته تر آن نت ها می باشد.

در سازهای آرشه ای نت هایی که با خط اتصال آمده اند با یک آرشه اجرا می شوند و در دیگر ساز ها هم بایستی بین آن نت ها کمترین مکث موقع نواختن باشد تا آن دسته از ت ها به شکلی پیوسته تر به گوش برسند.

در سازهای بادی نیز این نت ها معمولا با یک نفس نوازنده نواخته می شود که به نوعی کاملا به هم چسبیده اجرا می شود در هر صورت و با هر سازی این نت ها بایستی پیوستگی خود را داشته باشند و اجرای دست و صحیح ها مستلزم رعایت این مساله است.

نت متن نت پایه

در پی سوال عده ای از هنرجویان در آموزشگاه موسیقی منظومه با شما عزیزان هستیم با توضیحاتی در مورد نت متن نت پایه که در

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *