معرفی سازها در آموزشگاه منظومه آشنایی با تنبک

این بار قصد داریم در معرفی ساز ها درآموزشگاه موسیقی منظومه بپردازیم به معرفی و آشنایی با تنبک که یک ساز بسیار زیبا و قدیمی می باشد و جزء پر قدمت ترین سازها است همچنین می توانید کلاس ها و دوره های آموزش این ساز را نیز در ادامه مطلب ببینید.

عکس از کنسرت هنرجویان منظومه

آشنایی با تمبک

تنبک که آن را تمبک نیز می نامند سازی است کوبه ای ، ساغری و یک صفحه ای که قابلیت اجرای تمامی ریتم های ساده و پیچیده جهان را دارا است و بدین جهت بعضی از محققان تنبک را به این خاطر که محدودیت سازهای دو کفه ای ( صفحه ) را ندارد و گستردگی تکنیکی به خاطر استفاده از تمام انگشتان دو دست و تنوع صوتی و تکنیکی بسیار ، آن را جزء کامل ترین سازهای کوبه ای جهان به شمار می آورند.

به عقیده بسیاری از جامعه شناسان موسیقی آشنایی با موسیقی ابتدا در حوزه ریتم برای انسان به وجود می آید به وسیله شنیدن صدای قلب مادر در دوره جنینی و بعدها پس از تولد با مفهوم روز و شب ، تنفس و راه رفتن ، آشنایی با ریتم ملموس تر می گردد به همین خاطر در تمامی جوامع بدوی و امروزی ساز های کوبه ای همواره جایگاهی در موسیقی روزمره از جمله موسیقی کار و لالایی ها داشته اند ولی همیشه یک جایگاه خاص را اشغال نکرده اند.


تنبک اما در فضای موسیقی اصیل امروزی همیشه جایگاه قلب تپنده یک گروه را دارا است از نمونه های دیگر جایگاه این ساز می توان به ضرب زورخانه و جایگاه ویژه آن در این ورزش اصیل ایرانی اشاره کرد.

عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه

کلاس تنبک

آموزش تنبک در آموزشگاه موسیقی منظومه در دوره های کاملا تخصصی در کلاس های ویژه پیش می رود برای آموزش این ساز ما دوره های مجزایی برای آموزش کودکان و بزرگسالان داریم که در سطوح مبتدی تا پیشرفته به آموزش تمبک می پردازند و آموزش این ساز را از صفر تا صد در برنامه آموزشی مدونی پیش می برند که هم کاملا تخصصی و آکادمیک است و هم برای سنین مختلف جذابیت های خاص خود را دارا است.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *