کلاس تئوری در آموزشگاه موسیقی قسمت 9 میزان ترکیبی

در ادامه مباحث تئوری در آموزشگاه موسیقی امروز می پردازیم به نوع دیگری از میزان ها به نام میزان ترکیبی که با توضیحاتی که در ادامه مشاهده می نمایید می توانید این میزان ها را بهتر بشناسید و تشخیص دهید در مطلب قبلی میزان ساده را فرا گرفتیم و توضیحاتی هم درباره خود میزان ها دانستیم که بر اساس تعداد ضرب ها در هر میزان تعریف می شوند برای دریافت مطالب قبلی تئوری موسیقی می توانید روی بخش زیر کلیلک نموده و تئوری موسیقی را از ابتدا تا کنون دنبال نمایید.
تئوری موسیقی

کلاس پیانو آموزشگاه منظومه
عکس از کنسرت هنرجویان منظومه

میزان ترکیبی :

در حالت کلی میزان های ترکیبی میزان هایی هستند که قابل تقسیم به سه قسمت مساوی باشند و در این میزان ها هر کشش به کششی نقطه دار تبدیل می شود و سپس به سه قسمت مساوی تقسیم می شود مثلا در میزان 6/8 ما دو نت سیاه نقطه دار داریم که هر سیاه نقطه دار معادل سه نت چنگ می باشد. راه دیگری برای تشخیص میزان ترکیبی وجود دارد و آن این است که اگر عدد میزان قابل تقسیم به سه دوم باشد میزان قطعا ترکیبی است مثلا اگر میزان نمای 6/8 را به عدد سه دوم تقسیم کنیم قابل تقسیم است و عدد حاصل می شود 2/4 که خود میزانی ساده می باشد. همین اتفاق در مورد میزان های 9/8 و 12/8 نیز می افتد .

عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه

اهمیت تئوری موسیقی

خیلی اوقات هنرجویان می پرسند که اهمیت دانستن تئوری موسیقی چیست و اصلا چه لزومی دارد که ما تئوری موسیقی را بیاموزیم بایستی بدانید که دانستن تئوری موسیقی به نوازندگی نیز بسیار مرتبط است و هر چقدر که از تئوری موسیقی و روابط بین بخش های آن بیشتر آگاهی داشته باشید قطعا می توانید با درک بهتری موارد را به نوازندگی مرتبط نموده و بهتر و عمیق تر بدانید از سویی برخی موارد در نوازندگی بدون دانست تئوری موسیقی امکان پذیر نیست مانند دریافت و اجرای درست ریتم و اجرای آکورد های مختلف و همچنین نواختن در سطوح حرفه تر و اجرای تکنیک های مختلف بین نت ها قطعا مستلزم دانست بهتر تئوری موسیقی است.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *