سازدهنی مناسب برای مبتدی

سازدهنی مناسب برای شروع

همانطور که می دانید سازدهنی انواع و مدل های مختلفی دارد اما آیا همه آن ها برای شروع خوب است ؟ و اصلا سازدهنی مناسب برای مبتدی چه سازدهنی است اگر در کلاس سازدهنی در آموزشگاه موسیقی منظومه وارد شوید تمامی این اطلاعات را استاد در اختیار شما قرار خواهد داد اما امروز قصد داریم یک بررسی اجمالی در این مورد داشته باشیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه

انواع سازدهنی

در مورد انواع سازدهنی قبلا در صحبت کردیم برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش انواع سازدهنی رجوع نمایید. اما مهم ترین انواع آن ها سازدهنی ها کروماتیک و دیاتونیک بود و البته سازدهنی به نام ترمولو که اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به آن ها بیندازیم باید بگوییم که هر یک قابلیت ها و افکت های صدایی متفاوتی دارد.

سازدهنی ترمولو

سازدهنی ترمولو با دو ردیف سورراخ و ایجاد صدایی لرزان معروف است و همین افکت صدایی زیبا به محبوبیت آن کمک زیادی کرده است از این روست که اگر به دنبال سازی با صدایی جذاب و خاص هستید حتما این نوع از سازدهنی نظر شما را جلب خواهد کرد. نوازندگی این ساز نیز بسیار جذاب و دوره آموزش آن را می توانید در آموزشگاه منظومه داشته باشید.

سازدهنی کروماتیک

سازدهنی های کروماتیک به لحاظ ساخت و اجرا نوع پیشرفته تر سازدهنی ها محسوب می گردند چرا که در ساخت آن ها اصول و قوائدی برای ترتیب قرار گرفتن نت ها وجود دارد که به لحاظ اجرای پیش زمینه بهتری به هنرجو خواهد داد و از سویی نت هایی که روی این دسته از سازدهنی وجود دارد هم شامل نت های اصلی و هم شامل نت های بین پرده ای می شود. در صدای تعبیه شده روی این نوع از سازدهنی سعی شده صدایی شفاف و بیس قرار داده شود تا دست نوازنده برای ایجاد افکت ها و تکنیک های صدایی بازتر باشد.

سازدهنی دیاتونیک

سازدهنی دیاتونیک نیز نوع دیگری از سازدهنی است که با ایجاد افکت خاص روی ساز قابلیت اجرا در سبک های خاصی از موسیقی نظیر بلوز و … را بهتر فراهم می کمد البته این به آن معنی نیست که با دیگر ساز ها نمی توان این سبک را اجرا کرد بلکه با سازدهنی کروماتیک می توان همه سبک های موسیقی ار اجرا نمود.

سازدهنی مناسب برای مبتدی

اما در نهایت اگر به دبال سازدهنی مناسب برای مبتدی هستید می توانیم گزینه سازدهنی کروماتیک را پیشنهاد کنیم هر چند که انواع سازدهنی تفاوت هایی در اجرا و صدا دارند که این موارد باعث می شود هر کدام برای سبک های خاص تری مناسب باشند اما در این میان سازدهنی های کروماتیک به لحاظ کامل بودن نت ها سازدهنی های مناسب تری می باشند چرا که تمامی نت های بین پرده ای یا همان نت های دیز و بمل را دارند در حالیکه سازهای دیاتونیک این نت هارا ندارند یا در گام های مشخصی یک یا چند نت دیز دارند و این باعث می شود که اجرای آهنگ ها و قطعات مختلف روی سازهای کروماتیک به راحتی امکان پذیر باشد.
از سویی ترتیب قرار گرفتن نت ها روی سازهای کروماتیک نظم و ترتیب مشخص تری دارد و از این رو برای شروع می تواند خوب باشد.

انواع مدل سازدهنی

انواع سازدهنی

شاید هیچ سازی به تنوع سازدهنی در نوع و شکل پیدا نکنید چرا که انواع سازدهنی در مدل های فراوان با شکل های بسیاری از

بیشتر »

سازدهنی هوهنر

در وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه امروز می پردازیم به یکی از معروف ترین برند ها در زمینه تولید و ساخت سازدهنی که دارای مدل

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *