توصیه های مهم خرید دف در آموزشگاه موسیقی

دوره آموزش دف در آموزشگاه موسیقی

درباره انتخاب و خرید دف معمولا اساتید در آموزشگاه موسیقی منظومه توصیه هایی دارند که برای انتخاب مناسب تر لازم و ضروری است و برای اینکه بتوانید خود شما ساز مورد نظرتان را به خوبی انتخاب نمایید بایستی تا مواردی را رعایت نمایید که بعدا در کلاس دچار مشکل نشوید در زیر به برخی از مهم ترین این موارد اشاره خواهیم کرد.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

دف

دف از سازهای کوبه ای و از دسته سازهای ایرانی می باشد به لحاظ قدمت سازهای کوبه ای جزء نخستین سازهایی بوده اند که انسان کشف کرده و به طرق مختلف ساخته شده و در فرهنگ های مختلف با مردم هر منطقه عجین شده است.

ساز دف از قدیمی ترین سازهای ایرانی است که معمولا با شکل شمایلی Iمین گونه ای سال ها در فرهنگ مناطق و نواحی مختلف ایران جایگاهی ویژه داشته است.

جنس دف

دف معمولا از دو قسمت تشکیل می شود یکی قسمت چوبی یا همان بدنه اصلی دق که به شکل مدور ساخته می شود و قسمت بعدی بخشی از پوست است که روی این قسمت چوبی کشیده می شود. از قدیم الایام این قسمت با پوست ساخته و پرداخته می شد و با قطر های مختلف ولی جدیدا این بخش تلقی ساخته می شود و با مزن های مختلف به بازار ارائه می گردد.

سازهای ضربی

از خصوصیات خوب دف های تلقی یکی سبکی فوق العاده آن است و دیگری مقاومت بهتر آن نسبت به دف های پوستی در برابر سرما و گرما.

توصیه های مهم خرید دف

– بهتر است اگر مبتدی هستید بهتر است برای خرید دف از بین دف های تلقی انتخاب نمایید به دلایلی که در بالا گفته شد هم در دست گرفتن و هم نگهداری دف های تلقی راحت تر از دف های پوستی می باشد.

– قسمت چوبی دف یا همان طوقه باید تا حد امکان صاف باشد و قوس نداشته باشد. همچنین تا جایی که امکان دارد عاری از خرده چوب و فاقد زبری باشد تا به انگشتان یا دستتان در حین نوازندگی آسیب نزند.

– قسمت تلقی یا پوستی دف بایستی هیچ گونه آسیبی ندیده باشد چرا که این بخش قسمت مهم دف است و باید بدون هیچ مشکلی باشد چرا که کوچکترین آسیب در این بخش می تواند صدای دف را به کلی خراب کند.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

– اگر خودتان می خواهید سازتان را انتخاب کنید باید دقت کنید که پوست روی دف زیاد سفت نباشد یعنی پوست یا تلق روی آن خیلی محکم کشیده نشده باشد و همچنین خیلی هم نباید شل باشد ، وجود هر یک از این دو مورد صدای دف را خیلی زیر یا خیلی بم می کند که در هر دو صورت مناسب نیست.

– حتی الامکان دفی که انتخاب می کنید سبک باشد تا در نوازندگی دستتان خسته نشود و خیلی به دستان و بازوها فشار نیاید.

– باز هم در اینجا مثل گذشته یادآوری می کنیم اگر برایتان مقدور است از کمک یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید هچنین می توانید برای راهنمایی بیشتر با مشاورین ما در آموزشگاه در تماس باشید.

امیدواریم که توصیه های خرید دف برایتان مفید باشد در ضمن خوشحال می شویم اگر تجربه خود را در این زمینه زیر این مقاله با ما به اشتراک بگزارید.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *