ترمین چیست ؟

موسیقی موتسارت

در مورد سوال ترمین چیست و راه های کار با آن قصد داریم در این پست اندکی بیشتر بدانیم در ضمن در مورد سازها و نوع کار با آن اگر سوال داشتید می توانید با وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه همراه باشید و در ادامه مطلب می توانید با ما در میان بگذارید.

(عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

ترمین چیست ؟

در موسیقی سازهای زیادی وجود دارند که از بسیاری از گذشته وجود داشته و بسیاری هم طی سال های جدید تر به عرصه موسیقی وارد شده اند که شاید ساختار خیلی از آن ها مشابه سازهای قدیمی بوده است و به نوعی صدایی متفاوت ولی با طراحی مشابه داشته است.

سازهای الکترونیکی

در اینجا اما با استفاده از تکنولوژی الکترونیک سازهایی پا به عرصه موسیقی گذاشته اند که شاید هیچ مشابهی نداشته اند و ساختار و صدایی هم بسیار متفاوت دارند در این بین ترمین سازی خاص است که در بخش سازهای الکترونیک قرار می گیرد.

ترمین  THEREMIN  که توسط فیزیکدانی روسی با همین نام اختراع گردیده است سازی بسیار خاص در عرصه موسیقی است.

نوازندگی ترمین

در این ساز به نوعی یک میدان مغناطیسی در اطراف ساز تشکیل می شود که نوازنده آن می بایست با حرکات دستش که وارد این میدان مغناطیسی می کند فرکانس و شدت صدای ساز را مهار کند به این ترتیب که با ورد دست نوازنده به این میدان فرکانس تغییر کرده و هچنین با تغییر حرکات می توان به شدت و یا حجمی که صدا دارد افزوده کرد یا آن ار کاهش داد.

نوازندگی ترمین هر چند شاید ساده به نظر بیاید اما اصلا اینگونه نیست و از آن جاییکه در این ساز نت خاصی وجود ندارد ، همه چیز بر می گردد به گوش نوازند و از رو نوازندگی این ساز نیاز به مهارت و تبحر خاصی دارد.

در مورد اینکه ترمین چیست و نحوه کار با آن اگر سوالی یا اطلاعاتی داشته باشید خوشحال می شویم با ما در میان بگزارید.

 

5/5

۴ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *