آموزش هنگ درام در آموزشگاه موسیقی منظومه

آموزشگاه موسیقی

در پست های گذشته در مورد ساز هنگ درام و اینکه هنگ درام چیست صحبت کردیم اما در این پست می خواهیم درباره آموزش هنگ درام و دوره های آموزشی این ساز در آموزشگاه موسیقی منظومه اندکی بیشتر بدانیم در ادامه با ما همراه باشید.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

آموزش هنگ درام

در کلاس هنگ درام دوره های آموزشی به طور اخصصی پیش می رود در آموزش هنگ درام دوره آموزشی شامل دو جنیه و بهش اساسی می گردد که عر چند این دو بخش جدا از یکدیگر نیستند اما یادگیری و آموزش هر یک شامل تمرین های مجزایی است که اساتید طی هر دوره به هنرجویان ارائه می دهند .

آموزش ریتم

در این بخش آموزش هنگ درام مانند دیگر سازهای ضربی شامل آموزش پایه ای ریتم است. ریام بخش اساسی موسیقی است که بدون رعایت آن موسیقی شاید هیچ جایگاه ارائه ای نداشته باشد.

آموزش ریتم در مرسیقی شامل آموزش یک سری میانی موسیقی است که با پیاده شدن روی ساز نمود پیدا می کند.

در ابتدا آموزش این بخش شامل یادگیری تئوری اولیه موسیقی و یادگیری ضرب های مختلف ۴ و دو یا یک ضربی است و در ادامه با تمرین هایی از ریتم های مختلف به صورت ساده یا ترکیبی ادامه می یابد و با انجام تمرین ها انکی پیشرفته تر می گردد تا به حایی برسد که هنرجو در ریتم های مختلف تسلط بیابد.

آموزش های ویژه ساز هنگ درام

آموزش هنگ درام در بخش بالا یعنی بخش آموزش ریتم همانند دیگر سازهای ضربی یا کوبه ای است و شامل درک و آموزش ریتم می گردد اما آموزش هنگ درام تفاوتی ویژه با دیگر سازهای ضربی دارد و آن هم ایجاد افکت های صدایی مختلف به همراه اجرای برخی نت ها است که این ساز را از دیگر سازهای این خانواده متمایز می کند.

سازهای ضربی غربی

آموزش نوازندگی هنگ درام در این بخش با تمرین هایی که استاد در خلال اجرای ریتم ها به هنرجویان می دهد پیش می رود بسته به استعداد و تمرین هنرجویان می تواند با زمان بندی متغیری باشد.

تبحر و مهارت در اجرا روی این ساز در بخش مربوط به صدا ها شامل اندکی تمرین و خلاقیت بیشتر است و بایستی با دقت بیشتری انجام شود تا به نتیجه مطلوب و دلخواه برسد.

آموزش در این بخش از نحوه در دست گرفتن ساز و ضربه های مختلف روی ساز شروع می شود و با آموزش های پیشرفته و تکنیک های نوازندگی روی ساز ادامه می یابد.

در آموزش هنگ درام همانطور که گفتیم خلاقیت و علاقه بسیار مهم است که بایستی با تمرین کافی همراه باشد تا به نتیجه برسد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *