استعداد سنجی موسیقی در آموزشگاه موسیقی

استعداد سنجی موسیقی در آموزشگاه موسیقی منظومه در کلیه رده های سنی صورت می پزیرد. استعداد سنجی برای سنین مختلف از آن روی اهمیت دارد که می توان با تشخیص این مساله برای کودکان مسیر درست را انتخاب کرد تا بیشترین میزان بازدهی در سنین مختلف و بیشترین رضایت مندی در خود فرد ایجاد گردد.

استعداد سنجی موسیقی

استعداد سنجی موسیقی به مجموعه فاکتور ها و مواردی اطلاق می شود که با بودن آنها در فرد می توانیم بگوییم که شخص استعدادی خاص در زمینه کلی موسیقی یا در زیر شاخه یا ساز خاصی را داراست که همسالان او این فاکتوور ها را یا ندارند یا در آن ها ضعیف تر می باشد.

ساز مورد علاقه

اهمیت یافتن این موضوع از آنجاست که می توان با تقویت این عوامل به شکوفا شدن استعداد های خاص در حیطه موسیقی کمک شایانی کرد.

از سویی نیز وقتی که فرد در زمینه ای که استعداد دارد فعالیت نماید از لحاظ روانی و روحی نیز آرامش خاطر بیشتری خواهد داشت.

برای بسیاری والدین این سوال مطرح است که آیا فرزندشان استعداد موسیقی دارد یا خیر یا اینکه چگونه می توان به این مساله پی برد.

در جواب بایستی بگوییم که استعداد سنجی موسیقی می تواند قبل از هر چیز مشخص کننده باشد.

ولی نکته مهم تر این است که موسیقی رونی است که معمولا در خلال آموزش و در روند کار شکوفا می گردد و معمولا اینطور نیست که همه موارد را بتوان از ابتدا تشخیص داد که فرد استعداد موسیقی دارد یا خیر.

آیا همه استعداد موسیقی دارند ؟

در بسیاری موارد نیز صرف اینکه کودک به موسیقی علاقه نشان نمی دهد ، فکر می کنند که شخص استعداد موسیقی ندارد در حالیکه این بسیار نا درست است.

آن استعداد سنجی صحیح است که در روند کار مشخص کنند باشد.

موسیقی یک امر ذاتی و طبیعی در ماست و همه ما به اشکال مختلف از آن بهره جسته ایم.

هدف از استعداد سنجی موسیقی این نیست که مشخص کنیم فرد موسیقی کار کند یا خیر بلکه در این است که تشخیص دهیم فرد در چه شاخه ای از موسیقی آموزش ببیند و اینکه نقاط قوت او در کجاست تا با دانستن آن سعی در تقویت آن نماییم.

استعداد سنجی در موسیقی به چه دردی می خورد ؟

به همین دلیل است که توصیه ما در تست استعداد موسیقی و استعداد یابی اولیه که در توسط مشاورین در آموزشگاه موسیقی منظومه به صورت رایگان صورت می پذیرد این است که گرایش ها و نقاط قوت و ضعف بیشتر بررسیی گردد.

با دانستن این موارد دید خوبی در اختیار والدین قرار می گیرد تا گرایش فرزندان را در رشته ها و سبک های مختلف موسیقی بهتر درک کنند حتی اگر خود در آن موارد هیچ اطلاعاتی نداشته باشند.

کلاس پیانو آموزشگاه موسیقی منظومه

و از سویی بسیار مناسب است برای اساتید موسیقی تا با تاکید بر نقاط قوت افراد سعی در شکوفایی استعداد های خاص افراد نمایند و همچنین نقاط ضعف آن ها را نیز مرتفع نمایند.

در نهاین تاکید می کنیم که استعداد سنجی موسیقی بسیار می تواند کمک کننده باشد در صورتی که توسط کارشناسان موسیقی صورت پذیرد و اطلاعاتی که به ما می دهد در راستای بهتر کردن روند آموزشی است نه لغو یا تایید استعداد موسیقی افراد.

کلاس صداسازی

از جمله کلاس های ویژه ای که در آموزشگاه موسیقی منظومه و به طور کاملا تخصصی آموزش داده می گردد کلاس صداسازی است که در

بیشتر »
دوره آواز آموزشگاه موسیقی

دوره آموزش آواز

تئوری موسیقی شامل؛ مبانی اولیه موسیقی، شناخت نُت، حامل، وزن، فاصــله، مُـد و گام، قواعد نُت نویسی و آکورد شناسی، سازشناسی مقدماتی) منابع تئوری موسیقی:

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *