فواید آموزش موسیقی به کودکان

فواید آموزش موسیقی کودک

فواید آموزش موسیقی به کودکان و تاثیرات مثبتی که یادگیری موسیقی بر ذهن کودکان دارد در تحقیقات متعدد به اثبات رسیده است.

آموزش موسیقی برای کودکان هم فواید بی شمار روحی دارد و هم در بهبود عملکرد درسی کودکان و حتی در روابط اجتماعی آن ها نیز تاثیر گذار گذار است از سویی نیز کودکان که از ابتدا موسیقی یاد می گیرند در دورس مدرسه نیز عملکرد بهتری را نشان م دهند.

 

فواید آموزش موسیقی به کودکان

در این مطلب قصد داریم تا برخی از فواید بیشمار موسیقی که در روابط و در رشد ذهنی کودک بسیار موثر است را بررسی کنیم و لی اگر خواسته باشیم که همه فواید آن را بر شماریم بدون شک بسیار زمان بر بوده و در این مقاله نمی گنجد.

بهبود روابط اجتماعی کودک

تحقیقات نشان می دهد کودکانی که یادگیری یک ساز را آغاز می کنند در روابط اجتماعی و تعاملات روزمره بسیار بهتر از دیگر کودکان رفتار می کنند و این می تواند دلایل زیادی داشت هباشد از جمله نوازندگی در جمع یا یا بر خورد با نوازندگان و وارد شدن به عرصه جدیدی که علاوه بر جذابیت و لذت ، فرد را وارد دنیای متفاوتی می کند.

ایجاد حس اعتماد به نفس

اعتماد به نفس در کودکان ضامن تحقق استعداد های آنان در زمینه های مختلف است و از این روست که هر مقوله باعث شود که کودکان اعتماد به نفس بهتری داشته باشند قطعا بسیار ارزمند و مفید است.

یادگیری موسیقی به ایجاد حس ارزشمند بودن و تشویق دیگران می انجامد و از این روست که کودکانی که به اجرای موسیقی می پردازند بسیار بهتر این حس ارزشمند و مفید بودن را تجربه می کنند ضمن این که تشویق دیگران معمولا برای همه افراد در همه سنین به خودی خود بر انگیزاننده هست و از این روست که حس زیبای موسیقی با حس اعتماد به نفس در کودکان باعث تاثیر شگرف آن بر روحیه مودک می گردد.

پیشرفت بهتر در دروس

کودکانی که یادگیری موسیقی را تجربه می کنند در دروس مدرسه نیز عملکرد بهتری را از خود نشان می دهند.

موسیقی با بکار گیری هر دو نمیکره مغز این روند را بهبود می بخشد. ضمن این که یادگیری موسیقی در کنار دروس خود می تواند قابلیت های ذهنی را افزایش داده و به نتیجه بهتر بانجامد.

پر کردن اوقات فراغت و کاهش گرایش به موارد منفی

موسیقی هم برای کودکان بازی است هم نشاط و هم بهترین گزینه برای پر کردن اوقات فراغت.

اگر کودکان یادگیری موسیقی را آغاز نمایند و به تمرین روزانه آن عادت کنند در ساعات فراغت و در دلتنگی ها و … موسیقی به کمک آن ها خواهد آمد و بهترین راه حل برای زدودن امور منفی از ذهن و اطاف کودکان است.

چه سازی را انتخاب کنم

البته همانطور که گفتیم فواید آموزش موسیقی به کودکان بسیار است ولی جدای از همه فواید آن می توان گفت خود موسیقی تجربه زیبا و منحصر به فردی است که اگر هر فرد آن را تجربه نکند شاید بخش بزرگ زندگی خود را درک نکرده باشد و از این روست که به عقیده ما خود موسیقی بزرگتریبن فایده آموزش موسیقی است.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *