بهترین سن یادگیری پیانو / آموزشگاه موسیقی منظومه

کلاس پیانو آموزشگاه منظومه

بهترین سن یادگیری پیانو در کودکان به نسبت چند عامل می تواند متغیر باشد از این روست که در آموزشگاه موسیقی منظومه قبل از هر چیز سعی می شود تا یک تست اولیه داشته باشیم تا هم میزان علاقه مندی کودک مشخص شود و هم از بابت پیش نیاز هایی که لازم است مطمئن شویم.

کلاس پیانو آموزشگاه منظومه

( عکس از کنسرت 96 هنرجویان منظومه )

گاهی اوقات پیش نیاز هایی لازم است که اگر فرد بداند بهتر می تواند از کلاس ها بهره ببرد که در زیر به برخی از آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

کلاس های آموزش پیانو برای همه سنین در آموزشگاه وجود دارد اما هر کلاسی روش تدریس و طرح درسی جدا می طلبد که باید در سنین مختلف رعایت گردد.

بهترین سن یادگیری پیانو

در زیر بهترین سنین برای آموزش در سطوح مختلف را بررسی خواهیم کرد.

برای نوازندگی

شاید بهتر باشد که بگوییم برای یادگیری و آموزش نوازندگی هیچ محدودیت سمی وجود ندارد و همگان می توانند در هر سنی نوازندگی را بیاموزند و در ساز مورد علاقه خود ، قطعات و آهنگ هایی را که دوست دارند بنوازند.

کلاس پیانو آموزشگاه منظومه

برای یادگیری نوازندگی در هر سنی به شرط آن که استاد درست و سبک آموزشی درست انتخاب شود می توانید بدون هیچ گونه محدودیتی اقدام نمایید.

برای یادگیری نوازندگی و بهره گیری از فواید موسیقی

جدای از نوازندگی ، موسیقی فواید بیشماری دارد که به همین خاطر است که معمولا صاحب نظران عنوان می کنند که موسیقی باید از سنین پایینتر شرو شود.

بهترین سن یادگیری پیانو برای دست یابی به این مهم قطعا سنین بین 7 تا 9 سال است.

قبل از سن 7 سالگی کودک باید با مفاهیم و کلیات موسیقی آشنا شود و ترجیحا در کلاس موسیقی کودک وارد شود تا در این کلاس ها مقدمات را بیاموزد.

برای خلاقیت در موسیقی و آهنگسازی

برای دست یابی به این مهم نیز باید یادگیری پیانو از سنین پایین تر یعنی همان حدود 7 سالگی باشد و در ادامه کودک علاوه بر نوازندگی اصول و کلیات موسیقی را نیز فرا بگیرد تا بتواند در این حیطه گام بردارد.

آموزشگاه موسیقی

ضروریات یادگیری پیانو

تمرین

هیچ چیز به اندازه این عامل در یادگیری و میزان پیشرفت شما تاثیر گذار نیست. از این روست که توصیه می کنیم هنرجو تمرین را هر روز در برنامه کار داشته باشد و ترجیحا روزی حداقل نیم ساعت تا یک ساعت را به تمرین موسیقی اختصاص دهد.

این تمرین روزمره اگر به یک عادت همیشگی مانند کتاب خواندن یا … بدل شود می تواند بیشترین میزان را در پیشرفت هنرجو داشته باشد حتی بیشتر از عواملی دیگر چون استعداد و …

آموزش مستمر

اگر کلاس پیانو مرتب و پیگیر باشد بهترین نتیجه را در بر خواهد داشت و بر عکس اگر با وقفه باشد یا چند ترم باشد و چند ترم نباشد ، اصلا معقول نیست و بیشترین آسیب را به کلاس ها همین عدم پیوستگی خواهد زد به طوری که اگر قرار باشد دوره یک ساله ای را بگذراند با وقفه بین کلاس ها این زمان چند برابرر خواهد شد.

توصیه ما این است که حتی اگر در برهه ای پیشرفت کمتر بود اما به هیچ وجه کلاس ها را قطع نکنید چرا که بازگشت دوباره هم سخت تر و هم باعث افت زیاد در سطوح یادگیری خواهد شد.

کلاس آموزش پیانو

کلاس پیانو

اگر به دنبال کلاس پیانو و فراگیری حرفه ای پیانو هستید بهتر است قبل از هر چیز با خود پیانو آشنا شوید؛ پیانو جزو دسته

بیشتر »
دوره آموزش پیانو

آموزش پیانو

پیانو سازی است که شاید نسبت به دیگر سازها اهمیت و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است و دلیل این اهمیت هم البته

بیشتر »
انواع پیانو

انواع پیانو با قیمت

برای آن دسته عزیزان و هنرجویان پیانو در آموزشگاه موسیقی منظومه و یا علاقمندانی که قصد تهیه ساز زیبای پیانو را دارند این جلسه قصد

بیشتر »
نحوه کوک پیانو

کوک پیانو

امروز در وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه با شما عزیزان همراه هستیم با توضیحاتی درباره کوک پیانو و نحوه درست و زمان مناسب برای این

بیشتر »
معرفی پیانو

معرفی ساز پیانو

در این مقاله با ساز زیبای پیانو بیشتر آشنا می شویم این ساز یکی از سازهای پایه ای در آموزش موسیقی محسوب می شود که

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *