نکاتی برای خرید ساز /توصیه اساتید در آموزشگاه موسیقی

برای خرید ساز باید به مواردی خاصی توجه داشت که معمولا اساتید در آموزشگاه موسیقی یا مشاورین آموزشی در این مورد توصیه هایی دارند که بهتر است قبل از خرید ساز حتما مورد توجه قرار گیرد.

امروز و در این پست می خواهیم اندکی در مورد ساز مناسب و استاندارد بیشتر صحبت کنیم.

اینکه چه سازی قرار است بنوازید و یاد بگیرید البته خیلی در خرید ساز فرق دارد مثلا برای خرید گیتار نکات خاصی مورد توجه است یا برای خرید پیانو باید به موارد تخصصی و ضروری توجه داشت اما به طور کلی توصیه هایی برای هم ساز ها وجود دارد که فرقی ندارد چه سازی را برمی گزینید و شامل کلیه ساز ها می شود که در زیر با برخی از این شرایط بیشتر آشنا خواهید شد.

نکاتی برای خرید ساز

برای خرید ساز موراد بسیاری مورد توجه است که همگی آن ها را شاید خوتان نتوانید تشخیص دهید ولی مواردی هم هست که با دقت ، می توانید به راحتی چک نمایید.

برای راهنمایی برای خرید ساز می توانید با شماره زیر تماس بگیرید :

02188715340

مهم ترین این موارد از قرار زیر است :

برند ساز

برند های مختلفی برای ساز های گوناگون وجود دارد چه در سازهای غربی و چه در سازهای ایرانی ، بهتر است که سعی کنید از برند های شناخته شده تر خرید ساز را انجام دهید چرا که تجربه ثابت کرده است معمولا برند های معروف تر همیشه با کیفیت یکسان تری ساز های خود را عرضه می کنند و مورد دیگری که در این زمینه اهمیت دارد این است که معمولا این برند ها به علت خرید بیشتر ، امتحان خود را نزد اساتید یا نوازندگان ، پس داده اند و نه همیشه اما در خرید ساز برای افرادی که هیچ آشنایی با ساز ندارند ، معمولا قابل اعتماد تر هستند.

آموزشگاه موسیقی

مدل ساز

مورد دیگری که بایستی به آن توجه کرد مدل خاصی از یک برند است.

توجه داشته باشید که گرچه ممکن است برند خاصی معروف باشد ولی این به آن معنی نیست که هر ساز یا هر مدلی از آن برند ، برای شما مناسب است.

برخی مدل ها به دلایل مختلف ( از جمله سهولت نوازندگی ، سادگی تولید صدا یا متریال مورد استفاده ) مناسب هنرجویان مبتدی و تازه کار و برخی مدل ها مناسب نوازندگان سطح بالاتر است.

این مورد برای سبکی که قرار است یاد بگیرید هم صدق می کند یعنی مدلی خاص ممکن است برای سبکی خاص مورد تایید باشد ولی برای سبکی دیگر اصلا مناسب نباشد.

برای بوجود نیامدن این مشکل بهتر است در مورد سبک و در مورد سازی که می خواهید کار کنید بیشتر اطلاعات بگیرید و مدلی را که مناسب سبک کار شماست بر گزینید.

سلامت ظاهری

جدای از مسائل حرفه ای که شاید درک و چک کردن آن ها اندکی تخصصی تر باشد ، اما این مورد که بسیار هم مهم است را به راحتی و با دقت در بدنه ساز می توانید خود شما انجام دهید.

بدنه ساز نباید هیچ گونه ترک خوردگی یا شکستگی داشته باشد یا آثار ترمیم روی آن باشد.

هر گونه ترک یا سوراخ ، در کیفیت صدای ساز تاثیر گذار است پس بهتر است که با دقت همه جای ساز را چک نمایید.

سازهای بادی غربی

قیمت ساز

ساز های مختلف در قیمت های مختلفی عرضه می گردد.

دقت داشته باشید که خیلی وقت ها قیمت بالای ساز نشان دهنده کیفیت صدای ساز نیست.

خیلی اوقات قیمت های بالا به خاطر مواردی در ظاهر ساز است و شاید ربطی به کیفیت صدا نداشته باشد.

البته در کل ، سازهایی که با متریال خوب ساخته می شوند حتما قیمت بالاتری هم خواهند داشت اما این بدان معنی نیست که هر سازی که گران است پس باید بهتر باشد.

دقت داشته باشید که سازهای بسیار با کیفیت و با صدای استاندارد و قیمت مناسب تولید می شود و در انتخاب ساز هم مهم همین کیفیت صداست.

صدای استاندارد

و اما می رسیم به مهم ترین بخش در خرید ساز که همان ملاک صدای استاندارد است.

ارجحیت این مورد بر موارد بالا در این است که امکان دارد یک ساز از برند و مدلی بسیار خوب باشد ، ولی به دلایل مختلف ( مثلا اشکال در تولید یا جابجایی ) به مشکل خورده باشد.

این مورد را اگر که در نوازندگی مبتدی هستید بهتر است به یک کاردان بسپارید مثلا بعد از خرید ساز از استاد خود بخواهید که آن را چک کند.

یا بهتر است حتی هنگام خرید ساز آن را با شرط تست خرید نمایید که به مشکل نخورید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *