آموزشگاه موسیقی و کلاس های موسیقی کودک

آموزشگاه موسیقی

بخشی مهمی از کلاس ها در آموزشگاه موسیقی به کلاس های کودک اختصاص دارد. اهمیت این کلاس ها از این جهت است که از سویی هم آموزشی اصولی و صحیح داشته باشیم و از سویی نیز آموزش ها متناسب با سن و سال و علاقه کودکان پیش رود.

با چنین رویکردی فرد هم با انگیزه و اشتیاق پیش می رود و هم درست و پایه ای موسیقی را می آموزد.

در زیر به جنبه هایی از حساسیت های آموزشی در این بخش اشاره می کنیم.

کلاس های موسیقی کودک در آموزشگاه موسیقی

همانطور که گفتیم کلاس های موسیقی کودک بسیار حساس است لذا اهمیت دارد که کلاس ها در آموزشگاه موسیقی برای سنین مختلف برنامه های آموزشی مجزا و هدفمندی داشته باشند تا آموزش کاملا درست و با برنامه پیش رود.

به همین علت برنامه و طرح درس در رده های مختلف سنی با یکدیگر تفاوت هایی خواهند داشت که در زیر به بخش های مهم هر یک اشاره خواهیم کرد.

سنین زیر 4 سال

در این سنین بیشتر آمادگی برای درک و دریافت موسیقی مد نظر است تا آموزش های تخصصی دیگر بنابراین آموزش های این بخش شامل دو بخش است یکی آموزش در کلاس های مادر و کودک و دیگری کلاس های گروهی بازی و موسیقی.

آموزشگاه موسیقی

در کلاس های مادر و کودک که در فضایی کودکانه و موسیقایی پیش می رود آموزش ها هم شامل بخش هایی برای انتقال موسیقی به کودک می شود و هم شامل آموزش هایی برای مادران تا با بازی ها و ترفندهایی بتوانند کودکان را در درک و دریافت موسیقی همراهی کنند.

اما در کلاس های گروهی بازی و موسیقی کودکان در جمعی از همسالان با یکدیگر و زیر نظر استاد بازی هایی را انجام می دهند که کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده است و کودکان را برای جذب و درک موسیقی آماده می کند و حتی گاهی آموزش های غیر مستقیم در این حیطه صورت می گیرد.

سنین 4 تا 7 سال

در این سنین اما کودکان آمادگی بیشتری برای آموزش دارند لذا آموزش ها کمی آکادمیک تر و البته با رعایت فضای کودکانه پیش می رود.

این بخش نیز ادامه بخش قبلی است اما کار اندکی حرفه ای تر پیش می رود و در اینجا کودک با آموزش های مستقیم موسیقی در غالب های ساده و جذاب آشنا می شود.

آموزشگاه موسیقی

دوره های این بخش در غالب کلاس های ارف می گنجد که کودک را با موسیقی آشنا می کند و به طریقی جذاب برای کودکان پیش می رود که هم بازی هم آموزش را همزمان داشته باشیم.

در این سنین آموزش ها شامل موارد زیر است :

آشنایی با صداهای مختلف

آشنایی با نت های موسیقی به زبان ساده تر

آشنایی با نوازندگی روی ساز های مخصوص کودکان ( بلز )

آشنایی با نوازندگی روی ساز های ساده مثل فلوت

آشنایی کلی با دیگر سازها

سنین بالای 7 سال

در این سنین و پس از گذراندن دوره های قبلی دیگر وقت آن است که کودک وارد دوره های تخصصی موسیقی شود.

حتی اگر کودکان دوره های پیشین را نگذرانده باشند ، می توانند بدون پیش نیاز خاصی وارد این بخش شوند.

همین که کودک وارد این حدود سنی شود دیگر می تواند آموزشهای تخصصی را روی یک ساز اصلی بیاموزد.

آموزشگاه موسیقی

فقط باید به خاطر داشته باشید که در کلاس های ساز تخصصی مخصوص کودکان وارد شوند چرا که باید اساتید مخصوص کودکان آموزش را دراین سنین پیش ببرند که حساسیت های کار با کودکان را می دانند و در این زمینه تخصص دارند.

اساتید موسیقی کودک در کلیه سازها در آموزشگاه حضور دارند.

در آموزشگاه موسیقی منظومه در روزهای مختلف هفته کلاس های موسیقی کودک برای سنین مختلف و متناسب با روحیات مختلف تشکیل می گردد و شما عزیزان می توانید در همه ایام هفته از نظرات و پیشنهادات مشاوران موسیقی کودک در آموزشگاه بهره ببرید.

 

5/5

۲ پاسخ

  1. تشکر مى کنم از اطلاعات و سایت خوبتون مطالب خیلى کامل هست، من پسر ٣ ساله دارم مى خواستم کلاس ارف ثبت نامش کنم به خاطر سنش مشکلى نداره به نظر شما میتونه چیزى یاد بگیره؟؟ با تشکر از شما

    1. درود فراوان
      کلاس های موسیقی کودک از سه سال شروع میشه و با مواردی که در کلاس آموزش داده میشه قطعا در دوره آموزش موسیقی روند مناسبی خواهد داشت.
      یادگیری چیزی خاص در این سن مطرح نیست بلکه بسیاری آموزش ها در این مقطع درونی است و شامل درک ریتم یا درک بهتر موسیقی خواهند شد که در مراحل بعدی در روند آموزشی موسیی به کودکان تاثیری فوق العاده دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *