دوره آموزش سه تار در آموزشگاه موسیقی منظومه

سه تار آموزشگاه موسیقی

برای آموزش سازهای ایرانی در آموزشگاه موسیقی منظومه در رده های سنی مختلف برنامه های متفاوتی وجود دارد.

در این برنامه ها تلاش بر آن است تا هم علاقه هنرجویان نسبت به سنشان در نظر گرفته شود و هم مباحث و دروسی که ارائه می شود برای آنها قابل درک و از سویی هم جذاب باشد.

سه تار آموزشگاه موسیقی

مثلا قطعه ها و آهنگ هایی که برای آموزش به بزرگسالان بکار برده می شود بر اساس شنیده ها و حس آنها است و برای کودکان نیز باید این موارد در نظر گرفته شود.

دوره آموزش سه تار در آموزشگاه موسیقی منظومه

دوره هایی که برای آموزش ساز سه تار در نظر گرفته شده است شامل چند بخش ابتدایی است که آشنایی با نحوه نواختن ، در دست گرفتن و همچنین جای نت های مختلف را روی ساز آموزش می دهد.

پس از مقدمات که شامل موارد بالا به علاوه نکات اولیه آموزش تئوری موسیقی می شود ، اساتید به آموزش تخصصی و حرفه ای ساز می پردازند و از دروس اولیه شروع کرده و به نسبت سطح و ظرفیت و استعداد هنرجو پیش می روند تا درس ها برای هنرجویان خیلی سخت نباشد و از سویی آنقدر هم ساده نباشد تا برای هنرجو خسته کننده باشد به زبانی دیگر اساتید در آموزشگاه موسیقی منظومه برنامه آموزشی را بر اساس استعداد خود افراد طراحی می کنند و پیش می برند.

بدیهی است در این راستا هر مقدار تمرین افراد روی ساز بیشتر باشد ، به همان نسبت پیشرفتش نیز سریع تر خواهد بود.

درباره سه تار

از سازهای بسیار جذاب و دلنشین ساز زیبای سه تار می باشد.

سه تار از خانواده سازهای ایرانی و از دسته سازهای زهی می باشد.

این ساز زیبا را با ناخن می نوازند که البته برای هنرجویان و دوستانی که شاید ناخن های ضعیف دارند استفاده از یک مظراب مخصوص که روی انگشت سوار می شود ، کاربرد دارد که در حقیقت کار همان ناخن را انجام می دهد و برای سهولت کار می باشد.

این ساز کاسه کوچکی دارد که طنین صدا در آن بسیار زیباست و همین کوچکی باعث شده تا صدای ملایمی هم داشته باشد.

نواختن آن بسیار دلنشین و یادگیری این ساز بسیار جذاب و راحت است.

سه تار از لحاظ ارتباطی که با نوازنده برقرار می کند در موسیقی ایرانی شهرت دارد و حسی که نوازنده از سه تار بیرون می آورد نیز شنیدنی است.

نت های مختلف در آن با انگشت گذاری روی پرده های مختلف ایجاد می شود که معمولا با دست چپ انجام می شود و نواختن و به اصطلاح زخمه زدن روی ساز نیز با دست راست صورت می گیرد.

آموزش سه تار

برای آموزش این ساز در آموزشگاه موسیقی منظومه چند دوره مشخص برای کودکان و بزرگسالان وجود دارد که استاد به نسبت سنین یا علاقه افراد تغییراتی نیز در این برنامه ایجاد می نماید.

استاد آموزش این ساز در آموزشگاه موسیقی منظومه استاد محسن رزازی مدرس تار و سه تار  است که یکی از مجرب ترین و با تجربه ترین اساتید موسیقی ایرانی در آموزشگاه می باشند.

لیست آموزشگاه های موسیقی

برای آموزش سه تار کتب و جزوات متعدد آموزشی وجود دارد که همگی آنها از سویی مفید و از جهاتی برای هر هنرجو شاید دارای نقص هایی باشد لذا استاد در ابتدای ترم بنا به علاقه و دیگر مولفه های آموزشی برخی کتب را که مناسب باشند انتخاب و برای مابقی آموزش ، از بخش کوچکی از کتاب های دیگر یا از جزوات مکمل استفاده می نمایند.

یکی از کتاب های بسیار خوب در این زمینه کتاب آموزش سه تار از استاد جلال ذوالفنون است که عزیزان می توانند در مطلب

برترین کتب آموزشی در آموزشگاه موسیقی ( تار و سه تار ) با این کتاب خوب بیشتر آشنا شوند.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *