دوره آموزش ملودیکا در آموزشگاه موسیقی منظومه

ملودیکا در آموزشگاه موسیقی

یکی از سازهای بسیار زیبا و دلنشین که در آموزشگاه موسیقی منظومه تدریس می گردد ساز زیبای ملودیکا است.قصد داریم بدانیم ملودیکا چیست و یادگیری آن چگونه است. آموزش ملودیکا در دوره های ویژه در آموزشگاه برقرار است ، این ساز که به وسیله دمیدن درآن تولید صدا می کند در حقیقت یک ساز زبانه دار محسوب می شود که با دمیدن و گرفتن کلید مورد نظر می تونیم نت صدای نت دلخواه را ایجاد کنیم. تولید صدا در این ساز به سازدهنی بسیار شبیه است.

ملودیکا در آموزشگاه موسیقی

با استفاده از یک لوله که هوا را هدایت می کند می شود این سازرا با دو دست نواخت.

دوره آموزش ملودیکا در آموزشگاه موسیقی منظومه

آموزش ملودیکا در آموزشگاه موسیقی منظومه شامل چند بخش عمده است که با یادگیری هر یک به مرور روی ساز تسلط پیدا خواهید کرد. کلاس ملودیکا کلاسی جذاب و دوست داشتنی است و  آموزش این ساز زیاد سخت نیست و اگر به این ساز علاقمند باشید می توانید با گذراندن این چند دوره کوتاه به راحتی ملودیکا بنوازید.

دوره مقدماتی

دوره مقدماتی برای هنرجویانی است که تا کنون هیچ آموزش موسیقی در هیچ سازی نداشته اند و یا کسانی که آموزش بسیار ابتدایی گرفته اند.

در این دوره استاد ملودیکا به آموزش اصول و مبانی موسیقی می پردازد و زبان اولیه موسیقی را که پیش نیاز کار است ، آموزش می دهد و در ادامه به موارد اولیه چون نحوه دست گرفتن ساز و همچنین طریقه درست به صدا در آوردن و دمیدن در ساز و همچنین به نحوه صحیح نوازندگی آن می پردازد.

ملودیکا در آموزشگاه موسیقی

در ادامه و در همین دوره چگونگی و نحوه قرار گیری نت ها روی ساز را یاد می گیریم و جایگیری درست نت ها را روی کلید ها یا همان کلاویه ها می آموزیم.

در این بخش استاد تمرین هایی را برای روان نواختن و همچنین برای آموزش درست ریتم روی ساز کار خواهد کرد که در نهایت به نوازندگی یک سری قطعه مناسب روی ساز می انجامد یعنی که در پایان این دوره اولیه نوازندگی یک سری آهنگ های ساده را روی ساز خواهیم داشت که در کنار اصول و قوائد موسیقی آموزش داده می شود.

(نوازندگی ملودیکا استاد اصغری در برنامه خندوانه)

دوره متوسطه

در این دوره پس از اینکه تسلط نسبی روی ساز یافتید استاد شروع به آموزش حرفه تر موسیقی می نماید و در این دوره است که یاد می گیریم  روابط بین نت ها و دیگر مبانی موسیقی چیست و یک سری اصول اساسی موسیقی را می آموزیم.

قطعاتی که در این دوره آموزش داده می شود نسبت به دوره قبل کامل تر و از لحاظ آموزشی طوری تنظیم می گردد که علاوه بر نوازندگی ، حس موسیقیایی را نیز در فرد تقویت نماید به علاوه اینکه در این دوره بسیار روی ریتم و ضرب آهنگ قطعات کار می شود.

آموزشگاه موسیقی

در ادامه هنرجو می آموزد که چگونه هماهنگ با دیگر سازها بنوازد و به تقویت ریتم کلی در هنرجو پرداخته می شود.

دوره پیشرفته

این دوره شامل تمامی مواردی می شود که برای نوازدگی نیاز است در این دوره اساتید روی مهارت های گروه نوازی و البته روی تکنیک های نواختن این ساز بسیار تاکید دارند تا در نهایت علاوه بر اینکه هنرجو نواختن ملودیکا را یاد می گیرد همچنین بتواند با احساس ساز بنوازد و بدون مشکل.

کلاس ملودیکا

در حقیقت این دوره به نوعی ریزه کاری های نوازندگی آموزش داده می شود.

در آموزشگاه موسیقی منظومه آموزش ملودیکا زیر نظر استاد سعید اصغری آموزش داده میشود و تمامی دوره های تخصصی آن و در همه سطوح به صورت کاملا تخصصی کار می شود.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *