دوره آموزش تنبک در آموزشگاه موسیقی منظومه

برای آموزش سازهای مختلف از جمله آموزش تنبک در آموزشگاه موسیقی منظومه به نسبت دوره ها و طرح های مختلفی که وجود دارد برنامه های مشخصی نیز با اهداف معینی طرح ریزی شده است. این دوره ها برای سنین مختلف متفاوت بوده و با شیوه های مختلفی تدریس می گردد که فراخور هر سن و سطحی می باشند.

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد3

اهداف نیز بر اساس شرایط مختلف امکان دارد متفاوت باشد مثلا برخی دوره ها برای آمادگی بیشتر برای دوره های تخصصی برگزار می گردد و برخی دیگر صرفا جنبه آمادگی دارد و بسیاری اوقات هم همه این موارد در دل یکدیگر و در غالب یک دوره مشخص ارائه می گردد.

دوره آموزش تنبک در آموزشگاه موسیقی منظومه

تنبک از خانواده سازهای ایرانی و جزو دسته سازهای ضربی می باشد.

آموزش این ساز در آموزشگاه موسیقی منظومه در دو رده سنی مختلف کودک و بزرگسال و هر یک با شیوه خاص خود تشکیل می شود.

آموزش تنبک برای کودکان

برای کودکان این ساز هم جنبه آموزشی دارد و هم از لحاظ تقویت و درک ریتم در این سنین بسیار مهم می باشد از این رو آموزش این ساز در کودکان به طور کاملا تخصصی و البته با رعایت موارد انگیزشی برگزار می گردد تا هم برای کودک جذاب باشد و هم مفید.

آموزش و درک ریتم برای کودکان بسیار مهم است چرا که اگر در این سنین ریتم به درستی در کودک درک شود هم در مراحل بعدی و هم برای آموزش دوره های دیگر به مشکلی بر نمی خوریم از این لحاظ بسیاری از اساتید موسیقی دوره آموزش سازهای کوبه ای را قبل از آموزش دوره سازهای تخصصی برای کودک واجب و ضروری می دانند.

از این رو در آموزشگاه موسیقی منظومه نیز آموزش این ساز توسط اساتید متبحر و مجرب در کار با کودکان آموزش داده می شود تا تمامی موارد و اصول پایه ای رعایت گردد.

آموزش تنبک بزرگسالان

در بزرگسالان نیز آموزش این ساز با رعایت تمامی موارد اصولی دنبال می گردد و برای آموزش این ساز برای بزرگسالان طرح درس جداگانه ای طراحی شده است که هم بر آموزش اصولی ساز و هم بر آموزش تمامی تکنیک های حرفه ای برای اجرای ساز تاکید دارد.

آموزش تنبک در سه سطح مبتدی ، متوسط و حرفه ای دنبال می شود که هر یک از این سطح ها نیز برای خود بخش ها و دروس متفاوتی دارد که از آموزش مبتدی در پایین ترین سطح آغاز می گردد و در مراحل بعدی اصول نوازندگی و نیز در بخش های بعدی ریزه کاری های مختص این ساز آموزش داده می شود.

مدرس این ساز در آموزشگاه موسیقی منظومه استاد فائق نوری یکی از مجرب ترین اساتید در آموزش این ساز در سطوح مختلف آموزشی می باشند که با طرح ریزی دوره های ویژه برای این ساز در سطوح و رده های مختلف به آموزش حرفه ای این ساز پایه ای می پردازند.

آموزشگاه موسیقی

خرید ساز مناسب

برای انتخاب و خرید این ساز بهتر است که حتما از نظر استاد یا مشاوران آموزشگاه بهره ببرید چرا که برای سطوح مختلف ساز می تواند متفاوت باشد و همینطور سایز ساز برای سنین یا اندازه دست افراد مختلف فرق دارد.

بهتر است که سازی که برای کودکتان انتخاب می کنید هم از لحاط اندازه مناسب سنش باشد تا برای نوازندگی و مانور روی ساز مشکلی نداشته باشد و هم از لحاظ وزنی به گونه ای باشد که کودک برای نگه داشتن آن دچار مشکل نشود.

سایز مناسب ساز

معمولا برای کودکان در سنین زیر ده سال ساز های با دهنه زیر 25 سانتی متر توصیه می شود که هم به لحاظ سایز و هم وزنی مناسب باشد.

برای سنین بالاتر تا 15 سال 25 تا 27 توصیه می گردد و برای سنین بالاتر سایز های 27 یا 28.

البته باید توجه داشت که همه این سایز ها حدودی می باشد و به نسبت جثه و اندازه دست های هنرجو می تواند متغیر باشد پس توصیه اکید ما این است که اندازه سایز و دهنه ساز را حتما با نظر استاد یا مشاور آموزشگاه تعیین نمایید.

سازهای ضربی

برای انتخاب مارک ساز نیز بهتر است که در این مورد تحقیق داشته باشید تا بتوانید ساز مناسب از لحاظ کیفی را انتخاب نمایید.

تنبک ها حلمی و تنبک های مارک شیرانی دو مدل از نمونه های خوب در تولید این ساز می باشند که می توانید از بین مدل های مختلف آن اقدام به خرید نمایید.

جنس مناسب ساز

تولید تنبک نیز به چند صورت انجام می گیرد برخی از تنبک ها از چوب یک تکه تراشیده و ساخته می شوند و برخی دیگر از به هم چسباندن ترکه های متعدد تولید می شود و هر یک از این دو مدل ساخت می تواند هم به لحاظ صدایی و هم دیگر خصوصیات متفاوت باشد.

تنبک های یک تکه معمولا وزن بیشتری داشته و از این رو برای کودک یا کسانی که مشکلات خاص دارند شاید اندکی سنگین تر باشد که می توانند از تنبک های ترکه ای استفاده نمایند.

تنبک های دیگری هم به بازار آمده که از جنس فایبر گلاس یا دیگر مواد ترکیبی است که به لحاظ وزنی بسیار سبک تر است.

در نهایت و از همه این موارد مهم تر پوست تنبک است که مهم ترین نقش را در تولید صدا دارد که بنا به کیفیت و نوع بکار رفته می تواند صداهای متفاوتی تولید نماید.

در آموزشگاه موسیقی منظومه کلاس های تنبک در رده های مختلف تشکیل می گردد که شما عزیزان می توانید برای اطلاع از شرایط با شماره های آموزشگاه تماس بگیرید و همچنین مشاورین آموزشگاه آماده مشاوره برای سوالات متفاوت شما در زمینه خرید ساز یا انتخاب نوع و مدل ساز های مختلف هستند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *