دوره آموزش کاخن در آموزشگاه موسیقی منظومه

آموزش کاخن آموزشگاه موسیقی

از ساز های بسیار جذاب کوبه ای که در آموزشگاه موسیقی منظومه تدریس می گردد ساز کاخن است. این ساز که چندی است از محبوبیت بالایی برخوردار شده و جای خود را در میان دیگر سازها و در کنار کنسرت های موسیقی باز کرده است در واقع سازی اسپانیایی است که به معنی جعبه یا به معنی صندوق است که به همین شکل هم ساخته می شود و با ارتعاش سیم هایی که درون آن تعبیه شده است صدای زنگ داری تولید می کند.

این ساز از چند طرف بسته شده است و ارتعاش صدا به وسیله سوراخی که در یک طرف آن قرار دارد پخش می شود.

آموزش کاخن آموزشگاه موسیقی

نوازنده این ساز روی آن می نشیند و با ضربه هایی که به ساز می زند ریتم های مختلف را ایجاد می کند که البته خود این حرکات هم متنوع و متفاوت است.

تاریخچه این ساز بسیار طولانی و جالب است که در ابتدا به علت محدودیت هایی که بوده است از جعبه میوه برای همراهی با گیتار استفاده می کردند و بعدها شکل رسمی تری به خود گرفت و برای آن طراحی خاصی شد.

دوره آموزش کاخن در آموزشگاه موسیقی منظومه

دوره های آموزش این ساز در آموزشگاه موسیقی منظومه به صورت سه دوره کاملا تخصصی و برای هنرجویان مبتدی ، متوسط و پیشرفته برگزار می گردد.

این ساز در روزهای مختلف هفته و توسط اساتید آقای فرید رشیدی ، آقای علی آبادی و آقای نوری که همگی از اساتید تحصیل کرده موسیقی و دارای تخصص برای آموزش ساز های کوبه ای می باشند تدریس می گردد.

دوره نخست

در دوره اول استاد به آموزش مفاهیم اساسی و ریتم شناسی می پردازند که در این دوره آموزش ریتم های اصلی را خواهیم داشت و همچنین تمرین هایی برای روان نواختن این ریتم ها.

( عکس از کنسرت پایان دوره هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

در این دوره همچنین آموزش حرکات و ضربه های اصلی را روی ساز خواهیم داشت و یک سری اتود ها برای نواختن راحت این ضربات با یک ریتم یکنواخت.

در این دوره هر چقدر بیشتر روی حرکات اصلی تمرین داشته باشید زودتر هم از مرحله عبور خواهید کرد و ورود به مرحله بعدی راحت تر خواهد بود.

دوره متوسطه

در دوره دوم استاد در کنار ریتم هایی که می آموزد ، آموزش همنوازی با سازهای دیگر را در دستور کار قرار می دهد تا بتوانید ریتم هایی را که آموخته اید به صورت کاربردی با ساز های دیگر اجرا نمایید.

همراهی با دیگر ساز ها یکی از آموزش های اساسی است که بایستی به درستی صورت گیرد چرا که بسیاری تکنیک های اجرای این ساز در کنار همراهی سازهای دیگر است که زیبایی خود را بروز می دهد.

(بخشی از اجرای هنرجویان کاخن و ساکسیفون و پیانو در کنسرت های پایان دوره آموزشگاه )

برای دستیابی به این مهم استاد با آموزش نوازندگی این ساز به نوازندگی روی ساز گیتار یا پیانو می پردازد و به شما یاد می دهد که چگونه هماهنگ با این ساز ها بنوازید.

برای اینکه بهتر بتوانید در این مرحله پیشرفت نمایید هر چقدر بیشتر در کنار سازهای دیگر نوازندگی کنید مفید تر خواهد بود از این رو اگر دوستی دارید که ساز می زند می توانید تمرین ها را با او انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود زودتر دست یابید.

دوره پیشرفته

در دوره سوم آموزش تکنیکهای ویژه این ساز را خواهیم داشت که آموزش این تکنیک ها به زیبایی دو چندان این ساز می افزاید.

( عکس مربوط به اجرای هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

در این دوره پس از مهارت در نوازندگی این ساز ، یاد خواهید گرفت که چگونه زیباتر آنرا بنوازید.

همچنین ریتم های حرفه ای تر را در این دوره می توانید فرا بگیرید و همچنین ضربات تخصصی تر روی ساز آموزش داده می گردد.

نوازندگی کاخن

اساتید منظومه در برنامه خندوانه

در هر دوره به هر میزان که بیشتر تمرین داشته باشید قطعا بهتر می توانید در مراحل بعدی حضور یابید. مخصوصا در سازهای کوبه ای مانند کاخن تمرین بیشتر به روان نواختن منتهی می گردد که در این سازها بسیار مهم است.

در آموزشگاه موسیقی منظومه همه این مراحل به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای زیر نظر اساتید موسیقی آموزش داده می گردد.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *