نحوه آموزش ویولن در آموزشگاه موسیقی

آموزشگاه موسیقی

نحوه آموزش ویولن در آموزشگاه موسیقی

در آموزشگاه موسیقی ما آموزش ویولن در سطوح مختلف و در سنین مختلف تدریس می گردد.

برای آموزش اصولی و صحیح ویولن در آموزشگاه موسیقی برنامه ها و طرح های منظمی وجود دارد که هنرجو بر اساس آنها قدم به قدم پیش می رود.

آموزش اصولی ویولن

برای آموزش ویولن دو سبک ایرانی و کلاسیک وجود دارد.

معمولا در آموزشگاه موسیقی هر دو این سبک ها تدریس می گردد.

آموزشگاه موسیقی

برای آموزش اصولی و صحیح ویولن بهتر است تا آموزش این ساز را از پایه با آموزش اصول و تئوری موسیقی بیاموزید.

در ساز ویولن بسیار مهم است که آموزش بر پایه اصول و قوائد موسیقی باشد.

آموزش ویولن به دلیل اینکه در این ساز پرده بندی (مانند تار و سه تار) یا فرت (مانند گیتار) وجود ندارد اندکی حساس تر است و به همان مقدار دقت و رعایت نکات موسیقی در آن از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که اگر این موارد رعایت نگردد ، صدایی که از ساز شنیده می شود چندان خوشایند نیست.

اساتید ویولن در آموزشگاه موسیقی

بسته به اینکه ساز را برای خود یا فرزندتان انتخاب می کنید باید بدانید که استاد نقش خیلی مهمی را ایفا می کند.

برای انتخاب این ساز برای کودکان بهتر است که در آموزش آن و در انتخاب استاد بسیار دقت نمایید چرا که اگر موارد از ابتدا صحیح آموزش داده شود مشکلی وجود نخواهد داشت ولی اگر  آموزش از ابتدا غلط شکل بگیرد در ادامه می تواند بسیار زیان بار باشد.

آموزش موسیقی

و درست کردن این موارد غلط می تواند بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن باشد.

در آموزشگاه موسیقی ما اساتیدی که برای کودکان انتخاب می شوند با اساتید دیگر متفاوت هستند و معمولا از لحاظ ارتباط گیری و نیز روانشناسی کودک مورد ارزیابی قرار می گیرند.

کار با کودکان مخصوصا در این ساز بسیار سخت است و باید اساتید با حوصله و با مهارت انتخاب شوند تا در کار با کودکان با دقت و حوصله موارد را آموزش دهند.

برای آموزش ویولن به بزرگسالان نیز باید اساتید خبره و با تجربه انتخاب شوند تا با آموزش صحیح این ساز زمینه پیشرفت هنرجویان را فراهم کنند. در آموزشگاه موسیقی ما اساتیدی که به آموزش ویولن مشغولند از دانش آموختگان موسیقی و نیز از با تجربه ترین اساتید هستند.

آموزش این ساز برای سنین بالا نیز خود چالشی است که البته با کمک اساتید با تجربه می تواند به راحتی صورت گیرد.

اساتید آموزش ویولن در آموزشگاه موسیقی منظومه را می توانید در زیر ببینید.

پوریا عطایی ، مسعود مقدم ، تندیس ورشویی

با کلیک روی نام هر استاد می توانید با رزومه کامل تر ایشان آشنا گردید.

تهیه ساز

برای تهیه ساز بهتر است که ابتدا اندکی تحقیق در مورد ساز مناسب داشته باشید و حتی المقدور ابتدا استاد خود را انتخاب نمایید و بعدا با مشورت و راهنمایی او به تهیه ساز مبادرت ورزید.

برای تهیه ساز برای سنین پایینتر بایستی که ساز های کوچکتر 3/4 یا 2/4 تهیه شود که البته اینکه چه اندازه ای مناسب تر است را می توانید با مشورت با مشاورین یا اساتید آموزشگاه موسیقی دریابید.

آموزشگاه موسیقی

بهتر است سازی انتخاب نمایید که صرف نظر از قیمت و شکل ظاهری ، صدای استانداردی داشته باشد.

چنین سازی را می توانید با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید دقت داشته باشید که سازهای گران الزاما سازهای خوب نیستند و هر چند که این مورد بی تاثیر نیست ولی با قیمت های مناسب هم می توان ساز استاندارد تهیه کرد.

برای خرید ساز های کوچکتر (3/4 یا 2/4 )لازم نیست سازهای بسیار حرفه ای تهیه کنید چون در هر صورت پس از چندی باید تعویض گردد. اما بایستی که از لحاظ صدایی و موسیقایی سالم و بدون نقص باشند. در آموزشگاه موسیقی نیز به این مورد در کلیه سازها اهمیت داده می شود.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *