آموزشگاه موسیقی و آموزش سازهای ایرانی در آن

نت گل سنگ

آموزشگاه موسیقی و آموزش سازهای ایرانی در آن

معمولا دو دسته سازهای غربی و سازهای ایرانی در آموزشگاه ها تدریس می گردد.

در آموزشگاه موسیقی ما هم سازهای ایرانی و هم سازهای کلاسیک آموزش داده می شود.

آموزشگاه موسیقی

در آموزش سازهای ایرانی موارد و نکاتی وجود دارد که به تفصیل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

سازهای ایرانی در آموزشگاه موسیقی

سازهایی چون تار ، سه تار ، نی ، کمانچه ، سنتور , عود ، دیوان ، قانون ، دف و … در دسته سازهای ایرانی قرار می گیرند.

برای آموزش این ساز ها چونکه از ابتدا روش مدون و مشخصی وجود نداشته است ، اندکی آموزش به تجارب و هنرجویان گذشته استاد بستگی دارد.

در آموزشگاه موسیقی منظومه برای آموزش سازهای ایرانی روش ها و طرح درس های مختلفی طراحی گردیده است که بر آن اساس ، اساتید سازهای ایرانی به آموزش می پردازند.

آموزش سازهای ایرانی برای کودکان

برای آموزش سازهای ایرانی به کودکان همانند دیگر سازها ، کودک باید آموزش های اولیه را دیده باشد حال این آموزش می تواند در غالب کلاس های ارف باشد و یا در دیگر کلاس ها.

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد

در این کلاس ها کودکان ابتدا با مفاهیم اصلی موسیقی چون صدا و ریتم آشنا می شوند و در ادامه به یادگیری برخی قوائد موسیقی در غالب شعر و بازی می پردازند و بعد از گذراندن آن وارد دوره آموزش سازهای ایرانی می گردند و این خود باعث می شود که راحت تر در کلاس ها به یادگیری بپردازند.

 

درک موسیقی ایرانی در ابتدا شاید برای کودکان قدری مشکل باشد که والدین می توانند این موضوع را با راه حل هایی راحت تر نمایند از قبیل شنیدن آهنگ ها و تصنیف ها که می تواند برای آموزش کودکان بسیار مفید باشد.

در آموزش موسیقی ایرانی برای کودک نباید اصلا عجله داشت و باید بگذاریم که هر کودک مسیر خودش را بیابد و هر چقدر که با درک بهتری به ادامه کار بپردازد در حس نوازندگی او تاثیر بهتری خواهد داشت.

نقش اساتید موسیقی کودک در این میان بسیار حائز اهمیت است چرا که اساتیدی که آموزش به کودکان را بر عهده دارند بایست که قبل از هر چیز به خود کودک توجه داشته باشند و بر اساس روحیات او آموزش را ادامه دهند.

به همین منظور در  آموزشگاه موسیقی منظومه تاکید زیادی روی کودک محوری در کلاس است ، تا آموزش علاوه بر نوازندگی به حس بهتر کودکان نیز بیانجامد.

آموزش ساز های ایرانی برای سنین دیگر

در آموزش ساز های ایرانی برای سنین بالاتر در آموزشگاه موسیقی ما دوره های مختلفی طرح ریزی شده است.

در هر دوره افراد می توانند تا از آموزش اصولی و آکادمیک در همه ساز ها استفاده نمایند و اساتید سازهای ایرانی نیز که به آموزش می پردازند سعی می کنند از همه لحاظ به علایق هنرجویان توجه نمایند.

در آموزشگاه موسیقی منظومه دوره های مختلفی نیز برای کنسرت ها طراحی شده است که هنرجویان همه سازهای ایرانی می توانند در آن شرکت نمایند.

هنرجویان پس از مدت کوتاهی آموزش می توانند در دوره هایی شرکت کنند که برای کنسرت ها آماده می شوند و در آن اساتید به آموزش هماهنگی و دیگر مهارت های جمع نوازی می پردازند.

هنرجویانی که برای این منظور انتخاب می شوند می توانند در کنسرت های آموزشگاه موسیقی منظومه که مرتبا صورت می گیرد شرکت نمایند.

نکاتی برای آموزش صحیح موسیقی ایرانی در آموزشگاه موسیقی

در موسیقی ایرانی آموزش هر چقدر بر پایه اصول باشد دقیق تر و بهتر است.

بهتر است تا به جای اینکه تصانیف و قطعات را بنوازید ، بیشتر بر اصول موسیقی ایرانی و البته ردیف ها توجه نمایید.

ردیف ها در موسیقی ایرانی بسیار مهم است و به نوعی پایه در این موسیقی به شمار می آید.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *