دوره آموزش سازها

دوره سازها

گیتار پیانو سازدهنی ویلن فلوت کیبورد ویلنسل تنبک
ساکسیفون  تومبا  تار و سه تار  سنتور دف  کمانچه

به صورت کلی دوره های فراگیری موسیقی به سه سطح مقدماتی ، متوسط و پیشرفته تقسیم می شود که هر کدام یک از اینها بسته به شرایط هنرجویان متغیر خواهد بود.

دوره مقدماتی
این دوره برای هنرجویانی مناسب است که در ابتدای راه آموزشی خود قرار دارند هیچ سابقه آموزش موسیقی نداشته یا سابقه آنها بسیار اندک است در این دوره بیشتر آشنایی با مفاهیم اولیه موسیقی ، نت خوانی، آشنایی با ساز و نحوه قرار گرفتن نت ها روی ساز ، آموزش نواختن آهنگ های آشنا و اتود های ساده روی ساز

این مرحله برای تبدیل شدن فرد به یک نوازنده آماتور مناسب است، از این مرحله به بعد پشتکار ، تمرین و ادامه دوره های پیشرفته تر است که هنرجو را به یک نوازنده  ماهر تبدیل خواهد کرد.

دوره متوسطه
این دوره دوره ایست که نوازنده مبتدی برای تبدیل شدن به نوازنده حرفه ای باید طی کند. این دوره برای هنرجویانی است که دوره مقدماتی را گذرانده اند و یا نتیجه تعیین سطح اولیه آنها به گونه بوده که به دوره مقدماتی نیاز نداشته اند.
در این دوره در کنار آموزش تخصصی ساز ، تئوری موسیقی نیز آموزش داده می شود و آموزش کاملا تخصصی و آکادمیک پیش می رود تا هنرجویان بتوانند علاوه بر اجرای صحیح قطعات ، تکنیک های ساز خود را بیاموزند و اجرای قطعات از کیفیت بالاتری برخوردار است. در این دوره استاد مهارت های دو نوازی ، ریتم خوانی و وزن خوانی ، مهارت های پیشرفته تر نت خوانی و تئوری موسیقی را آموزش می دهد و نیز هنرجو اجرا درکنسرت های آموزشی را تجربه خواهد کرد.

دوره پیشرفته
پس از گذراندن مراحل مقدماتی  و متوسطه ، مرحله پیشرفته آغاز می شود.
شامل تکنیک های پیشرفته نوازندگی، تئوری موسیقی ، مهارت های گروه نوازی ، اجرای کنسرت و نیز مهارت های بداهه نوازی می شود.
در این مرحله نوازنده مهارت های رده بالای موسیقی را فرا خواهد گرفت و علاوه بر نوازندگی مهارت های نت نویسی و اصول اولیه آهنگ سازی را نیز می آموزد.


گیتار
پیانو
سازدهنی
ویلن
فلوت
کیبورد
ویلنسل
ساکسیفون
تومبا
تار و سه تار

سنتور
دف
تنبک
کمانچه

* برای آشنایی با هرکدام از دوره های آموزشی سازها روی نام آن ها کلیک نمایید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *